Udstilling i Nyborg og dommerfordeling
Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-09-03 08:16

Hej,

Så kom dommerfordelingen for Nyborgudstillingen på nettet her i weekenden,
og det ser ud til at blive en kæmpe udstilling med over 400 Semilanghår om
søndagen. Godt man ikke er Anne Køhn hun får æren af at dømme MCO gruppe 3
hvor der i dagens anledning lige kigger 47 katte forbi.....puha.

Dommerfordelingen kan ses her : http://www.jyrak.dk/ford3.html

/Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Pernille Scharff

Dato : 01-09-03 09:06

Hej Dan,

ja, jeg tror også på der er mange der lige skal redde sig den sidste
kvalifikation til World Show - men vi bliver vist mange om buddet!

>Godt man ikke er Anne Køhn hun får æren af at dømme MCO gruppe 3
> hvor der i dagens anledning lige kigger 47 katte forbi.....puha.

Ja, stakkels Anne, det bliver ikke sjovt! Jeg har jo selv en MCO gruppe 3
med, han får det da rigtig hyggeligt.

I øvrigt siger lige netop sådan en udstilling og dommerfordeling ret meget
om at det er på tide at der bliver gjort noget ved udstillingssystemet. Der
kommer på denne udstilling 50 katte i kategori 4, det er ca. dobbelt så
mange som der plejer at være på en udstilling. Der kommer 410 katte i
kategori 2, det er også lidt flere end normalt, men vi har da set 350 katte
i kategori 2 på en dansk udstilling. Okay, der er temmelig mange flere BIV
til uddeling i kategori 2, når der er flere katte, men der er altså kun 6
katte i hver kategori der kan blive BIS/BOX. Og jeg tør bare slet ikke tænke
på hvor mange der er til at slås om certifikaterne hos MCO og NFO, når der
kommer så mange katte! Det er ikke fordi jeg synes "gratis" certifikater -
dem man vinder uden konkurrence - er fede, jeg synes det er rart med lidt
konkurrence, men somme tider når der er 12-15 katte i åben klasse er det
altså lidt for ekstremt. Også fordi man godt ved at de samme katte kommer
til at møde hinanden vildt mange gange for at få skrabet et par certifikater
hjem!

Nå, men heldigvis har Jyrak åbnet lidt for snakken om udstillingssystemet på
medlemsmødet i forsommeren, så jeg er spændt på hvordan det udvikler sig. Et
af forslagene var et mere fleksibelt system med gruppeopdeling/fuld
farveopdeling afhængig af hvor mange katte der er i de enkelte
grupper/farver. For MCO og NFO er netop i farvegrupper, fordi der engang
ikke var så mange af dem - mens bl.a. Siam/Orientaler og Persere har fuld
farveopdeling, fordi de tidligere har været de største kategorier på
udstillingerne. Og vi kan jo ikke vide, om det ser helt anderledes ud om 20
år igen!

/Pernille

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 01-09-03 12:31

Hejsa

Ja det var sørme da mange men måske trænger jeg til briller for kan
ikke se hvem der dømmer NFO grp 3 ?

MVH
Gitte

Fra : Dan Mortensen

Dato : 01-09-03 14:17

Gitte S. Eriksen wrote:
> Hejsa
>
> Ja det var sørme da mange men måske trænger jeg til briller for
> kan ikke se hvem der dømmer NFO grp 3 ?

Per Hilfling-Olesen

/Dan Mortensen
DK Sollok
http://www.sollok.dk/katte

Fra : Elwarth

Dato : 01-09-03 15:56

"Dan Mortensen" <dsm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
Godt man ikke er Anne Køhn hun får æren af at dømme MCO gruppe 3
> hvor der i dagens anledning lige kigger 47 katte forbi.....puha.

Hej Dan.
Den faldt jeg også over, selvom vi udstiller en brite. Det må da blive
frygtelig kedeligt at dømme det samme hele dagen.

Venligst
Dorthe