Hvad udvikler denne gruppe sig til ?... (O~
Fra : Fishymaster

Dato : 07-04-01 10:12

I den seneste tid har denne gruppe udviklet sig til et hav af dumme svar
uintiligente svar som 32 og 2 hver kvarte dag er ved at blive standart for
gruppen....

Alle disse kloge hoveder som bruger deres tid på at svare mennesker som ikke
lige har den viden som dem, bør nok undgå at benytte usernettet så kan disse
alvidende ignoranter i fremtiden selv benytte usernettet til at give
hinanden svar på deres egentlig meget fornuftige svar på svar
ehhhhhhhh........

Usernettet er for alle os der ikke ved så meget og for dem som ved en masse
og som gider (tak for det) bruge deres tid på at hjælpe. På usernettet er
der ingen dumme spørgsmål kun dumme svar... og disse er temeligt kedelige at
downloade.

Ordet Lammere er temmeligt udbredt i 3d shoter universet og dem er der
temmelig mange af desværre, det lader til at disse nu oxo har invaderet
usernettet for at berige os andre med deres alvidne vrøvl og ignorance så vi
alle kan spilde vores tid på denne.

JEg har flittigt benyttet mig af usernettet og indrømmet alle spørgsmål har
da ikke været lige intiligente, men hvor skulle de da oxo når jeg ikke
kendte svarene...
Selv på min tit dumme spørgsmål har jeg fået kvalificerede svar som har
hjulpet mig videre og bragt mig til det jeg ved idag. Jeg er blevet en
bedere bruger af min pc og en bedere bruger af usernettet og tak for
det......

LAd være med at spilde vores og de dumme spørgeres tid på dumme svar for som
før skrevet...
Der ingen dumme spørgsmål kun dumme svar....

Fishymaster....

Fra : Mureren

Dato : 07-04-01 10:30

<snip> (skamløst bortklippet hele meddelelsen)

Hørt...

Mureren

Fra : SuneF

Dato : 07-04-01 10:57

[...]
> [...]
> der ingen dumme spørgsmål kun dumme svar... og disse er temeligt kedelige
[...]

Sådan generelt om usernet vil jeg ikke give dig helt ret.

Problemet er at folk er ufattelig dovne og ikke gider lave den mindste smule
research på egen hånd. Det kan være noget så simpelt som at kikke et par
poster igennem inden man selv spørger, ofte er der allerede svaret på et
lignende spørgsmål.

Jeg selv er bakket lidt ud af det usernet, for efter at have gentaget mig
selv 4-5 gange i den samme gruppe overfor newbies bliver man lidt
frustreret. Det er nok derfor man en gang imellem ser simple spørgsmål der
ikke besvares - folk gider simpelthen ikke svare på de samme ting igen og
igen.

Jeg har dog fået god hjælp i denne NG, tro mig det er ikke en af de værste.

mvh.
-Sune

Fra : Morten B

Dato : 07-04-01 15:15

"SuneF" <noluck@nowhere.dk> wrote in message
> [...]
> research på egen hånd. Det kan være noget så simpelt som at kikke et par
> poster igennem inden man selv spørger, ofte er der allerede svaret på et

Jeg vil give Sune fuldstændig ret.
Folks spørgsmål på usenet viser blot hvor ulideligt dovne folk er. Hvis folk
ikke gider bladre et par dage tilbage i gruppen for at finde deres svar der,
fortjener de heller ikke et svar.

Et eksempel på et sted hvor det er endnu værre er
news://dk.teknik.telefoni.mobil , hvor der næsten dagligt er et spørgsmål om
hvordan man unlocker en Nokia 3210.

Det er trættende at se på de samme spørgsmål dag efter dag, ligegyldigt
hvilken gruppe det er i!

/Morten

Fra : Bjarne Wichmann Pete~

Dato : 08-04-01 09:20

In article <9an7f8$75i$1@news.inet.tele.dk>, "Morten B"
<mortenb@trashcan.dk> wrote:

> [...]
> blot hvor ulideligt dovne folk er. Hvis folk ikke gider bladre et
> par dage tilbage i gruppen for at finde deres svar der, fortjener de

Der kan være *så* mange grunde til at folk er "dovne"... en af dem
kunne være alle de utallige bedrevidende ikke-svar som fylder
gruppen. Ret ofte fylder de så meget at det nærmest er håbløst at
finde brugbar hjælp i den støjsuppe.

At Søgeren så tager det som et hint om at gruppen er for arrogant
til at få hjælp i ... er så en anden ting.

Hvis man vitterligt føler sig generet af spørgsmål, er der *2* ting
man kan gøre. 1) ignorere og glemme det eller 2) svine vedkomne
til... i *mail*. At profilerer sig i gruppen og vise hvor 3l337 man
er er bare det mest tåbelig man kan gøre og øger blot støjniveauet
og den ubehagelige stemning.

Og hvis man vitterligt brænder inde med så megen energi og ikke gider
se det samme spørgsmål igen og igen.... så *kunne* man jo begynde på
en FAQ!!!

Min pointe: dumme svar er mindst lige så irriterende at læse som
dumme spørgsmål.

Bjarne

Fra : Rea721

Dato : 07-04-01 16:03

"Fishymaster" <meurer@mail.dk> skrev

> I den seneste tid har denne gruppe udviklet sig til et hav af dumme svar
> uintiligente svar som 32 og 2 hver kvarte dag er ved at blive standart for
> gruppen....
-snip-

Den er også ved at udvikle sig som en debat-gruppe.. * . Og det holder
ikke en meter at du skriver Offtopic i emne-linien.... Og _når_ du nu
aligevel har startet en offtopic debat, var det mindste du kunne gøre, at
sætte fut til en on-topic gruppe, nemlig dk.admin.netikette, hvilket jeg
hermed gør.

XFUT dk.admin.netikette , fra dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.

Fra : Yoda

Dato : 08-04-01 01:48

"Fishymaster" <meurer@mail.dk> skrev i en meddelelse

<snip en masse vrøvl>