Haster lidt?: Mest romantiske Love songs
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 31-08-03 19:19

Se subj.

Hvilke love songs, er de allermest romantiske i nogensinde har hørt? Skal
gerne skrige "jeg elsker dig" (altså ikke direkte, men... det skjulte
budskab i teksten).

Nogen bud?

Whitney's Will always love you, er taget

Håber I kan hjælpe mig hurtigt!

// Troels

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 31-08-03 20:51

Carpenters - Close to you
John Lennon - Woman
Jeff Buckley - Lover, you should've come over
Tracy Chapman - Baby can I hold you

.... er et par bud

Held og lykke med det

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 31-08-03 21:08

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

Thx.!

Flere bud er velkomne!

// Troels

Fra : Jane

Dato : 31-08-03 21:38

Troels [around 9000] skrev i <news:3f52559a$0$54768
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Flere bud er velkomne!

"Nothing Compares to U" Sinead/Prince
"Every Breath you take" Sting/Police
"Hopelessly devoted to you" Olivia Newton-John/Grease
"Kald det kærlighed" Lars Lilholt
"Falling" Julee Cruise/Twin Peaks

Muligvis "Heroes" med Bowie og "Why can't I Be You" med Cure
(kommer lidt an på hvordan du tolker dem)?

Jane

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-09-03 06:47

Jane wrote:

> Troels [around 9000] skrev i <news:3f52559a$0$54768

> "Nothing Compares to U" Sinead/Prince
> "Every Breath you take" Sting/Police
> "Hopelessly devoted to you" Olivia Newton-John/Grease
> "Kald det kærlighed" Lars Lilholt

???

> "Falling" Julee Cruise/Twin Peaks
>
> Muligvis "Heroes" med Bowie og "Why can't I Be You" med Cure
> (kommer lidt an på hvordan du tolker dem)?

Hvis vi endelig skal have fat i Bowie, så er der jo bunker. Den
flotteste er hans version af "Wild Is The Wind", IMO.

/David

Fra : Jane

Dato : 02-09-03 10:33

David Rasmussen skrev i <news:bium9p$ob4$1@news.net.uni-c.dk>:

> Hvis vi endelig skal have fat i Bowie, så er der jo bunker. Den
> flotteste er hans version af "Wild Is The Wind", IMO.

Hvilken cd/lp er den på? Jeg må indrømme jeg er mest til hans
gamle "after all" og "all the madmen", de er gode men ikke
ligefrem romantiske/handlende om kærlighed.

Jane

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-09-03 10:41

Jane wrote:

> Hvilken cd/lp er den på? Jeg må indrømme jeg er mest til hans
> gamle "after all" og "all the madmen", de er gode men ikke
> ligefrem romantiske/handlende om kærlighed.

allmusic er din ven:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=CASS80308031852&sql=H1460732

(Den er på "Station To Station")

/David

Fra : Dallemusen

Dato : 03-09-03 06:25

Wild is the wind er også blevet lavet af Cæcilie nordby på hendes cd af
samme navn.... Prøve den
De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Peter G

Dato : 31-08-03 21:46

Troels [around 9000] skrev:

> [...]
>
> Hvilke love songs, er de allermest romantiske i nogensinde har hørt? Skal
> gerne skrige "jeg elsker dig" (altså ikke direkte, men... det skjulte

ABBA - The Day Before You Came og S.O.S.
Bryan Adams - (Everything I Do) I Do It For You og Please Forgive Me
Ryan Adams - My Winding Wheel, Come Pick Me Up
A-Ha - Hunting High And Low
Björk - Jóga
Bon Jovi - Always
David Bowie - "Heroes"
Claudia Brücken - Always... og Surprise
Claudia Brücken & Oceanhead - Eyemotion
Terence Trent D'Arby - Shadows
Depeche Mode - Behind The Wheel
Dicte (Brecht) - If You Go Away
Matthew Good Band - She's Got A New Disguise & Fearless
Sophie B. Hawkins - Live And Let Love, Right Beside You, Only Love
Jimi Hendrix - Little Wing
Kent - Kräm, Om Du Var Här, 747, Din Skygga og Utan Dina Andetag
Kitaro & Jon Anderson - Lady Of Dreams
Marillion - Kayleigh og Lavender
(Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U)
(Pearl Jam - Black)
Eros Ramazotti - Cosa Della Vita
Righteous Brothers - Unchained Melody
David Sylvian & Robert Fripp - Wave (Live) og Every Colour You Are (Live)
David Sylvian - Silver Moon
Lewis Taylor - Lewis IV
Twilight Singers - Love / Greg Dulli - Black Love
Hawksley Workman - Common Cold
Hawksley Workman - Safe And Sound

Samt en hel masse andre.

