vertical-align: bottom i en floated d
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-09-03 15:25

Hej Folks

Jeg har rodet en del med at lave vertical-align:bottom på noget
div-indhold, og nåede frem til at det _er_ muligt med CSS2 kompatible
browsere, med følgende trick:
div {
display: table-cell;
vertical-align: bottom;
}

(- som er helt legalt xhtml og CSS2).

Det virker dog ikke der hvor jeg gerne ville bruge det, fordi det er
div'er som er floatede som har indholdet (det gør at man kan skalere et
gallerivindue - det har længe irriteret mig at tables-løsningen var
skaleringsløs).

Jeg har fået lavet en løsning som jeg synes er acceptabel, men jeg vil
gerne høre om nogen har idéer til at komme det sidste stykke vej.

http://www.folkclubfyn.dk/galleri/ som det drejer sig om ville jeg
egl helst have:

1) billederne med vertical-align: middle og checkboxene nydeligt align:
bottom.

Da jeg så skrev ovenstående fik jeg en idé, så: det virker nu (ikke i
MSIE 5, men hvad...). Der er dog tale om en super-nested løsning, kig
gerne i koden, eller sig til, så skal jeg nok poste den relevante stump
af den her

2) jeg ville _helst_ have blokken med floatede div's til at være
centreret i stedet for venstrestillet, men det kan jeg vist ikke komme
afsted med vel?
Jeg har prøvet at smide dem i en div som var centreret med text-align
aht. MSIE og margin:auto aht. de rigtige browsere, men den går ikke - de
floater selvfølgelig bare nedenunder den.

mvh og tak

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>