Kvinder og onani *suk*
Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 10:17

Hej alle

Læsning af Tidens Mand 4 piger udtaler sig.

1. Når man har lagt ungerne og smurt madpakkerne, er det første man
tænker på ikke, nu skal jeg ind og lege lidt med mig selv. Det virker
jo dybt komisk.

2. Jeg kan ikke sætte mig ind i at have problemer med det.

1. Jag har ikke problemer med det. Det er bare ikke noget jeg tænker
på og ikke noget jeg praktiserer.

3. Ved onani tænker denne pige: Hvad er dte jeg har gang i og føler
sig rigtig sølle. Det er både latterligt og ensomt. Onani er
erstatning for sex med en mand. Jeg vil ikek lære min krop at kende,
det er mandens opgave.

3. om han så er ude at rejse i 3 uger gør jeg det ikke! No way!

3 ud af de 4 piger onanerer IKKE når de har en partner.

Jeg kan kun sukke dybt! *SUUUUUK*

Vi snakker om unge kvinder her. Ingen af dem er over 35.

Jeg er rystet!

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 07-04-01 12:50

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> 1. Når man har lagt ungerne og smurt madpakkerne, er det første man
> tænker på ikke, nu skal jeg ind og lege lidt med mig selv. Det virker
> jo dybt komisk.

Ja, det her er jeg altså enig i. Onani er ikke lige det der står øverst
umiddelbart efter dagens gøremål. Men har jeg noget tid for mig selv, hvor
jeg virkelig får slappet af, så er det næsten et must *SF*

> 3 ud af de 4 piger onanerer IKKE når de har en partner.

Det kan jo lyde trist, men nogle mænd opfatter det jo altså også som et
udtryk for, at de "ikke er gode nok". Og så skaber kvindens onani pludselig
problemer, og bliver noget fordækt som der ikke skal tales om - og så er
svarene måske ikke længere udtryk for hvor mange kvinder der rent faktisk
onanerer

Og i nogle forhold spørger hun måske partneren, om ikke han har lyst til at
"gøre det for hende" (alt det der hårde arbejde) *GG* og så onanerer hun jo
ikke, når hun har en partner, vel?

> Jeg er rystet!

Jamen, som Henning skriver, der er ofte mange ting, der ligesom skal gå op i
en højere enhed for kvinder, for at de får lyst til sex (hvilket sikkert
også gælder sex med dem selv). Det må jo betyde, at kvinder ikke er nær så
aktive som mænd også når det kommer til onani. Der er altså også mænd, der
hævder at de slet ikke onanerer. Har jeg hørt *G*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 13:32

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9amuvv$88b$5@news.inet.tele.dk...

hej Søs

Nu var det kun et meget lille udpluk af den artikel i Tidens Mand.
Det er værre end det jeg skrev her.

At en kvinde siger jeg onanerer i for at lære min krop at kende, det er op til manden??

Helt ærlig hvis hun ikke selv ved hvad der er godt hvordan fanden kan
hun så forvente dte af manden?

Han skal i så fald være telepat og empat.

I det hele taget er holdning hos kvinder til onani at sådan noget gør
man ikke. jeg kiggede omkring på nettet hos blandt andet netdoktor.dk
og fandt her samme type udtalelser, som at kvinder ikke onanerer når
de har en partner og at onani KUN er en erstatning for sex med en
mand og lignende udtalelser.

Jeg synes det er ret gab eller rettere lidt rystende så fremmedgjorte
kvinder er overfor onani trods snart 30 års medieopmærksomhed
omkring kvinders seksualitet..

Det virker på mig som om den 'pæne pige' absolut lever i bedste
velgående også hos de unge piger. Det er sgu trist.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Sott

Dato : 07-04-01 13:51

Hej Tomas :0)

> "Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nu var det kun et meget lille udpluk af den artikel i Tidens Mand.
> Det er værre end det jeg skrev her.

Uff!

> [...]
> hun så forvente dte af manden?
>
> Han skal i så fald være telepat og empat.

Jamen, det er da også helt hen i skoven. Selvfølgelig bør en kvinde selv
finde ud af hvad der er godt for hende, og hvordan hun kan lide det og
hvordan hendes krop og hendes lyst fungerer. Men der kan ligge meget mere i
det, end det. Og der er også mange fyre, som når de bliver spurgt om hvordan
de godt vil have det, bliver helt tomme i blikket og svarer noget i retning
af "det ved jeg ikk'".

> [...]
>
> Det virker på mig som om den 'pæne pige' absolut lever i bedste
> velgående også hos de unge piger. Det er sgu trist.

Eller også er der bare mange piger, som i deres opvækst bliver mødt med
samme indstilling som jeg blev. At det er noget ulækkert noget, som andre
flipper ud over og tager afstand fra.
Piger begynder typisk at lege med sig selv, når de får bleen af og det er i
3 års alderen. Og det er ret grænseoverskridende for mange, at se en pige
"lege" med sig selv. Af en eller anden årsag, er det "nemmere" at forholde
sig til, når det er en dreng - det er i hvert fald sådan det har virket på
mig.

Drenge "forventes" at komme rendende og fremvise deres diller, at ryste den
og grine over hele hovedet. mens hvis det er en pige der står og fremviser
sin tissekone, så bliver de tilstedeværende helt befippede. Hvorfor det er
sådan ved jeg ikke, men jeg har nogle ideer.

En drengs tissemand er hele tiden synlig, det er en piges køn ikke (som
sådan). Man forbinder ikke små drenge i så høj grad med seksuelle overgreb,
som man gør med små piger. Derfor frygter man at en lille pige skal have en
"forførende" holdning - totalt latterligt begreb, der slet ikke eksisterer i
forbindelse med små drenge. På mange måder bliver allerede små piger
seksualiserede, på en helt anden måde end drenge.