> Håber I kan hjælpe mig hurtigt!

Præmaturt hastværk er lastværk. Ting tager tid!

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål).

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 01-09-03 00:13

Peter G wrote:

> Kitaro & Jon Anderson - Lady Of Dreams

Peter, you old smoothie ;-P
En anden god sang med Jon Anderson:

Vangelis & Jon Anderson - So Long Ago, So Clear.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Peter G

Dato : 03-09-03 16:26

Anders Thorsen Holm skrev:

> Peter, you old smoothie ;-P

Hey, den sang er _definitionen_ på kærlighed.

Åhr du ved, vi er jo allesammen bløde mænd under alle lagene af løg.

> En anden god sang med Jon Anderson:
>
> Vangelis & Jon Anderson - So Long Ago, So Clear.

Jeg vil give den en lytter.

*Senere*

Hvorfor siger Vangelis mig ikke så meget? Jeg tror det er fordi hans "lyde"
er for dur-synth-agtige og puttesøde for min smag. Jeg kræver drama og mol.
:D

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 03-09-03 19:51

Peter G wrote:

> Hey, den sang er _definitionen_ på kærlighed.

Er der andet af Jon Anderson eller Kitaro, du kan anbefale?

> Åhr du ved, vi er jo allesammen bløde mænd under alle lagene af
> løg.

Så længe vi ikke er bløde løg under alle lagene af m... nej, det
bliver sgu for sjofelt.

> Hvorfor siger Vangelis mig ikke så meget? Jeg tror det er fordi
> hans "lyde" er for dur-synth-agtige og puttesøde for min smag. Jeg
> kræver drama og mol.

Nu er jeg helt og aldeles tonedøv, så betegnelserne "dur" og "mol"
siger mig absolut intet. Sangstemme har jeg heller intet af - jeg
ville højest kunne tiltrække en gnu i brunst, hvis jeg forsøgte at
"kvæde et kvad".

Men jo, Vangelis har måske en tendens til at køre rundt i det samme
leje hele tiden - særligt hans seneste albums synes at stå stille.
Dog finder jeg også Kitaros evige brug af den samme synth noget
belastende... men de laver altså begge to meget god musik generelt.

Fra : Peter G

Dato : 06-09-03 10:46

Anders Thorsen Holm skrev:

> Er der andet af Jon Anderson eller Kitaro, du kan anbefale?

Ud over at jeg selvfølgelig kan anbefale Kitaros anerkendte mesterværk
"Silk Road" har jeg ikke kendskab nok til ham. Jeg prøver nu at rette op på
det ved senest have lånt "Light Of The Spirit og "Silver Moon" som AMG
roser højt.

Jon Anderson har jeg ikke hørt solo (Men jeg skal have hørt hans "Earth,
Mother Earth") og mit kendskab til Yes (som han var forsanger i) er
begrænset. Så nej :-/

> Så længe vi ikke er bløde løg under alle lagene af m... nej, det
> bliver sgu for sjofelt.

Ja ja, bare tag en uskyldig reference til "Shrek" (Oh Cameron Diaz, min
Cameron Diaz) og få den til at lyde som noget Carl Mar kunne have fyret af
på landsdækkende fjernsyn.

> [...]
> siger mig absolut intet. Sangstemme har jeg heller intet af - jeg
> ville højest kunne tiltrække en gnu i brunst, hvis jeg forsøgte at

Den evne skal man skam ikke forsmå. Hvad nu hvis du engang er ved at dø af
sult på den afrikanske savanne?

Musikalitet og jeg har også en mindre fællesmængde, men når jeg siger dur
mener jeg lyse toner og mol forbinder jeg med mørke/dybe toner.
Musikere m.fl, korrigér mig endelig hvis det er en mangefuld opfattelse.

> [...]
> Dog finder jeg også Kitaros evige brug af den samme synth noget
> belastende... men de laver altså begge to meget god musik generelt.

