Q: Tegnefilm med Grise som vil bestemme :O~
Fra : Rikke & Brian

Dato : 01-09-03 16:27

Kom lige i tanke om en tegnefilm jeg gerne villle gense. Den handlede om
nogle dyr på en gård. På et tidspunkt tager grisene magten på gården. Der er
bl.a. noget med en stor hest som bliver kørt på slagteri, som gjorde stor
intryk på mig som dreng. Jeg husker historien som meget barsk af en
børnefilm at være. Navnet Leopold siger mig også noget mht. til filmen.
Nogen der kan huske dens titel, både den danske og måske original titlen.

Mvh. Brian

Rikke Brauner Mikkelsen
Brian Kjeldsen
Kristian Brauner Kjeldsen

http://brian.kjeldsen1.person.emu.dk/
O Captain, my Captain. Who knows where that comes from? Anybody? Not a
clue? It's from a poem by Walt Whitman about Mr. Abraham Lincoln. Now in
this class you can either call me Mr. Keating, or if you're slightly more
daring, O Captain my Captain.

Fra : -V-

Dato : 01-09-03 16:39

Rikke & Brian wrote:
> [...]
> siger mig også noget mht. til filmen. Nogen der kan huske dens titel,
> både den danske og måske original titlen.

Animal Farm: (http://us.imdb.com/title/tt0047834/)?
På dansk 'Kammerat Napoleon'.

-V-

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-09-03 16:37

"Rikke" == Rikke & Brian <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> writes:

> [...]
> børnefilm at være. Navnet Leopold siger mig også noget mht. til filmen.
> Nogen der kan huske dens titel, både den danske og måske original titlen.

Mon ikke det er George Orwells "Animal Farm"?

Såvidt jeg husker kom den til at hedde "Kammerat Napoleon" på dansk.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : vadmand

Dato : 01-09-03 19:10

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse

Der er

> Mon ikke det er George Orwells "Animal Farm"?
>
> Såvidt jeg husker kom den til at hedde "Kammerat Napoleon" på dansk.

Ja. Ligesom bogen. Læs den. Filmen har fået påklistret en plat happy ending.

Per V.

Fra : Peter Lind

Dato : 01-09-03 19:55

vadmand wrote:
> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev i en meddelelse

> Ja. Ligesom bogen. Læs den. Filmen har fået påklistret en plat happy
> ending.

Der er iøvrigt en af disse herlige sammensværgelses teorier, der går ud på
at slutningen er blevet ændret af CIA, for at vise hvordan folket må stå
sammen om at knuse kommunismen.
Det er dog stadig en ganske glimrende film, så vidt jeg husker har den de
fleste vigtige pointer fra bogen med (jeg havde personligt glemt slutningen
på både film og bog), men jeg vil nu ikke gå så vidt som til at kalde det
for en børnefilm.
Men det er vel stadig en gængs opfattelse at hvis det er animeret, så må det
være for børn. Så lad dog de små nyde Animal Farm, As the wind blows, Fritz
the Cat, The Simpsons, Family Guy, Daria og diverse seksual-instruktions
film.

Mvh
Peter Lind

Fra : vadmand

Dato : 01-09-03 22:18

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Fritz
> the Cat, The Simpsons, Family Guy, Daria og diverse seksual-instruktions

En sjov ting: På fransk hedder oversvinet ikke Napoleon mev César. En gris
kan ikke have samme navn som l'Empereur! Selv den dag i dag...

Per V.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 02-09-03 19:23

Peter Lind wrote:

> Men det er vel stadig en gængs opfattelse at hvis det er animeret,
> så må det være for børn.

Ja da. Og specielt japanske tegnefilm som Urotsukidoji, Perfect Blue,
Jin-Roh, Akira, Grave of the Fireflies, Serial Experiments Lain og
mange andre er da helt klart rettet mod børn

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Rikke & Brian

Dato : 02-09-03 07:04

Takker for de hurtige svar, jep det er animal farm. Mht. det med børnefilm,
så kan jeg ikke huske den så godt, og var derfor ikke klar over om det var
en børnefilm Men mener dog den blev sendt i børnenes sendetid dengang,
så da troede de nok også at alt animeret er for børn

Mvh. Brian