Så gennem opvæksten, allerede fra børnene er helt små, så indpodes drenge -
at det er sjovt og der bliver allerhøjest grint lidt af det - mens pigerne
nærmest bliver skammet ud. Hvad er så resultatet?

Hmmm... mange mænd har svært ved at fortælle deres partnere om deres lyster,
og noget af det man oftest hører er at de frygter at blive grint af, at
blive latterliggjort. Og det er netop det der ofte finder sted, i deres
opvækst. Piger frygter at blive skammet ud, at blive afvist. Og det er også
hvad mange voksne kvinder giver udtryk for, de frygter at blive skammet ud,
udelukket af et "fællesskab". Det er vildt vigtigt for dem at høre til et
sted.

Jeg tror, at det er ret komplekst. Jeg er netop en pige, der blev skammet
ud. Jeg måtte høre for at være en "Mona-tusinde-pik" fordi min mor mente, at
jeg onanerede (hvilket jeg også gjorde). Så det blev nærmest sidestillet med
at være luder :-/ Så hvis der er mange piger, der har oplevet det samme som
jeg, så kan jeg godt forstå, at det er svært for dem at stå ved deres lyst
til at onanere. Især når de er unge, det bliver lettere med årene -
efterhånden som man frigør sig.

Min datter på snart 11 år, mener det er ulækkert. Kom sig af, at jeg sagde
til knægten på 6 år, at det var fint nok, men at det altså er noget man gør
når man er alene eller som voksen sammen med sin kæreste. Og så sagde jeg
til hende, at det altså var dejligt og rart og slet ikke ulækkert og at
stort set alle gør det. Men selvom jeg har prøvet ikke at videregive netop
en sådan holdning til mine børn, så smitter deres "omverden" altså af på
dem. Min søn har aldrig sagt det var ulækkert, så han har åbenbart ikke mødt
den holdning nogen steder, det har min datter allerede.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 07-04-01 17:18

In article <9an1du$8ev$1@sunsite.dk>, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

      Hej Tomas :)

> At en kvinde siger jeg onanerer i for at lære min krop at kende, det er
> op til manden??
>
> Helt ærlig hvis hun ikke selv ved hvad der er godt hvordan fanden kan
> hun så forvente dte af manden?

   Vi er ganske enige på det punkt :)

> [...]
> fandt her samme type udtalelser, som at kvinder ikke onanerer når de har
> en partner og at onani KUN er en erstatning for sex med en mand og

   Jeg onanerer alså osse un i et meget begrænset omfang når jeg har en
partner - de gange jeg har pillet selv i år kan tælles på en hånd. Det
har ikke noget med at "sådan gør man ikke" Det har noget at gøre med at
jeg simpelthen ikke har lyst. Men du har ret i at mange kvinder er
forkrampede i forhold til deres sexualitet - men jeg forstår dem godt når
man hører omgivelsernes reaktioner på en pige der kender sig selv og ved
hvad hun vil have fra mænd.... Det kan siges så kort her: LUDER!

/Trine.

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 16:27

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse newsGz6.26315$o4.1594058@news010.worldonline.dk...
he Trine

SNIP
> [...]

> jeg forstår dem godt når man hører omgivelsernes reaktioner på en
> pige der kender sig selv og ved hvad hun vil have fra mænd.... Det

Ja de har desværre mange navne, forsuttet bolsje, Tine Tusindpik og
hvad ved jeg, me det er jo netop det vi bør gøre op med for det er
et kulturelt levn fra Dronning Viktoria og vi er altså i år 2001 og
ikke i år 1860.

Det er kvindeundertrykkende så det basker!

Og vi mænd lider som jeg før ahr sagt også under myterne om at vi kun
tænker med pikken i seksuelle situationer.

Det er undertrykkende for alle parter det her.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Chokmah

Dato : 08-04-01 01:30

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> wrote in message
newsGz6.26315$o4.1594058@news010.worldonline.dk...

Hi Trine
> man hører omgivelsernes reaktioner på en pige der kender sig selv og ved
> hvad hun vil have fra mænd.... Det kan siges så kort her: LUDER!

jamen da Trine er verden virkeligt blevet så ond imens s jeg så tv :) ?
jeg tvivler nu på at der er noget fornufts menneske der vil kalde en
onanerende kvinde eller en kvinder der er nogenlunde afklaret om hvad for
noget sex hun trives bedst ved - noget så som i dette sammenhæng må siges at
være både sårene og nedladende :) ??
eller ... er der noget jeg ikke har forståede ?
MvH
Bo

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-04-01 09:46

In article <9aobfk$m43$1@news.inet.tele.dk>, "Chokmah"
<chokmah999@hotmail.com> wrote:

> [...]
> for noget sex hun trives bedst ved - noget så som i dette sammenhæng må
> siges at være både sårene og nedladende :) ?? eller ... er der noget jeg

   Uhm - jeg tror det kommer rigtig meget an på hvor man bor henne
geografisk. For der er forskel på hvor meget man hører åbenlyst til den
slags. Men jeg ved da - og har da osse været med på den galej - at man
mange steder hører et eller andet om at "Nå - nu har hun gang i en mere -
hun er sgu osse lidt en omgangsluder..." Jeg er blevet gammel nok til at
forstå at det handler om lyst og appetit til/på livet - men det er der
alså rigtig mange der ikke har endnu ....

/Trine.

Fra : Chokmah alias Rabias~

Dato : 08-04-01 23:33

On Sun, 08 Apr 2001 10:45:46 +0200, "Trine Stubbe Teglbjærg"
<snoe@nospam.dk> wrote:

>In article <9aobfk$m43$1@news.inet.tele.dk>, "Chokmah"
><chokmah999@hotmail.com> wrote:

Hi Trine jeg undlader lige at snippe saa meget som muligt - da det
bedst staar som en helhed

>   Uhm - jeg tror det kommer rigtig meget an pÃ¥ hvor man bor henne
>geografisk.

jamen lad os holde os til dk

>For der er forskel på hvor meget man hører åbenlyst til den
>slags.

hvad for en slags ?