Jeg har aldrig hørt nok at Vangelis til at kunne udtale mig om ham med den
mindste autoritet. Det jeg har hørt af ham har bare altid fremstået lidt
for æterisk og lyst. Måske er det hans valg af synthlyde fremfor
kompositionerne selv. Jeg skal dog på et tidspunkt have hørt hans
samarbejde med Stina Nordenstam.
Jeg ved bare at jeg opfatter Kitaros lyde som lidt mere jordbunde og
afvekslende. Det kan dog også være det nostalgiske element jeg har med
Kitaros musik, der gør udslaget.

Nu er det ikke den genre jeg lytter mest til, så mit generelle kendskab er
meget meget begrænset.

Fra : Dallemusen

Dato : 06-09-03 11:03

Musikalitet og jeg har også en mindre fællesmængde, men når jeg siger dur
mener jeg lyse toner og mol forbinder jeg med mørke/dybe toner.
Musikere m.fl, korrigér mig endelig hvis det er en mangefuld opfattelse.

Øhhh tror den næmmeste måde at beskrive det på er glad/ked, men det drejer
sig om tertsen (som er den tredje tone i en akord) og afstanden af denne til
grundtonen (eller noget har indtaget en hel det alkohol så mine musikalske
evner kan lægge på et meget lille sted) c",)

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 06-09-03 22:34

Peter G wrote:

> [...]
> prøver nu at rette op på det ved senest have lånt "Light Of The
> Spirit og "Silver Moon" som AMG roser højt.

Jeg har desværre ikke de albums - regner med at tage på vinylfangst
når jeg engang får råd.

> Jon Anderson har jeg ikke hørt solo (Men jeg skal have hørt hans
> "Earth, Mother Earth") og mit kendskab til Yes (som han var
> forsanger i) er begrænset. Så nej :-/

Hmm... nu du nævner Yes, så kommer jeg til at tænke på Rick Wakeman -
en ganske habil klaverbokser! Jeg kan anbefale hans gamle album "The
Myths and Legends of King Arthur and the Knights of the Round Table".

> Ja ja, bare tag en uskyldig reference til "Shrek" (Oh Cameron
> Diaz, min Cameron Diaz) og få den til at lyde som noget Carl Mar
> kunne have fyret af på landsdækkende fjernsyn.

Hehe, jeg fangede skam fint referencen. Og ja, "there's something
about Cameron Diaz"

> Den evne skal man skam ikke forsmå. Hvad nu hvis du engang er ved
> at dø af sult på den afrikanske savanne?

Med min særdeles ringe tolerance over for høje temperaturer og
luftfugtighed in mente, så virker det ikke videre plausibelt, at jeg
på noget tidspunkt kunne forvilde mig derned... hvordan jeg
overlevede turen til Egypten i forbindelse med Jean Michel Jarres
nytårskoncert 31. december 1999 undrer mig stadig.

<http://www.daimi.au.dk/~zoolook/tdots/> (under opdatering)

> Musikalitet og jeg har også en mindre fællesmængde, men når jeg
> siger dur mener jeg lyse toner og mol forbinder jeg med mørke/dybe
> toner.

Aha, javel ja.

> [...]
> med den mindste autoritet. Det jeg har hørt af ham har bare altid
> fremstået lidt for æterisk og lyst. Måske er det hans valg af

I så fald synes jeg, du skulle forsøge dig med hans album "Voices";
han formår at udforske både de melankolse/sørgelige og
højtidlige/opstemte områder. Og som altid vil jeg også anbefale hans
gamle album "L'Apocalypse Des Animaux" - noget af hans mest
stemningsfyldte musik efter min mening.

> Jeg skal dog på et tidspunkt have hørt hans samarbejde med Stina
> Nordenstam.

Okay, det har jeg så til gengæld aldrig hørt om - det må jeg udforske
nærmere.

> Jeg ved bare at jeg opfatter Kitaros lyde som lidt mere jordbunde
> og afvekslende.

Det kan du have ret i - Kitaros album "Ten Kai" er et glimrende
eksempel - og ligeledes førnævnte "Dream" (som for mig fremstår som
et af hans absolut bedste albums).

> Det kan dog også være det nostalgiske element jeg
> har med Kitaros musik, der gør udslaget.

Hehe, er det noget, man vil uddybe nærmere? Nu er jeg selv en ung gut
på omkring det kvarte århundrede, så mit kendskab til Kitaro har kun
stået på i små 10-12 år.

> Nu er det ikke den genre jeg lytter mest til, så mit generelle
> kendskab er meget meget begrænset.

