Disable onboard VGA?
Fra : [Anders And]

Dato : 01-09-03 08:04

Daus.

Nogen, der ved, hvordan jeg gør ovenstående (emne) i denne BIOS :
Award Modular BIOS v. 4.51PG?

:: Don't be afraid .. it's not my real name ::

Fra : K E Nielsen

Dato : 01-09-03 09:15

Hvilket bundkort?

---

Fra : [Anders And]

Dato : 01-09-03 09:19

> Hvilket bundkort?

Det må jeg forhøre mig om v. leverandøren - det er en PAKKE-løsning, som
ikke
har et "normalt" bundkort - det er i et MicroTOWER ..

:: Yes, weird people CAN be elected presidents .. right, George Jr.? ::

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-09-03 09:48

In article <8bC4b.63349$Kb2.2814627@news010.worldonline.dk>, [Anders And] wrote:
> Nogen, der ved, hvordan jeg gør ovenstående (emne) i denne BIOS :
> Award Modular BIOS v. 4.51PG?

Normalt disables det onboard kort ved indsættelse af et externt.
DOG er der nogle onboar kort der stadigvæk sluger lidt af systemets
ram, hvorefter det så går ud på at minimere mængden der
tages.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : bamse

Dato : 01-09-03 10:03

du skal bare ind i BIOS og lede længe nok så finder du det

kig alle menuer og undermenuer igennem

---

Fra : [Anders And]

Dato : 01-09-03 10:51

> du skal bare ind i BIOS og lede længe nok så finder du det
>
> kig alle menuer og undermenuer igennem

Tjaa, det synes jeg nu også, jeg har gjort, men kigger igen ....

:: Verdana is not only a font .. it's a lifestyle ::

Fra : Ole Axelsen

Dato : 01-09-03 11:27

"[Anders And]" <mouse@andeby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Mange bundkort finder selv ud af, af disable et indbygget grafikkort, hvis
man monterer et i enten AGP eller PCI sokkel.

Ole Axelsen.

Fra : [Anders And]

Dato : 01-09-03 13:26

> Mange bundkort finder selv ud af, af disable et indbygget grafikkort, hvis
> man monterer et i enten AGP eller PCI sokkel.

Systemet kører sådan set godt nok, men hvis jeg AFinstallerer mit onboard
grafikkort,
prøver systemet blot at installere det igen ved hver genstart ..
... og hvis jeg vælger at "disable" kortet, siger den : Grafikkortet er ikke
konfigureret korrekt'
ved hver genstart.

Og jeg har DEaktiveret kortet på markeringen : 'Findes i alle HW-profiler'
... men intet hjælper ...

:: Do you see, what I see? Did she smile to you too? ::

Fra : TGD

Dato : 01-09-03 17:50

> Daus.
>
> Nogen, der ved, hvordan jeg gør ovenstående (emne) i denne BIOS :
> Award Modular BIOS v. 4.51PG?

Hhvis der ikke er en menu der hedder "OnBoard VGA" el. lignende hvor der kan
disables, kan det ske det har et menupunkt der hedder "Display Card
Priority" der kan man vælge hvilken port den sakl bruge.

De plejer at ligge under Integrated Pheripheals eller Advance Settings.