> Men jeg ved da - og har da osse været med på den galej - at man
>mange steder hører et eller andet om at "Nå - nu har hun gang i en mere -
>hun er sgu osse lidt en omgangsluder..."

med udgangs punkt i at hun onanerede og heller ville slikke pik på sin
kaerste ind faa den i roven ?

> Jeg er blevet gammel nok til at
>forstå at det handler om lyst og appetit til/på livet - men det er der
>alså rigtig mange der ikke har endnu ....

*hh hwad ?

MvH
Bo

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 13:39

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9amuvv$88b$5@news.inet.tele.dk...

Det er også som om kvinder seksualitet partout er opad i kroppen det
vil sige hjernen skal være med mens det for mænd er nedadgående, kun
pikken skal være med. Dette er IMO en myte!

For begge parters vedkomende er det en kombination, men samfundets og
vores kulturs normer siger at sådan er det og det tror folk så
fast på at de lever efter det 100%, selvom der bilogisk intet belæg
er for dette!

Folk tror generelt at det er naturens orden at der er så stor forskel på mænds og kvinderes seksualitet. Dette er noget vrøvl IMO.
Jeg tror
simpelthen ike på at naturen har indrettet to køn af samme art så
forskelligt for så var vi aldrig blevet en succes i den forstand at
vi (arten) havde overlevet mere end et par hundrede år.

Jeg synes det er på tide vi for alvor begynder at gøre op med de kulturelle normer som reelt er kønsundertrykende for begge parter.

For en mand er ikke en mand medmindre han tænker med pikken og en kvinde er ikke en kvinde medmindre hun kun har sex når følelserne
er med i det.

Dette er IMO noget forbasket vrøvl og undertrykkende træk i vores
kultur som stammer fra blandt andet viktoriatidens puritanisme, som
vi i dag ikke kan bruge til en skid.

Det er på tide der bliver gjort op med normer for vores
menneskelighed og herunder vores seksualitet. Skal vi være slaver af
den kultur og de normer der var gældende for 200 år siden?

Hilsen
Tomas O.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 07-04-01 17:16

In article <9an1pg$9sl$1@sunsite.dk>, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

      Hej Tomas :)

> [...]
> vores kulturs normer siger at sådan er det og det tror folk så fast på
> at de lever efter det 100%, selvom der bilogisk intet belæg er for

   Øhm - du må alså undskylde at jeg falder ind under den kategori der er
nødt til at have hjernen med når jeg har sex. Jeg kan ikke have sex
medmindre jeg har bare et minimum af fokus på det. :) Jeg bliver ikke våd
_bare fordi_ Der er nogen grunde til at man mener at det er sådan. Og en
af dem er at mange mænd fx. godt kan dyrke sex med en kvinde de faktisk
ikke kan lide - mens mange kvinder har svært ved at dyrke sex med en de
ikke har den mindste smule sympati for.

/Trine.

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 16:22

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:IaGz6.26297$o4.1593773@news010.worldonline.dk...
hej Trine

SNIP
> [...]
> af dem er at mange mænd fx. godt kan dyrke sex med en kvinde de faktisk
> ikke kan lide - mens mange kvinder har svært ved at dyrke sex med en de

Det er jo det jeg siger Trine. At der ikke er forskel på mænds og
kvinders seksualitet. Dte er en myte at mænd bare skal have pikken i
gear og at kvinder SKAL have følelserne med i gear.. det er vel en
kombination af de nedre og øvre regioner der giver det bedste sex og
det hvor man er sandest mod sig selv.

Så vi er jo helt enige

Hilsen
Tomas O.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 07-04-01 21:22

In article <9anbcd$p1g$1@sunsite.dk>, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
> gear og at kvinder SKAL have følelserne med i gear.. det er vel en
> kombination af de nedre og øvre regioner der giver det bedste sex og det

   Jeg skriver faktisk at min oplevelse er at mænd og kvinders holdning til
sex til en vis grad _ER_ forskellige...

/Trine.

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 21:01

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:NNJz6.26756$o4.1634449@news010.worldonline.dk...
SNIP

> Jeg skriver faktisk at min oplevelse er at mænd og kvinders
> holdning til sex til en vis grad _ER_ forskellige...

Jamen det gør jeg da også, men jeg skriver samtidigt at jeg mener det
er kulturelle normer mere end biologi der gør at vi er forskellige.

En form for livsløgn...

Hilsen
Tomas O.
Man bliver som man tænker.

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-04-01 09:43

In article <9anrpa$or1$1@sunsite.dk>, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

      Hej Tomas :)

> Jamen det gør jeg da også, men jeg skriver samtidigt at jeg mener det er
> kulturelle normer mere end biologi der gør at vi er forskellige.

   Muligvis - men jeg tror på at det fysisk (Alså biologisk) er mere forskel
på mænd og kvinder en nogen vil se i øjnene :) Jeg er lidt træt af den

> En form for livsløgn...

   Netop - det jeg manglede ;) Den form for livsløgn der kom op sammen med
feminismen - at vi allesammen kan det samme (Det kan man osse inden for
visse grænser.) og at mænd pinedød skal se at finde deres bløde sider og
hvad ved jeg ellers. Mens kvinderne - ja de er berettiget til et
forsidebillede på "BetonBertha"....
   Det er meget muligt at der er nogen normer som siger at kvinder ikke må
pille ved sig selv og at kvinder ikke må føle deres sexualitet. Men tænk
på hvor mange mænd der har fået hevet ned over hovedet at mænd skal være
bløde, de skal kunne skifte børn og gå ud med skraldet og have
forståelse for dig og dat (Det er fint nok at en mand kan det - men han skal satme osse
indeholde mere end det jeg kan finde hos min bedste veninde....!)
   Det er som om balancen findes ved at man går fra den ene yderlighed til
den anden. Men bortset fra det - så forstår jeg _godt_ at nogen kvinder
ikke har nær så meget lyst til at onanere hvis de er i et forhold. Jeg
får fx. åbenbart sex nok. Jeg har i hvert fald ikke _lyst_ til at pille
ved mig selv i nær samme grad som hvis jeg er uden kæreste. Men som du
siger - nogen mener ikke at det er deres pligt at kende sig selv - det må
være deres mands problem - og det kan vi godt blive enige om er en
bagvendt holdning at have. Men.....

