Carbo Plus
Fra : Torben Mathiassen

Dato : 31-08-03 18:18

Er der nogen der har erfaringer med Carbo Plus som Co2 tilskud?

Jeg går i tankerne om at købe sådan et sæt, men er det let at styre/dosere?

mvh
Torben

Fra : Søren Steffensen

Dato : 31-08-03 20:57

Kørte med det i 1 års tid. Synes det virkede fint - planterne groede som
sindsyge. Jeg satte det til mit tænd/slukur, så det var bare at skrue op
eller ned, hvis der skulle justeres på mængden !

--
Søren Steffensen
ICQ: 102169245

Fra : Lisbeth og Knud Schø~

Dato : 01-09-03 08:28

"Søren Steffensen" <sorensteffensen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Kørte med det i 1 års tid. Synes det virkede fint - planterne groede som
> sindsyge. Jeg satte det til mit tænd/slukur, så det var bare at skrue op
> eller ned, hvis der skulle justeres på mængden !

Nu skriver du "kørte" - hvorfor datid? Har du nu et andet system, eller er
du gået helt væk fra CO2 ?

Er det ikke et ret dyrt system i driftsudgifter?

En forhandler frarådede mig engang systemet, idet han sagde at det sviner
akvariet til med kulrester. Er det også din erfaring?

mvh/Knud

Fra : Søren Steffensen

Dato : 01-09-03 09:30

Kører ikke med CO2 mere.
En plade koster ca 200 kr, mener jeg, og holdt i ca ½ år i mit 325L.
Har aldrig været ude for at pladen er gået i stykker nede i akvariet, men
det sviner meget når man tager den op og skal skifte den, altså uden for
akvariet !

--
Søren Steffensen
ICQ: 102169245