Om ikke andet, så synes jeg da vi får os en hyggelig lille debat om
emnet. Ærgeligt, du har sat X-No-Archive på dine indlæg; jeg ville
ellers gerne have læst dine tidligere indlæg via Google Groups.

Forresten har jeg tilladt mig at tilføje din udtalelse om Grønlændere
og musik til min citatsamling. Hvis du er heldig, kan du fange den på
min hjemmeside

Fra : Peter G

Dato : 09-09-03 10:22

Anders Thorsen Holm skrev:

> [...]

Rettelse: Det hedder "Silver Cloud".
"Silver Moon" er en smuk kærlighedsssang med David Sylvian. Ham må du da
også kende til.

> Jeg har desværre ikke de albums - regner med at tage på vinylfangst
> når jeg engang får råd.

God tur. Sådanne ture bliver altid dyre.

> Hmm... nu du nævner Yes, så kommer jeg til at tænke på Rick Wakeman -
> en ganske habil klaverbokser! Jeg kan anbefale hans gamle album "The
> Myths and Legends of King Arthur and the Knights of the Round Table".

Suk. Man støder sgu da heller ikke ind i andet end flere og flere
anbefalinger end man kan nå at undersøge. Jeg har kun to ører, 24 timer i
døgnet og en liste længere end en familiemiddag med bitre galde- og
rødvinsfulde onkler.

> [...]
> overlevede turen til Egypten i forbindelse med Jean Michel Jarres
> nytårskoncert 31. december 1999 undrer mig stadig.

Det må undersøges. Jarré har aldrig sagt mig så meget (jeg har nu heller
ikke hørt meget mere end en opsamling), så det skal nok blive spændende at
læse hvad der driver andre på pilgrimsture for at opleve ham og hans musik.

> Okay, det har jeg så til gengæld aldrig hørt om - det må jeg udforske
> nærmere.

Hun har medvirket på (et af?) hans plader. Jeg mener netop det er "Voices"
som du roser til skyerne. Indehaver af en meget genkendelig lys og
lillepigeagtig stemme. Mere skrøbelig end Björk og uden så store udsving i
stemmeføringen.
Mew har en sang ("Her Voice Is Beyond Her Years") hvor hun synger duet med
Jonas.

> Hehe, er det noget, man vil uddybe nærmere?

Heh, det er skam ikke i historisk sammenhænge, men i personlige hændelser.
Kitaro vækker associationer til gode minder, oplevelser og mennesker.
Så nej, de bliver ikke uddybet nærmere

> Nu er jeg selv en ung gut
> på omkring det kvarte århundrede, så mit kendskab til Kitaro har kun
> stået på i små 10-12 år.

Det er længere end mit. Mit er sporadisk og overfladisk.

> Om ikke andet, så synes jeg da vi får os en hyggelig lille debat om
> emnet. Ærgeligt, du har sat X-No-Archive på dine indlæg; jeg ville
> ellers gerne have læst dine tidligere indlæg via Google Groups.

Det er der flere grunde til, den basale er vel bare at jeg ikke ønsker mine
usenetposter stående til tid og evighed samt at alle, der kender mig privat
og arbejdssmæssigt skal kunne genkende alt hvad jeg skriver. Det gør de dog
nok alligevel.
Desuden er det min fornemmelse at jeg skriver lidt mere frejdigt med en
delvis anonymitet.
Jeg mener dog at http://deja.borderworlds.dk/ (måske også kandu.dk) har de
fleste indlæg gennem tiden, da den ikke respekterer X-No-Archive.

Hold da kæft jeg har skrevet nogle tæerkrummende indlæg før i tiden.
Og hvorfor er der ingen der har fortalt mig hvor meget jeg nærmest
misbruger smileys? Man skulle tro jeg var på lattergas og injiceret med
Botox i kinderne som en krydsning af Jokeren og Melanie Griffith.

> Forresten har jeg tilladt mig at tilføje din udtalelse om Grønlændere
> og musik til min citatsamling. Hvis du er heldig, kan du fange den på
> min hjemmeside

Så, for at bruge en frase, skulle jeg jo have gjort mig umage. Medieluderen
i mig skal nok holde et vågent øje.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 09-09-03 21:28

Peter G wrote:

> Rettelse: Det hedder "Silver Cloud". "Silver Moon" er en smuk
> kærlighedsssang med David Sylvian. Ham må du da også kende til.