/Trine.

Fra : Tomas O.

Dato : 08-04-01 11:27

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:PEUz6.27219$o4.1730512@news010.worldonline.dk...

Snipper lige

Hej Trine

Lad os blive enige om at det i realiteten handler om at have lov til
at være tro mod sig selv og sin natur hvad den så end er.

Det er det som 'gældende normer' og kulturelle normer ikke levner
plads til. jvr. begreber som forstuttet bolsje, stenaldermand og så
videre.. alle disse begreber er IMO med til at undertrykke mennesker.

Så hvad det handler om for mig er ikke at alle kvinder partout skal
lære at onanerere og synes det er dejligt. Det er vel deres eget
problem, men det handler om at give en valgfrihed til at leve sit liv
og sexliv som man selv vil.

At mænd godt må tænke med andet end pikken og kvinder godt må tænke
mere med fissen for nu at skære det voldsomt ud i pap.

Hilsen
Tomas O.

Fra : FreYa

Dato : 08-04-01 18:00

Sun, 08 Apr 2001 10:43:25 +0200, i dk.snak.seksualitet, skrev "Trine
Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk>:
Hej Trine :)

>den anden. Men bortset fra det - så forstår jeg _godt_ at nogen kvinder
>ikke har nær så meget lyst til at onanere hvis de er i et forhold. Jeg
>får fx. åbenbart sex nok.

Uh, Trine!, tænk lige på at hvis der nu er nogen mænd der læser det du
lige skrev dér, så kan de muligvis drage den fejlagtige konklussion at
deres kæreste onanerer fordi hun ikke har et tilfredsstillende sexliv
med _ham_ eller ikke får sex nok. Jeg har engang haft en kæreste som
syntes at det burde være unødvendigt for mig at onanere når nu jeg
havde ham. Det slap han ikke godt fra ;)

Men ja, jeg kan såmænd da også sagtens forstå at nogle kvinder (og
mænd) ikke gør det, og det må de ærlig talt selv om, for hvis vi lige
ser bort fra socialt nedarvede seksuelle hang ups, så må man også
erkende at der ganske enkelt findes mennesker som har en stærkere
seksualdrift end andre, og har man ikke lysten, driften, eller
trangen, så tvivler jeg meget på at den kan fremtvinges.

--
Freya

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-04-01 21:26

In article <egv0dt0oql1s0bfertmq3jgue0gu97mbh7@4ax.com>, "FreYa"
<freya@mailto.dk> wrote:

      Hej Freya :)

> [...]
> med _ham_ eller ikke får sex nok. Jeg har engang haft en kæreste som
> syntes at det burde være unødvendigt for mig at onanere når nu jeg havde

   Sex nok som i - Onani er osse sex.....! Jeg har ikke lyst til at onanere
fordi det er en form for sex og fordi jeg føler at jeg osse kan udforske
mig selv og min lyst sammen med min kæreste. Men min udtryksmåde bunder i
at jeg så absolut er overbevidst om at min kæreste bliver tilfredsstillet
- osse selv om han sommetider tager en kær ven i hånden.....Jeg ved at
onani ikke nødvendigvis er et udtryk for manglende tilfredsstillelse
eller andet i den retning....

> [...]
> ganske enkelt findes mennesker som har en stærkere seksualdrift end
> andre, og har man ikke lysten, driften, eller trangen, så tvivler jeg

    Det er jeg såmen ret sikker på at den ikke kan - lyst skal komme
indenfra

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Sott

Dato : 07-04-01 17:25

Hej Tomas :0)

> Det er også som om kvinder seksualitet partout er opad i kroppen det
> vil sige hjernen skal være med mens det for mænd er nedadgående, kun
> pikken skal være med. Dette er IMO en myte!

Ja, det er altså ikke en myte, som jeg ligger væsentlig under for. Jeg er
helt klar over, at også mange mænd har behov for at "der er en sammenhæng",
mellem tanke og krop :0)

> [...]
> vores kulturs normer siger at sådan er det og det tror folk så
> fast på at de lever efter det 100%, selvom der bilogisk intet belæg

Jeg er nu ikke så sikker på, at der ligefrem er mennesker der lever 100%
efter disse IMO tåbelige normer.Men i mere eller mindre udstrækning kan jeg
godt forestille mig, at det finder sted i de små hjem.

> [...]
> forskelligt for så var vi aldrig blevet en succes i den forstand at
> vi (arten) havde overlevet mere end et par hundrede år.

Jeg tror heller ikke, at forskellen er så forbasket stor. F.eks. kan jeg da
blive helt rundt på gulvet ved mangel på sex gennem længere tid, eller
rettere ved mangel på tilfredsstillende sex (orgasme ).

> Jeg synes det er på tide vi for alvor begynder at gøre op med de
> kulturelle normer som reelt er kønsundertrykende for begge parter.

Ja, men ting ta'r ting. Der er opfattelser som kun langsomt lader sig
flytte. Og i denne tid, hvor nogle slår på tromme for større åbenhed omkring
kvinders seksualitet, og at kvinder skal udleve deres lyst(er) og ikke ligge
under for "pæn pige"-syndromet - der er der andre kræfter, som trækker i
modsat retning.

Som f.eks. det faktum, at en del mænd af diverse religiøse overbevisninger
ikke forstår, at blot fordi en kvinde har en udadvendt seksualitet, så er
hun ikke til fri afbenyttelse. Og sådanne holdninger ændres nok ikke ved den
slatne lovgivning og strafudmåling vi pt. ser her i bette Dannevang.

