MS Windows
briani 27239
Deling af mapper/filer i XP, med password
Fra : NN

Dato : 01-09-03 10:54

Hej NG
Jeg er ny mht XP, og det man umiddelbart ikke kan, som man kan i win98, er
at dele mapper/filer på et netværk med et password.
Jeg kan sagtens få lavet delingen så mappe kan ses og bruges fra andre
computer. Men jeg mangler at kunne begrænse adgangen med et password. Det
syntes jeg ikke lige man har mulighed for, under delingsmenuen.
Er der nogen forslag til løsning ?
På forhånd tak
NN

Fra : Troels Vorre Olsen

Dato : 01-09-03 14:07

Først skal du gå ind i mappeindstillinger under kontrolpanel. Her slår du
simpel fildeling fra.

Nu skulle det være muligt at definere hvem der skal have tilladelse til din
computer samt sætte passwords for disse brugere

mvh
Troels