ECS K7S5A ATX
Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 01-09-03 09:42

hvad er forskælen .. og hvad er det de sælger ?

Det dreger sig om det MB der heder ECS K7S5A ATX
på EDB priser er der 2 forskælige som heder total det samme med koster
forskæligt og den dyre er UDEN net?

Når jeg går ind på ECS hjemme sider å er der
K7S5A v1,1
K7S5A v3,1
K7S5A v3,1b
K7S5A Pro v5,0
K7S5A+ v1,0
K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)

Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt ... 271

--
Mojne Der Fra Kai

WWW.ABOU.DK

Fra : bamse

Dato : 01-09-03 10:00

lav kvalitet
altid billigt
holder ok

"Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> K7S5A+ v1,0
> K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)
>
> Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt ...

---

Fra : phg1

Dato : 01-09-03 12:47

"Kai L J Rasmussen" skrev d. 01-09-03 09:42 dette indlæg :
> [...]
> K7S5A+ v1,0
> K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)
>
> Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt

hej kaj
de er billige fordi det er en elendig kvalitet(køb dem ikke)jeg mener
det er de samme bundkort der bliver solgt under navnet pcchip de er ikke
ret gode køb et soltek istedet
mvh poul

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-09-03 13:02

Kai L J Rasmussen skrev :
> [...]
> K7S5A+ v1,0
> K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)
>
> Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt ...

Ja det er rigtigt at det er billigere med Lan forbindelse - de sælger flere
og dermed lavere priser.
Det er nok det billigste bundkort på markedet og det kan tage SDram og DDR -
bare ikke samtidigt. Det er samtidig ret følsomt over for forskellig
fabrikater ram, så brug ét eller to _ens_ moduler. Ingen blanding her.

Det er verdens mest solgte bundkort - det sidder i utallige færdige PC'er.

Det virker, men kvaliteten er ikke i top som fx Asus og de andre store
navne.
v1.1 betyder bios 1.1 - gammelt (bras)
v3.1 betyder nyeste bios, køre næsten alle CPU'er - et OK bundkort -
specielt til prisen (min reserve maskine har sådan et)
v3.1b det samme

Pro, + og 2 er nyere modeller måske med andre features.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 24.08.03 - i snit 52 besøg om dagen)

Fra : JK

Dato : 01-09-03 13:17

On Mon, 1 Sep 2003 10:42:23 +0200, "Kai L J Rasmussen" <klr@pc.dk>
wrote:

> [...]
>K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)
>
>Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt ... 271

Det et bundkort til AMD cpu'er med fsb op til fsb266. Det har sis
chipset.

Ram kan være enten sdram eller ddr ram.
Mere end pc2100 ram behøver man derfor ikke bruge, men hurtigere typer
kan godt køre på det.

Men for version Pro er det kun ddr ram.

Bundkortet kan såmænd være udmærket til almindeligt brug. Det kan ikke
sådan noget som silent standby. Det kan heller ikke overclockes,
næsten ikke.

Det er faktisk ret hurtigt. Kører fint med 2400+. Med sdram kan man få
problemer med 2 ram klodser, - brug hellere kun een. Med ddr ram
skulle der ikke være de problemer.

Fejlprocenten er faktisk lavere end asus, siger visse leverandører.

hilsen

John

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 01-09-03 16:01

> Det kan heller ikke overclockes,
> næsten ikke.

Man kan hente en modded bios til det, som så åbner for flere muligheder for
fsb. Noget fantastisk overclocking board er det ikke, men kan da køre min
xp1700+ ved 147 MHz bus, svarende til en XP2000+. Der er også muligheder ved
138, 143 og 150 MHz, sådan frit fra hukommelsen.
Mvh
Anders O

Fra : Martin Schultz

Dato : 01-09-03 16:38

wrote:

> [...]
>K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)
>
>Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt ... 271

De er ok sålænge du ikke benytter SDRAM (De er ok med 1 SDRAM blok men
mange af dem har problemer med at køre med 2 SDRAM blokke) men kun DDR
RAM.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Villy M. Olsen

Dato : 01-09-03 21:07

> De er ok sålænge du ikke benytter SDRAM (De er ok med 1 SDRAM blok men
> mange af dem har problemer med at køre med 2 SDRAM blokke) men kun DDR
> RAM.

Jeg har kørt med dette kort i næsten et år uden problemer. Jeg benytter 2
gange 512mb. SDRAM og AMD XP 2000.

Villy

Fra : Majbritt Sparvath

Dato : 01-09-03 21:21

Jeg bruger 2 forskellige SDRAM klodser i min uden problemer og til alm. brug
mvh
Majbritt

Fra : RuneN

Dato : 22-10-03 07:21

> [...]
> K7S5A+ v1,0
> K7S5A2 v1,0a (det er vel ikke den ?)
>
> Er der elles noget at sige om det bordt .... for det er [BIB] biligt

Har selv et ecs elitegroup motherboard, og kan sige så meget som at det
er et fint motherboard kører fejlfrit, og hvis man tænker på prisen er
det jo ikke en skidt ting.. der var en der skrev at de havde problemer
med at køre med 2 sdram blokke.. Wrong answer - har kørt med 2 stk. i -
kørte meget godt. har dog skiftet til ddr pga. ydelsen, endda pc2700 -
selvom den kun burde kunne køre pc2100.. endnu et plus der..

En skrev også at den ikke kunne stå på lydløs standby. Der må jeg igen
sige imod - Den kører Fint på lydløs standby. Nu er det kun en 1300 Mhz
processor jeg bruger, og det eneste problem jeg har haft har været noget
med drivere til graffikkortet - altså intet med motherboardet at gøre.
Vil dog anbefale et andet motherboard - k7s6a tror jeg det hedder.. der
er ydelsen lidt bedre, og koster kun ca. 150 kr. mere..

Go' Fornøjelse.. :)

http://www.kandu.dk/