Hvis der skal være en almen opbakning og accept af den kvindelige
seksualitet, så bør den også følges op ad passende sanktionsmuligheder, når
en kvinde udsættes for seksuelle overgreb. Ellers er vi tilbage til at
fortælle kvinderne én ting, men at vise noget ganske andet i praksis.

Med ord bliver der sagt, at kvinder skam bare skal udleve deres seksualitet
og føle sig frie på dette område - men med handlinger vises det, at så er
hun intet andet end en billig luder, som mænd nærmest ustraffet kan
voldtage. Og ydermere vil kvinder snildt kunne udsættes for yderligere
overgreb fra rettens, politiets, advokaternes og mediernes side. Idet
kvinder så skal leve stemplet som "værende selv ude om det" og lignende.

Det er altså ikke befordrende for en større åbenhed og accept omkring
kvindelig seksualitet.

> [...]
>
> Dette er IMO noget forbasket vrøvl og undertrykkende træk i vores
> kultur som stammer fra blandt andet viktoriatidens puritanisme, som

Nej, du har ret - vi kan ikke bruge det til ret meget. Dog er der stadig
kønsspecifikke forskelle, som vi heller ikke skal glemme. Vi er mænd og
kvinder - vi er ikke uni-sex mennesker. Jeg tror, at der generelt bland
kvinder er et større behov for tryghed og omsorg og "beskyttelse" - mens der
generelt bland mænd er et større behov for f.eks. beundring.

Når det er sagt, så er der nok flere ligheder end forskelle. Om alle
mennesker har brug for kærtegn og ømhed. Det er nu bevist, at spædbørn der
ellers får det de skal have - mad, varme, tøj, søvn osv. - de dør uden
kærtegn, uden berøring. Det er simpelthen livsnødvendigt. Og at adskille
tanke og krop kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Jeg kan heller ikke rigtigt
tro, at mænd skulle kunne adskille dette. Det ville ellers være alletiders
undskyldning for utro mænd - de kunne jo i så fald ikke "gøre for det".

> Det er på tide der bliver gjort op med normer for vores
> menneskelighed og herunder vores seksualitet. Skal vi være slaver af
> den kultur og de normer der var gældende for 200 år siden?

Det er på tide, det har det været i umindelige tider.
Men det er svært, og det vil gå langsomt, og det kræver at mænd melder ud
til mænd, at kvinders seksualitet er alment accepteret og respekteret. Og at
kvinder melder ud til kvinder, at mænd ikke er følelseskolde bollemaskiner,
men i lige så høj grad som kvinder styret af følelser som kærlighed og
hengivenhed.

Jeg forestiller mig, at mænd melder pas til andres mænds stupide kommentarer
omkring kvinders seksualitet. Mens kvinder melder pas til andre kvinders
kategorisering af mænd som værende "tænkende med pikken", følelseskolde og
ligegyldige.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 21:20

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9ania2$ib9$1@news.inet.tele.dk...
Hej Søs
SNIP
> Ja, det er altså ikke en myte, som jeg ligger væsentlig under for.
> Jeg er helt klar over, at også mange mænd har behov for at "der er
> en sammenhæng", mellem tanke og krop :0)

Ja du er men er flertallet af kvinderne i Danmark?

Tjek for eksempel www.maendersvin.dk Den er god tnok delvist for
sjov, men kun delvist og når der findes den slags er der vist mange
der hænger på de myter som var de den skinbarlige sandhed.

SNIP
> Jeg er nu ikke så sikker på, at der ligefrem er mennesker der lever
> 100% efter disse IMO tåbelige normer.

50% er stadig for meget IMO.

> Men i mere eller mindre udstrækning kan jeg godt forestille mig, at
> det finder sted i de små hjem.

Problemer er at de findes i de små hjem i medierne i vores måde at
behandle hinanden på. I alt hvad vi foretager os.

SNIP
> [...]
> kan jeg da blive helt rundt på gulvet ved mangel på sex gennem
> længere tid, eller rettere ved mangel på tilfredsstillende sex

Og jeg kan selvom jeg er mand, sagtens glemme alt om sex i
månedsvis. Hvis jeg er single længe nok og ikke får sex jævnligt, er
det som om det går i glemmebogen i perioder. Så det er vist ikke et
udpræget feminint træk.

SNIP
> Ja, men ting ta'r ting. Der er opfattelser som kun langsomt lader
> sig flytte.

Ja det er korrekt og dte tager endnu længere tid hvios slet ingne
siger eller gør noget. Husk at alle forandringer i et samfunds og ved
normerne starter med ét menneske, nemlig én selv.

> [...]
> (er) og ikke ligge under for "pæn pige"-syndromet - der er der
> andre kræfter, som trækker i modsat retning.

Ja puritanerne og dem der er bange for forandring, bange for at miste
det skrøbelig fodfæste de kulturelle normer i realiteten er, jeg tror
nemlig at biologien er stærkere end normerne.

> Som f.eks. det faktum, at en del mænd af diverse religiøse
> overbevisninger ikke forstår, at blot fordi en kvinde har en
> udadvendt seksualitet, så er hun ikke til fri afbenyttelse.

Det er frygt! Ikke andet. De har jo deres 'roller' defineret fast ig
trygt som det er nu og laves der om på det falder de ned fra deres
skrøbelig fodfæste i normer og kultur.

> Og sådanne holdninger ændres nok ikke ved den slatne lovgivning og
> strafudmåling vi pt. ser her i bette Dannevang.

Enig! Loven burde være strengere på dette punkt. Den burde i meget
højere grad sige at et NEJ er et NEj uanset situationen!

> Hvis der skal være en almen opbakning og accept af den kvindelige
> seksualitet, så bør den også følges op ad passende
> sanktionsmuligheder, når en kvinde udsættes for seksuelle overgreb.

ENIG!

