MS Windows
briani 27239
Visning af DVD-film på tv-apparat? (WinXP)
Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-09-03 08:19

(Undskyld mig venligst hvis det ikke er den korrekte gruppe for nedennævnte
problem)

For en kammerat er jeg ved at prøve at få sønnens DVD-film vist på et tv i
stedet for på pc'ens skærm. Vi har anskaffet det korrekte kabel (tror vi nok),
lyden kommer ud på tv, men der kommer ikke noget billede, pånær lige når WinXP
opstartes, så kommer der lige kortvarigt et WinXP-logo på både pc-skærmen og på
tv'et. Derefter vises der kun noget på pc'ens skærm.

En medarbejder hos Merlin oplyste os om, at vi skulle gå ind i skærmopsætningen
og dér aktivere tv-skærmen (eller deaktivere pc-skærmen), da Windows ikke
samtidigt kunne styre to skærme.

Desværre lykkedes det mig ikke at finde noget under indstillinger for skærm der
gav mig disse muligheder. Håber derfor at der er nogen her, der kan og vil
hjælpe os med problemet.

På forhånd tak for hjælpen fra

Kasper, Poul-Erik og Claus

Fra : Doktoren

Dato : 01-09-03 08:45

> [...]
for skærm der
> gav mig disse muligheder. Håber derfor at der er nogen her, der kan

Du skal gå ind under egenskaber for din skærm (højreklik på skrivebord
og vælg egenskaber). Her efter trykker du på fanebladet indstillinger
(her kan jeg aktivere/deaktivere skærmene) Hvis dette ikke virker kan
du prøve at trykke på avanceret. Herinde vil du også kunne ændre
output signal :)

Held og lykke

Fra : Claus E Beyer

Dato : 01-09-03 10:13

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> (her kan jeg aktivere/deaktivere skærmene) Hvis dette ikke virker kan
> du prøve at trykke på avanceret. Herinde vil du også kunne ændre

Tak for dit svar. Det var også ca. sådan den flinke Merlin-mand sagde til mig.
Desværre lykkedes det mig ikke at finde mulighederne. Jeg fandt godtnok to
skærme at vælge mellem på en rullemenu, men det så ud til at være et valg mellem
pc-skærmen og pc-skærmen (to ens skærme).

> Held og lykke

Tak!

Claus

Fra : Edmund

Dato : 01-09-03 16:46

Claus E Beyer skrev:

> Desværre lykkedes det mig ikke at finde noget under indstillinger for
> skærm der gav mig disse muligheder. Håber derfor at der er nogen her,
> der kan og vil hjælpe os med problemet.

Der er mange indlæg i dk.edb.hardware.grafikkort om dette problem

F.eks

Hvis det da er sådan et grafikkort du har

Hvis du spørger i dk.edb.hardware.grafikkort
Så nævn hvilket grafikkort og hvilken driver du bruger.

--
Mvh Edmund

Fra : Claus E Beyer

Dato : 02-09-03 06:46