Hm, nej beklager - har aldrig hørt om ham?

> God tur. Sådanne ture bliver altid dyre.

Det bliver nok ikke foreløbig, desværre - økonomien tillader det
ikke rigtig.

> [...]
> anbefalinger end man kan nå at undersøge. Jeg har kun to ører, 24
> timer i døgnet og en liste længere end en familiemiddag med bitre

Og problemet er?

> [...]
> heller ikke hørt meget mere end en opsamling), så det skal nok
> blive spændende at læse hvad der driver andre på pilgrimsture for

Pyh, ja jeg må se at få skrevet en beskrivelse af turen. Men kort
fortalt var nytårskoncerten min første egentlige mulighed for at
opleve en Jarre-koncert; jeg var lige flyttet til Danmark for at
påbegynde mine studier, så det var så meget nemmere og billigere end
hvis jeg skulle have forberedt noget fra Grønland... Hvor er jeg dog
gået glip af mange koncerter i al den tid, jeg har boet deroppe.

> Hun har medvirket på (et af?) hans plader. Jeg mener netop det er
> "Voices" som du roser til skyerne.

D'OH! Du har da ret - hun medvirker på nummeret "Ask The Mountains"
på albummet "Voices". Meget speciel stemme!

> Heh, det er skam ikke i historisk sammenhænge, men i personlige
> hændelser. Kitaro vækker associationer til gode minder, oplevelser
> og mennesker. Så nej, de bliver ikke uddybet nærmere

Okay, 'nuff said.

> Hold da kæft jeg har skrevet nogle tæerkrummende indlæg før i
> tiden.

Tjaeh, min debut på usenet for få år siden var heller ikke specielt
heldig... men man lærer jo tingene med tiden.

> Så, for at bruge en frase, skulle jeg jo have gjort mig umage.
> Medieluderen i mig skal nok holde et vågent øje.

Det er såmen bare at refreshe forsiden x antal gange indtil det
pseudo-tilfældige citat popper frem... bare rolig, der er kun
omkring 70 forskellige.

Fra : Peter G

Dato : 14-09-03 04:01

Anders Thorsen Holm skrev:

> Hm, nej beklager - har aldrig hørt om ham?

Han er ellers også inde på ambient/electronic/synth-scenen. Du må selv
AMG'e ham, da jeg ikke kan finde et direlte link.

Tidligere forsanger i Japan (
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=MISS70306210734&sql=Bq2ja7i5jg
78r avantgarde synthpop) som gik solo og siden da har haft en varieret
karriere med jazzpop, minimalistisk ambient, King Crimson-funk og generelt
meget potetiske og billedrige tekster. Har i tidens løb lavet nogle
utroligt smukke kærlighedssange.
Han er almindeligvis nok mest kendt for personen der lagde tekst og vokal
til "Forbidden Colours" som deler melodi med temaet "Merry Christmas Mr.
Lawrence".
Mine anbefalinger er (prioriteret): "Secrets Of The Beehive", "Brilliant
Trees"/"The First Day". Dernæst "Damage/Re-Damage" og hans "Rain Tree
Crow". "Gone To Earth" er også god, men da CD-udgaven er forkortet og
halvdelen af de ambiente spor mangler, bør man vente til den remasterede
udgave kommer på gaden her i slutningen af måneden.

Hvis man blot vil dyrke hans ambiente side vil jeg anbefale "Plight And
Premonition", "Approaching Silence", noget af "Gone To Earth" og ambient-
opsamlingen "Camphor".

> Det bliver nok ikke foreløbig, desværre - økonomien tillader det
> ikke rigtig.

Jeg kan sympatisere. Dog må fødevarer og andre trivialiteter vige for Arab
Strap billetter her. De kommer til lille Vega d. 20/10. Yes, far er solgt.

> Og problemet er?

At jeg kun har to ører og 24 timer i døgnet. Jeg har modtaget min græske
pakke og udover de 4 CD'er jeg bestilte har han jo sendt 28 plader han også
mener jeg bør høre. Læg dertil en længere liste fra biblioteket, venner og
andre steder og jeg har samlet omkring 50-60 CD'er jeg skal have hørt i
rolige omgivelser og med min fulde opmærksomhed. Tilføj et liv og så bliver
det knebent med at få det hele hørt. Medmindre der altså snart udkommer en
bærbar mediafspiller der kan klare Ogg, så man kan høre noget af det på
farten.