> Ellers er vi tilbage til at fortælle kvinderne én ting, men at vise
> noget ganske andet i praksis.

Det kaldes del og hersk princippet og var meget brugt overfor folket
også for 2000 år siden. Det er jo netop den slags jeg gerne så os
mennesker komme ud over, men det kræver at nogen siger og gør noget
ellers sker der ikke en pind.

> [...]
> seksualitet og føle sig frie på dette område - men med handlinger
> vises det, at så er hun intet andet end en billig luder, som mænd

Ja det er absolut forkasteligt!

> [...]
> overgreb fra rettens, politiets, advokaternes og mediernes side.
> Idet kvinder så skal leve stemplet som "værende selv ude om det" og

Det er jo netop derfor vi bæliver nødt til at gøre noget, ellers
kommer vi sgu ingen vegne.

> Det er altså ikke befordrende for en større åbenhed og accept
> omkring kvindelig seksualitet.

Nej det er det bestemt ikke, men du glemmer mænds seksualitet i det her. Vi vil også befries.. tak. I kvinder har ikke eneret på at
ligge under for menneskeundertryende normer når det gælder sex! Dette er _IKKE_ en kvindekamp, det er en menneskekamp.

SNIP
> Nej, du har ret - vi kan ikke bruge det til ret meget. Dog er der
> stadig kønsspecifikke forskelle, som vi heller ikke skal glemme.

Det er jo det jeg hele tidne siger også. VI er ikke ens men vi skal
frigøres for de skadelig normer allesammen. Se ovenover.

> [...]
> der generelt bland kvinder er et større behov for tryghed og omsorg
> og "beskyttelse" - mens der generelt bland mænd er et større behov

Ja netop så lad os da dyrke de forskelle som værende gode i stedet
for som i dag. I dag er grøften mellem kønnene så store som aldrig før med mange ting omkrind det at være mennekse. Der er forskel

ting hvor vi som mænd og kvinder burde ses som ligeværdige og vi
fastholdes i at vi er ens dér hvor vi burde være forskellige.

> [...]
> kunne adskille dette. Det ville ellers være alletiders undskyldning
> for utro mænd - de kunne jo i så fald ikke "gøre for det".

Vi er jo som vanligt i virkeligheden rystende ennige

SNIP
> Det er på tide, det har det været i umindelige tider.

Ak ja

> Men det er svært, og det vil gå langsomt, og det kræver at mænd
> melder ud til mænd, at kvinders seksualitet er alment accepteret og
> respekteret.

Jeg råber skriger og debattere også ude i det virkelige liv og jeg
skælder de mænd ud der har den nedladende holdning overfor vore
dejlige kvinder som vover at bolle med hvem de har lyst når de har
lyst og så tit de har lyst. Ingen kalder sådan en kvinde Tina
Tusindpik ustraffet i mit selskab!

> Og at kvinder melder ud til kvinder, at mænd ikke er følelseskolde
> bollemaskiner,

Ja Tak!! For jeg er eddermanme træt(!) af at blive slået i hartkorn
med det begreb når jeg møder kvinder.

> men i lige så høj grad som kvinder styret af følelser som kærlighed
> og hengivenhed.

ja for det er vi jo reelt.

> [...]
> til andre kvinders kategorisering af mænd som værende "tænkende
> med pikken", følelseskolde og ligegyldige.

JA!

Kram og hilsener Tomas

Fra : Sott

Dato : 08-04-01 16:04

Hej Tomas :0)

> Ja du er men er flertallet af kvinderne i Danmark?

Jeg ved ikke... der er nok lige så mange kvinder, der tror mænd er lavet "af
træ", som mænd der tror kvinder enten er ludere eller madonna'er.

> Tjek for eksempel www.maendersvin.dk Den er god tnok delvist for
> sjov, men kun delvist og når der findes den slags er der vist mange
> der hænger på de myter som var de den skinbarlige sandhed.

Hmm... jeg får en side frem, hvor billederne ikke vises, og der ingen links
er til andet eller mere. Der er en tam tekst om bl.a. Freddy Blak, og at
alle mænd er nogle svin og vil vise deres sande natur med tiden, også selvom
man tror ens kæreste er sød. Noget i den stil

Det siger mig intet. Og der findes bestemt ligeså mange sider (sikkert
flere) med blondinevitser eller lignende. Jeg kan ikke tage noget sådant
seriøst ej heller tro, at det på nogen måde afspejler et representativt
udsnit af befolkningen. Så for mit vedkommende er en sådan site mig totalt
ligegyldig.

> 50% er stadig for meget IMO.

Ja, det kan vi godt blive enige om, men jeg ved, at det er svært ikke at
forfalde til steorotype-tænkning i perioder. Jeg ser mennesker omkring mig
gøre det, og jeg gør det også selv indimellem. Jeg synes, at det er
positivt, at der langsomt åbnes op for debatter, hvor mænd og kvinder ikke
står overfor hinanden som "fjender", men som samarbejdspartnere.

Her er en lille kuriositet til dig. Jeg deltog i AIF's kvindekonference, og
der åbnede jeg munden og sagde noget i stil med dette. At hvis vi her i
norden til stadighed skal kunne betragtes som banebrydende, så må vi sætte
os ud over kønsdebatten og tage initiativer til at fremme kvinders
rettigheder og status i samfundet _i samarbejde_ med mændene, ikke som et
opgør med mænd.

Konferencen handlede nu engang om kvinder rettigheder og muligheder i
forskellige samfund. Og vi er altså priviligerede her i vores eget lille
smørhul, andre steder kæmper kvinder for bare at undgå omskæring og levende
afbrændinger. Og igen andre steder kæmper kvinder for retten til at arbejde,
så de kan klare sig uden at være totalt afhængige af deres mænd.

