et lille tilbageblik på brugen af jern i a~
Fra : Linux

Dato : 31-08-03 20:43

For ca. et år siden var der et indlæg om brug af "jern" i akvarier.
Og jeg havde min tvivl om nu det her jern virkelig virkede
"tricket" var at dumpe en jern genstand ned i akvariet så planterne skulle
gro.

Det gjorde jeg så, en " M16 " møtrik ned i akvariet.
Og det som det her jern så skulle gøre var at gavne plante væksten
og det må jeg sku sige at det har gjort
For der kom da godt nok været knald på de planter
da møtrikken først begyndte at ruste.
Men det var nu ikke kun planterne der voksede algerne var også helt vilde

Så til dem der vil spare på co2`n så er det her en billig løsning
man skal bare lige tage sig selv i at få den jern genstand op sådan en gang
i mellem.

Og nu vil der jo nok være en der mener at akvariet får for meget lys udefra
?
men det er ikke tilfældet for akvariet står i soveværlset og der er der
trukket for hele dagen (jeg arbejder nat/sover dag)
så det er ikke lysets skyld
desuden er der normale forhold i akvariet lys/varme/fisk/foder
og så var det bare lige ,at jeg godt kunne tænke mig og høre om der var
andre der har haft ligende oplevelser .

mvh. Linux