> [...]
> hvis jeg skulle have forberedt noget fra Grønland... Hvor er jeg dog
> gået glip af mange koncerter i al den tid, jeg har boet deroppe.

Ja, der mangler vist noget i den sektion.
Til gengæld har du vel set noget af det mest storslåede og uberørte stykke
natur der findes. Grønland altså, jeg vil ikke kalde pyramiderne for
uberørte.

> Tjaeh, min debut på usenet for få år siden var heller ikke specielt
> heldig... men man lærer jo tingene med tiden.

Heldig? Jeg sidder bare og krymper mig over de ting jeg har sagt igennem
tiden. Når et af mine indlæg når over en alder på 3 måneder, tager jeg
afstand til det hele og undskylder det med "barnlige udtalelser der skyldes
at jeg ikke vidste bedre dengang". Plus at mine vittige bemærkninger mister
al deres vittighed i bagklogskaben lys.
Sådan går det når man skriver for sig selv selv fremfor til andre.

> Det er såmen bare at refreshe forsiden x antal gange indtil det
> pseudo-tilfældige citat popper frem... bare rolig, der er kun
> omkring 70 forskellige.

Og efter at have prøvet at par gange fandt jeg det og begyndte straks at
krympe tæer. Det er jo helt forfærdeligt. Jeg bruger referencer til hullet
to gange i sætningen, og jeg ved ikke engang om det hedder et vågehul.
Desuden skulle jeg have kommet med flere eksempler. Brugte jeg virkelig
ordet "nederen"? Hvad kan jeg sige andet end; suk?

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 22:28

Peter G wrote:

> At jeg kun har to ører og 24 timer i døgnet.

Nu må du ikke føle dig presset, men jeg kom forresten lige i tanker om
Santa Esmeraldas "You're My Everything". Måske lige lovlig smoochie,
men ganske god.

Fra : Peter G

Dato : 19-09-03 22:26

Anders Thorsen Holm skrev:

> Nu må du ikke føle dig presset, men jeg kom forresten lige i tanker om
> Santa Esmeraldas "You're My Everything". Måske lige lovlig smoochie,
> men ganske god.

Jeg er ikke presset m.h.t. til at høre enkelte sange. Jeg er presset m.h.t.
at høre albums i deres helhed.

Anbefalingen: Jeg gav den tre gennemlytninger. Desværre lyder den for easy-
listening-caribbean-island til mig og strygerne hyler mig halvt ud af den.
Den virker bare for letkøbt og minder mig om dårlige kærlighedscener i film
fra 60'erne.

Desværre, smag, behag og alt det der jazz.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 19-09-03 22:58

Peter G wrote:

> Anbefalingen: Jeg gav den tre gennemlytninger. Desværre lyder den
> for easy- listening-caribbean-island til mig og strygerne hyler
> mig halvt ud af den.

Ja, den er nok noget ... banal?

> Den virker bare for letkøbt og minder mig om
> dårlige kærlighedscener i film fra 60'erne.

*LOL* Som du dog kan formulere det.

> Desværre, smag, behag og alt det der jazz.

Det er også kun ganske lidt Santa Esmeralda, jeg kan holde ud at
lytte til... er dog meget glad for deres (16 minutter lange) cover af
"Don't Let Me Be Misunderstood", hvor trivielt og banalt gypsy disco
det så end måtte være.

Fra : Peter G

Dato : 20-09-03 21:31

Anders Thorsen Holm skrev:

> Ja, den er nok noget ... banal?

Måske, men det er ikke det jeg har noget imod, da det faktum at en sang er
banal IMØ ikke er ensbetydende med at den er dårlig. Der er indtil flere
"banale" sange jeg elsker højt. Der er visse ABBA-sange, der kan få mig til
at bryde "hvor er det bare sandt og smukt"-grædende sammen midt i et
storcenter. Tror jeg nok, jeg har ikke gjort det endnu.

Det er oprigtighed/indlevelse jeg snakker om her. Og det er en meget
personlig ting.
Hov vent.Det har jeg da skrevet et lignende indlæg om før - øjeblik.

http://deja.borderworlds.dk/show?id=3667422

> *LOL* Som du dog kan formulere det.

Se, ingen indlevelse fra min side. Jeg kan ikke relatere følelsesmæssigt.
Den giver mig lyst til at ligge på en strand og drikke Pinã Coladas fremfor
at tænke på Romeo og Julies kranke skæbne.