Noget der glædede mig voldsomt ved konferencen var at høre, at (damn, jeg er
en nød til at huske detajler såsom navne på mennesker og steder) - kvinders
traditionelle arbejde, ønskede disse kvinder at få værdisat på lige fod med
traditionelt mandearbejde.
Forskellen blev fremhævet som arbejde i produktionssektorer og arbejde i
_re_produktionssektorer. Det er jo genialt, hvis det lykkedes kvinder i
andre lande at få den del med i deres kamp for lige rettigheder. En
værdifastsættelse af deres enorme arbejdsindsats i hjemmene, i forhold til
børnene osv. Jamen, hvorfor har vi ikke det her, spørger jeg så?

Hvorfor sender vi som samfund, som helhed - signaler der nedvurderer den
indsats der gøres i hjemmene, så det i den grad opleves som værende
"ingenting" værd (i det mindste i økonomisk heenseende). Det er ikke længere
noget man kan vælge til, det er kun noget der kan vælges fra i større eller
mindre udstrækning. Det er reduceret til venstrehåndsarbejde, ulønnet og
ugleset. Og så er det forøvrigt ligegyldigt om det er faderen eller moderen,
der ønsker at værne om hjemmet og børnene. Tsk, tsk... vi mistede IMO noget
vigtigt undervej i kampen for ligestilling, vi mistede retten til at være
hjemme hos vores børn, hvis vi altså vil det.

> Problemer er at de findes i de små hjem i medierne i vores måde at
> behandle hinanden på. I alt hvad vi foretager os.

Ja, jeg ved det godt, og det er også derfor det er så forbasket svært at
ændre. Vi skal også passe på, ikke at begå den fejl at vi i vores forsøg på
at anerkende "de bløde værdier" hos mænd og "de hårde værdier" hos kvinder -
overser behovet for forskellighed. Det skulle nødig gå som i kvindernes kamp
for ligestilling, hvor kvinders egne traditionelle værdier næsten forsvandt
og måtte vige pladsen for en maskulinisering af kvinder.

Det er jo heller ikke en feminisering af mænd vi skal frem til, bare en
anerkendelse af - at "manden" har behov der indeholder bløde værdier.

> [...]
> månedsvis. Hvis jeg er single længe nok og ikke får sex jævnligt, er
> det som om det går i glemmebogen i perioder. Så det er vist ikke et

*GG*
Se selv - der er mindst lige så mange ligheder som forskelle

> [...]
> siger eller gør noget. Husk at alle forandringer i et samfunds og ved
> normerne starter med ét menneske, nemlig én selv.

I know.
Det er nok også delvis derfor jeg er så... "navlebeskuende" *GGG*

> Ja puritanerne og dem der er bange for forandring, bange for at miste
> det skrøbelig fodfæste de kulturelle normer i realiteten er, jeg tror
> nemlig at biologien er stærkere end normerne.

Jeg er enig. Men vi skal også anerkende og give plads til de forskelle der
også er biologisk set (jeg ved godt, at det er du helt med på).
F.eks. læste jeg følgende for nyligt, og jeg synes det er godt skrevet:
""På det cellulære plan fungerer de feminine kræfter i kvinden, som de har
gjort igennem mililoner af år. Ægget ligger oppe i æggelederen og venter i
ro og modtagelighed. Og når et nicifret antal sædceller slippes løs, er de
styret af et eneste formål: hvem kommer først? Hvem er stærkest, mest
udfarende og konkurrencedygtig? Hvem er den ene af utallige, der vinder?
Ægget gør ingenting. Det hviler i det ene formål at tiltrække og tage imod -
det er magnetisk! Og i modtagelsen, i mødet mellem den udadrettede, og den
tiltrækkende kraft, gøres det frugtbart.
[...]
Er der noget at sige til, at kvinden, der ikke vil kendes ved sin
kvindelighed, udstråler disharmoni? At hun ikke kan finde ro og balance i
sig selv?
[...]
Hun er ægget der løber, men i en forestilling om, at sæden skal komme og
tage hende - selvom hun samtidig kræver dets passivitet.""

Nu er det jo taget ud af sammenhæng. Men jeg er blevet mere og mere bevidst
om mit behov for at føle at "manden" begærer mig. At jeg kan mærke og se den
udfarende kraft i ham, det er oftest det der tænder mig. Samtidig bliver jeg
langsomt bevidst om det tåbelige i at ville dette, og samtidig selv have så
forbasket travlt med at være udfarende. Det er ikke sådan _jeg_ ønsker det.

Jeg vil egentlig gerne "erobres" igen og igen... ikke sådan at forstå, at
jeg ikke ønsker at tage initiativ, men jeg ønsker at hvis og når jeg tager
initiativ - så skal "manden" gerne udvise glæde og engagement i stor stil,
hvis han er "passiv" i for stor udstrækning (lange perioder), så mister jeg
fuldstændigt lysten til ham. Jeg har brug for at mærke den erobrende,
udfarende, initiativrige del af manden for at føle mig som hans kvinde. Han
skal på et eller andet plan stadig være "gorillaen" der sejrrigt står bøjet
over mig og råber sin glæde og sejrsrus ud, mens han dunker sig magtfuldt på
brystet

> Det er frygt! Ikke andet. De har jo deres 'roller' defineret fast og
> trygt som det er nu og laves der om på det falder de ned fra deres
> skrøbelig fodfæste i normer og kultur.

Det er trist, det er hvad det er.
Det ærgrer mig, og det gør mig ked af det.

> Enig! Loven burde være strengere på dette punkt. Den burde i meget
> højere grad sige at et NEJ er et NEj uanset situationen!

Ja, der ligger en enorm signalværdi gemt heri.

> [...]
> ligge under for menneskeundertryende normer når det gælder sex! Dette er
_IKKE_ en kvindekamp, det er en menneskekamp.

