Opslag på LAV -
Fra : Niels Erik Simonsen

Dato : 01-09-03 06:35

Er der en venlig sjæl, som vil foretage et opslag på LAV ?
1) Fødselsdata på Aksel Jørgen Meinike Rasmussen, født 13. juli 1902,
Tirstrup, Djurs Sønder, Randers.
2) Vielse mellem fisker Adrian Niels Skaanning Brauer og Mette Kirstine
Jensen, alle data, - de får en datter, Marie Rasmine Jensen Brauer den 6.
okt. 1908 i Holme, Dråby, Mols, Randers.
Hvis nogen iøvrigt ligger inde med oplysninger om Brauer-slægten er jeg
meget interesseret og det er min nabo også, da det er ham det handler om
Jeg foretager gerne opslag på LAO til gengæld.

--
mvh Niels Erik Simonsen, Tommerup
http://home19.inet.tele.dk/simonshp

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 12-09-03 18:32

Svar sendt til Niels Erik
Hanne Bjørn
Niels Erik Simonsen <niels_erik@simonsen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f52da86$0$54817$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Hanne Bjørn

Dato : 13-09-03 06:42

Da Niels Eriks Mailadresse ikke tager imod mit svar ligger det her.

Aksel Jørgen Meinike Rasmussen, født 13. juli 1902,
Tirstrup, Djurs Sønder, Randers. Døbt 17-10-1902 i hjemmet fremstillet 25
dec. 1902 faddere 1. Murer Rasmus Peter Larsens hustru Pouline Larsen,
Thirstrup mark, 2. Arbejdsmand Karl Kristiansens hustru Stine Kristiansen,
Thirstrup, 3. Nævnte Karl Kristiansen, Thirstrup, 4. Træskohandler Jens
Peter Snensson, Thirstrup, 5. Faderen.
Forældre Indsidder Carl Christian Rasmussen og hustru Karoline Pedersen.
Deres vielse 2.maj 1896 i Thirstrup
ungkarl Karl Kristian Rasmussen 25 aar hjemme paa Fuglslev mark og sogn
S.herred født i Draaby, Mols herred den 15.september 1871 søn af Boelsmand
Rasmus Rasmussen og hustru Ane Jensen af Fugllev sogn
og skrædderpige Caroline Pedersen 26 aar hjemme hos moderen paa Thirstrup
mark f. samme sted 23. maj 1869 datter af husmand Peder Jørgensen og hustru
Karen Marie Christiansen af Thirstrup.
2) Vielse mellem fisker Adrian Niels Skaanning Brauer og Mette Kirstine
Jensen 16-7-1906 i Draaby
Han født 29-6-1881 i Holme, Draaby søn af fraskilt Maren Jensen af Holme
(død15-12-1898 i Holme (49 år) datter af Mikkel Jensen og Mette Pedersen af
Dråby) udlagt er Niels Skaaning Adriansen Brauer ( født ca. 1811-13 men nok
ikke i Gosmar som folketællingen angiver. Her er Marie Dorthea Bauer dog
født 17-11-1815)(Han bor sammen med Maren i 1880 og han dør 28-1-1891 77 år
gammel)( Hans forældre er nok Adrian Bauer (død 23-3-1855)og Ane Johanne
Nicolaiesdatter( død 1828) er blandt andet 1804(datter Susanne Marie) i
Ørting sogn og 1815 på Dybvad Vejrmølle i Gosmar sogn inden de kommer til
Fuglslev sogn hvor de 1817 får en datter Ane Marie, derudover har de nogle
sønner.
Hun født 22-12-1876 i Holme datter af fisker Rasmus Jensen og Rasmine Jensen
i Holme.
Forlovere gårdejer i Holme Rasmus Hansen Rasmussen og fisker Rasmus Jensen i
Holme.
Med hensyn til opslag i Odense vender jeg tilbage.
Mvh