Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS 300D
Fra : Lars

Dato : 31-08-03 19:13

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_eos300d.asp

Kommer ultimo sept.

$900 vejl.
Gadepris bliver lavere.

Endelig kan vi dødelige være med når det gælder DSLR.

Lars

Fra : DUG_TEN

Dato : 31-08-03 19:24

Husk at kikke her, der er det samme som edbpriser men for tyskland.

http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=318722

Henrik

http://fotogruppen.net/

Fra : Bested

Dato : 31-08-03 19:37

Ja, det er godt nok utrolig billigt. Nu har jeg ikke forstand på DSLR, men
skal man ud og købe sig fattig i objektiver?

Fra : den glade dreng

Dato : 31-08-03 21:19

"Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> Ja, det er godt nok utrolig billigt. Nu har jeg ikke forstand på DSLR, men
> skal man ud og købe sig fattig i objektiver?

kommer an på dit behov. Nogle kan nøjes med et, andre mange fler

VH

Per

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 01-09-03 19:08

"den glade dreng" <per1665@grafisk.dk> wrote in message

> "Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> >
> kommer an på dit behov. Nogle kan nøjes med et, andre mange fler

Og fordelen ved 300D er at den kan bruge de nye EF-S objektiver, som skulle
være billigere, da de er beregnet til den mindre chip (i stedet for film) og
derfor kan have mindre linser.

mvh Frank

Fra : Brian Poulsen

Dato : 02-09-03 10:53

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> wrote in message

> [...]
skulle
> være billigere, da de er beregnet til den mindre chip (i stedet for film)

Nu er der jo kun et enkelt EF-S objektiv, nemlig det man _kun_ kan købe hvis
man
køber det samtidig med Canon EOS 300D, hvilket jeg i øvrigt har gjort !!!
Har bestilt og betalt for at være sikker på at få det fra den første sending
til DK.

Jeg glæder mig som et barn i et slikhus !

Brian.

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 02-09-03 13:38

"Brian Poulsen" <brian@fuz.dk> wrote in message

> [...]
> skulle
> og
>
> Nu er der jo kun et enkelt EF-S objektiv, nemlig det man _kun_ kan købe

Ja, der kan man bare se Jeg troede også at deres nye 55 - 200 mm var til
EF-S, men det er den jo ikke (fik denne opfattelse da jeg læste starten
af nyheden http://www.dpreview.com/news/0308/03082004canonlenses.asp )

Men mon ikke at der komme nogle flere hen af vejen, sikkert også fra sigma.

> hvilket jeg i øvrigt har gjort !!!

Tillykke med det!

> Har bestilt og betalt for at være sikker på at få det fra den første
sending
> til DK.

Hvor har du købt det?

> Jeg glæder mig som et barn i et slikhus !

Kan jeg godt forstå

mvh Frank

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-09-03 15:31

> Men mon ikke at der komme nogle flere hen af vejen, sikkert også fra
> sigma.

Næppe fra Sigma eller andre 3. parts leverandører med mindre de kan lave et
objektiv de kan sælge både som Canon EF-S og Nikon DX. Deres styrke er jo
netop at de kan producere eet objektiv og sælge det til flere forskellige
kameratyper...

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 03-09-03 09:15

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> skrev i en meddelelse
> [...]
> netop at de kan producere eet objektiv og sælge det til flere forskellige

Nåååå.... det må vi jo så se om et stykke tid....

mvh Frank

Fra : Brian Poulsen

Dato : 04-09-03 10:40

"Kenneth Darling Soerensen" <dont@sp.am> wrote in message

> [...]
> netop at de kan producere eet objektiv og sælge det til flere forskellige

Lige præcis Sigma, laver deres objektiver med fatning til forskellige
kameraer.
Hvis du køber et Sigma objektiv, og har et Canon kamera, skal du købe det
objektiv der passer til Canon, har du Nikon, skal du købe det til Nikon osv
osv.

Ergo kan du ikke tage et hvilket som helst Nikon objektiv og smide på et
hvilket som
helst kamera.

Brian