Ja, jeg ved godt, at jeg lige røg ud af en mindre tangent og ikke holdt fast
i emnet, som jo var mænd *SS* (du må undskylde mig, jeg er jo da en kvinde,
og det er sket igen og igen også i dette indlæg *S*)

Og jeg er enig i det du skriver, det er _ikke_ en kvindekamp, det er en
menneskekamp.
Jeg var til et foredrag med Naser Khadar engang for nogle år siden, og det
var rigtigt godt. Han sagde bl.a. at mennesker har brug for et ståsted, at
have fodfæste i deres religion, deres traditioner eller andet. For når man
har sådant et fodfæste, så er man tryg og har langt lettere ved at indoptage
nye ideer og tanker.

Hans udtalelser kan overføres på mangt og meget. Kvinder har brug for at
have et solidt fodfæste i deres kvindelighed, sådan at de kan rumme og
indoptage og elske manden som det hele menneske han er. Det samme gør sig
selvfølgelig gældende vice versa.

Jeg tror, at en del af det vi mærker er eftervirkningerne (dønningerne) af
kvindeoprøret. Kvinder kastede vrag på deres kvindelighed, de ville have det
mænd havde, på mænds præmisser - og så mistede kvinder fodfæste undervejs.
Samtidig angreb kvinder i stor stil mænd på alle fronter. På
arbejdsmarkedet, i hjemmene, sågar i sengen. Kvinden rokkede ved mandens
grundpiller, og også han mistede i stor stil fodfæste.

Det er svært, at skabe rum og forståelse i en selv - for den elskede og alle
den elskedes vidunderligheder, når man ikke hviler trygt i sig selv.

Det bliver alt for hurtigt til to sårede mennesker, der fra hver sin
skyttegrav bombarderer den anden med krav og regler og håb og ønsker. Og når
et menneske frygter afvisning, ikke føler sig accepteret osv. så er det
svært at være åben og modtagelig, det gælder begge veje.

Som jeg ser det nu, er der for mange kvinder og mænd, der står i deres
skyttegrav og siger:
"Den anden skal give mig mere ømhed, mere opmærksomhed, mere elskov, flere
kærtegn, mere plads, mere nærvær osv. osv." --- Den anden bliver så endnu
mere såret, føler sig langt fra accepteret, føler sig mødt med krav og
irettesættelser, og lukker sig inde med den samme form for ensomhed, som den
elskede sådan prøver at ændre på.

På den måde skabes mange ensomme mennesker, der sover ved siden af
hinanden - og det er de samme ensomme mennesker, der har lukket sig inde og
derfor ikke flirter med livet og bl.a. med dig.

Det er lidt trist... jeg kæmper med det selv, det der med at lukke mig inde
og ikke turde åbne op og være modtagelig og imødekommende. For mig er det
faktisk lettere med fremmede, end med den jeg elsker. For når jeg virkelig
elsker, så bliver jeg jo pludselig så sårbar, den elskede kan jo såre mig så
ufatteligt meget, helt uden at ville det - simpelthen fordi jeg elsker ham
sådan. Jeg bliver kritisk og vagtsom og protektionistisk, jeg søger tilflugt
i den forbistrede skyttegrav, og prisen er ensomhed... så jeg arbejde på
sagen, på at åben op, at blive mere modtagelig, at kunne rumme min elskede -
så han kan komme igennem til mig med sine gode intentioner og sit dejlige
væsen - som også indebærer behov for kærtegn og ømhed og alt det du bringer
frem.

> Det er jo det jeg hele tidne siger også. VI er ikke ens men vi skal
> frigøres for de skadelig normer allesammen. Se ovenover.

Dejlige tanker, det er idealisme der trækker udviklingen, synes jeg. Jeg er
helt enig.

> [...]
> ting hvor vi som mænd og kvinder burde ses som ligeværdige og vi
> fastholdes i at vi er ens dér hvor vi burde være forskellige.

*SS*
Netop, vel skrevet...

> Vi er jo som vanligt i virkeligheden rystende ennige

Det kan jo ikke komme bag på nogen *Smiler stort*

> [...]
> dejlige kvinder som vover at bolle med hvem de har lyst når de har
> lyst og så tit de har lyst. Ingen kalder sådan en kvinde Tina

Jamen, det er jo også derfor jeg finder dit selskab så berigende :0)
(jeg blev nu kaldt Mona, fordi min far engang havde været utro med én der
hed Mona)

> Ja Tak!! For jeg er eddermanme træt(!) af at blive slået i hartkorn
> med det begreb når jeg møder kvinder.

Det er også idiotisk...

> ja for det er vi jo reelt.

ja, én ved det jo godt - jeg kan alligevel godt gribe mig selv i at råbe
slige nedrige ting i arrigskab, når temperaturen forlængst har nået
astronomiske højder *G*

Også et knus og et kram til dig
Søs

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 07-04-01 17:12

Thomas skrev:

      Hej Thomas :)

> [...]
> pludselig problemer, og bliver noget fordækt som der ikke skal tales om
> - og så er svarene måske ikke længere udtryk for hvor mange kvinder der

   Øhm - hvad er det nu der er galt med ikke at onanere når man har en
partner? Jeg må da indrømme at min frekvens på området er gået gevaldigt
tilbage når jeg har en partner - og det selv om vi ikke dyrker sex så tit
som vi har gjort. Onani er alså ikke en form for substitution for mig
..... :)
   Jeg forstår bedre at man kan undre sig over der med at nogen mener at
man ikke piller selv for at lære sig selv bedre at kende og at det i
øvrigt må være mandens job.....

/Trine.

Fra : Tomas O.

Dato : 07-04-01 16:23

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse news:I7Gz6.26278$o4.1593186@news010.worldonline.dk...

Der er ikke noget galt i ikke at onanere, der er noget galt når man siger ting som:

"Ved onani tænker denne pige: Hvad er det jeg har gang i og føler
sig rigtig sølle. Det er både latterligt og ensomt. Onani er
erstatning for sex med en mand. Jeg vil ikke lære min krop at kende,
det er mandens opgave"

Eller det mener du ikke?

Hilsen
Tomas O.