> [...]
> lytte til... er dog meget glad for deres (16 minutter lange) cover af
> "Don't Let Me Be Misunderstood", hvor trivielt og banalt gypsy disco

Se, Musikoplevelser er yderst subjektive. Man skal heller ikke ignorere
virkningen af de minder nogle sange vækker når man hører dem.

Som anbefaling herfra vil jeg anbefale Lewis Taylor med sangen "Lewis IV".
Der er det drama jeg har brug for.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 31-08-03 21:57

Troels [around 9000] skrev:
> Se subj.

Blood, Sweat & Tears: I Love You More Than You'll Ever Know

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-03 15:35

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Blood, Sweat & Tears: I Love You More Than You'll Ever Know

Prøv om du kan finde den med Donny Hathaway, han har lavet den i en
liveversion der er helt umanerlig fabelagtig.

Jeg ved ikke om det er den samme sang, men den hedder det samme.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Dallemusen

Dato : 03-09-03 15:57

Wow lyttede lige til noget Donny Hathaway.... Underlige at jeg ikke har
været nede af den vej noget før.... Takker.
Daniel Nielsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-03 16:11

Dallemusen wrote:

[Top-posting korrigeret]

> "Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> skrev i en meddelelse

> Wow lyttede lige til noget Donny Hathaway.... Underlige at jeg ikke
> har været nede af den vej noget før.... Takker.

He he det glæder mig! Så fik jeg også omvendt én i dag

"Donny Hathaway Live" er efter min mening hans bedste.
Og iøvrigt et album alle bassister burde lytte til. Willie Weeks'
basspil giver mig kuldegysninger...

Check evt også hans duetplade med Roberta Flack ud.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Karsten Enevoldsen

Dato : 31-08-03 23:13

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Se subj.

En lidt anden genre; jazzstandarden "Close to you".
Dina Washington er helt på toppen her.

Med venlig hilsen

Volds

Fra : Jane

Dato : 31-08-03 23:52

Karsten Enevoldsen skrev i <news:3f527381$0$54761
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> En lidt anden genre;

Du minder mig om -
"unforgettable" med Natalie King Cole
den kan man da ikke undgå at komme ind på heller?

Jane

Fra : Invader Zim

Dato : 01-09-03 00:00

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> det skjulte budskab i teksten).
>
> Nogen bud?
>
> Whitney's Will always love you, er taget

hold kæft hvor er det pludseligt svært at komme i tanke om noget, haha!
men her er en liste over hvad jeg umiddelbart kan komme i tanke om. Det er
mere eller mindre "alternativt", men kærlighed er sgu det det handler om.

Android Lust - Follow
Björk - Venus As A Boy
Björk - All Is Full of Love
Björk - Pagan Poetry
Björk - Hidden Place
Björk - Come To Me (tror jeg vidst nok den hedder)
Björk - It's oh so quiet
Collide - Complicated
Collide - Euphoria
Collide - Halo
The Cure - Friday I'm In Love
The Cure - Just Like Heaven
The Cure - Lovesong
Curve - Unreadable Communication
Depeche Mode - One Caress
Depeche Mode - I Want You Now
Depeche Mode - Here Is The House
Fiona Apple - On The Bound (muligvis?)
Haujobb - s.adow
Haujobb - Slide
Lamb - All In Your Hands
Lamb - Lusty
Lamb - What Sound
Lamb - This Could Be Heaven
Lamb - Cotton Wool
Lamb - One
Lamb - B-Line
Lamb - So Happy With You
Lamb - Sweet
.... ok næsten alt hvad Lamb har lavet haha.
Nu hvor vi er ved det, så også næsten alt hvad Mila Mar har lavet.
Derudover:
Pain Station - Tell Me What You Want
Snake River Conspiracy - Lovesong (cure cover)
Queen Adreena - I Adore You
VAST - Touched
Wumpscut - Sag Es Jetzt

ok, jeg kan ikke komme i tanke om andet.
btw, jeg ville tilgengæld ikke sige at Björk's Jòga er en "I love you" sang,
mere en sang om desperat "kærlighed", ikke glad kærlighed. Men det er jo
bare IMO.

-Invader Zim

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-09-03 01:35

Med fare for at gentage andres bud

lidt i poprockgenren - nogle ret gamle

All 4 One : I swear
Bryan Adams: Everything I Do
Bryan Adams : Heaven
Bryan Adams: Please forgive me
Toto: Rosanna
Beverly Craven : Promise me
Jim Croce: I have to say I love you in a song
Dusty Springfield: I only wanna be with you
Phil Spector: Be my baby
Carpenters: Close to you
Shania Twain: Still the one

Eller i en snæver vending - afhængig af situationen Tim Christensen: Right
next to the right one

Good luck

Fliying Hotdogs

Fra : Dallemusen

Dato : 01-09-03 07:01

Der er to sange der skal høres inden du beslutter dig for den mest
romantiske sang:

Ray charles "If I could" (synger om sin datter)
A song for you (er lavet af mange lyt til den i følgende versioner:
* Ray Charles
* Sanne Salomonsen
* Ridin Thumb

De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-03 15:37

Dallemusen wrote:
> [...]
>
> Ray charles "If I could" (synger om sin datter)
> A song for you (er lavet af mange lyt til den i følgende versioner:

* Donny Hathaway

....Så kan Sanne godt pakke sammen!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 01-09-03 10:51

Lars H.U.G.: "Elsker dig for evigt"
Sarah MacLachlan: "I Love you"

mvh
Thomas

Fra : Jacob Ulrich

Dato : 01-09-03 11:36

> [...]
>
> Hvilke love songs, er de allermest romantiske i nogensinde har hørt? Skal
> gerne skrige "jeg elsker dig" (altså ikke direkte, men... det skjulte

Radiohead - True love waits

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-03 15:38

Jacob Ulrich wrote:
> "Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Radiohead - True love waits

Dur ikke, se emnelinien!

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : bonfils

Dato : 01-09-03 13:18

> [...]
> budskab i teksten).
>
> Nogen bud?
>
> Whitney's Will always love you, er taget

Nick Cave: The Ship Song
Nick Cave: Into My Arms

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Michael Petersen

Dato : 01-09-03 13:37

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> mumbled something in

> [...]
> budskab i teksten).
>
> Nogen bud?
>
> Whitney's Will always love you, er taget

Tankard - Mon Cheri

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Sus

Dato : 01-09-03 18:12

> [...]
> budskab i teksten).
>
> Nogen bud?
>
> Whitney's Will always love you, er taget

Tell Laura I love her - Ray Peterson eller med Ricky Valance

Sus.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-09-03 15:02

Troels [around 9000] <puttitat@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f523c2a$0$54852$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvilke love songs, er de allermest romantiske i nogensinde har hørt? Skal
> gerne skrige "jeg elsker dig" (altså ikke direkte, men... det skjulte

____________

Det må helt afgjort være "Du er det dejligste jeg ved" med Keld og Hilda".

Jeg er dog ikke helt sikker på titlen, men det var den sang som var et
kanonhit for 3-5 år siden.

Hilsen Åge

Fra : Dallemusen

Dato : 03-09-03 06:25

Er det ikke en sang af Tommy Seebach?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-03 15:24

Dallemusen <ftyifytf@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f557b5b$0$54774$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er det ikke en sang af Tommy Seebach?
_________

Nej, men han har vist godt nok lavet en som også hedder noget i den retning

Hilsen Åge

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 03-09-03 15:48

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
>
> Hvilke love songs, er de allermest romantiske i nogensinde har hørt?
> Skal gerne skrige "jeg elsker dig" (altså ikke direkte, men...

Stevie Wonder - I love every little thing about you (findes på "Music Of
My Mind" fra 1974)
Donny Hathaway - Hey Girl (findes på "Live" fra jeg ved ikke hvornår)
Jill Scott - It's Love (findes bl.a. på "Who is Jill Scott" fra 2000)
Nikka Costa - Just Because (findes på Everybody got their something fra
2001)
Graham Central Station - Is it Love (findes på "My Radio sure sounds
good to me" fra 1978)

Men husk.. hastværk er lastværk.. især når det gælder kærlighed

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : -V-

Dato : 04-09-03 03:07

Troels [around 9000] wrote:
> Se subj.
>
> Hvilke love songs, er de allermest romantiske i nogensinde har hørt?
> Skal gerne skrige "jeg elsker dig" (altså ikke direkte, men...
> det skjulte budskab i teksten).

Er Leo Sayer's 'More Than I Can Say' blevet nævnt?
Ellers er den det nu.

Sjovt nok kommer jeg også til at tænke på Anne Linnets 'You're crazy' i dén
forbindelse.

-V-