MS Windows
briani 27239
Automatisk eksekvering af "kør" kommando v~
Fra : Jakob

Dato : 31-08-03 17:43

Jeg har brug for at få en win 98 maskine til automatisk at eksekvere en
linien i "kør" menuen ved opstart, men hvordan kan det gribes an ???

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Leif Poulsen

Dato : 31-08-03 19:50

"Jakob" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for at få en win 98 maskine til automatisk at eksekvere en
> linien i "kør" menuen ved opstart, men hvordan kan det gribes an ???
>

> Venlig hilsen
>
> Jakob

Hej Jacob

følgende eksempel virker i ME, så sikkert også i 98.

1. Make file xxx.bat (use notepad etc.) and write into it (this is for
default folders, adjust if needed) the stuff below.
deltree /Y c:\windows\history\
deltree /Y c:\windows\cookies\
deltree /Y c:\windows\tempor~1\
2. Save it in c:\
3. Open "My computer" and pick that "xxx.bat". Then chooce "properties",
"program" and enable "close on exit".
4. Run Regedit, and go to
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run"
and "new - string value" [name it to:"xxx"], set its value to "c:\xxx.bat".
5. Close regedit. Now you are done!

Med venlig hilsen

Leif

Fra : jpc

Dato : 31-08-03 20:57

"Leif Poulsen" <REMOVEleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> deltree /Y c:\windows\history\
> deltree /Y c:\windows\cookies\
> deltree /Y c:\windows\tempor~1\

kan også skrives ind i autoexec.bat, så maskinen udfører det under hver
opstart (nok den nemmeste måde)
jpc

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-03 01:48

At slette temp filer med Autoexec.bat kan ikke anbefales da nogen
installationsprogrammer efterlader filer der der skal bruges når
windows genstarter efter en installation.
Du kender sikkert beskeden:
"Du skal genstarte for at afslutte installationen"
Hvis tempfilerne så er slettet mislykkes installationen.

Fra : Jakob

Dato : 01-09-03 06:45

In article <%ps4b.710$Fv7.21@news.get2net.dk>, jpc@despammed.com says...

> "Leif Poulsen" <REMOVEleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse
>
> kan også skrives ind i autoexec.bat, så maskinen udfører det under hver
> opstart (nok den nemmeste måde)
> jpc

Kan du forklare mig hvordan jeg gør det, har ikke rodet med det før

Hygge

Jakob

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-09-03 02:00

Jens Peter Karlsen skrev:

> At slette temp filer med Autoexec.bat kan ikke anbefales da nogen
> installationsprogrammer efterlader filer der der skal bruges når
> windows genstarter efter en installation.

Ja, men de bliver normalt placeret i temp-mappen.
De befinder sig ikke i c:\windows\history, c:\windows\cookies eller
i c:\windows\tempor~1.

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-09-03 15:32

Derfor skrev jeg også:
"At slette temp filer ..."

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-09-03 15:45

Jens Peter Karlsen skrev:

> Derfor skrev jeg også: "At slette temp filer ..."

Der var slet ikke blevet foreslået at slette temp-filer vha.
autoexec.bat, men du har ret. Det er ikke nogen god idé at
slette temp-filer under opstarten.

Madsen.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-08-03 19:47

Lav en batch fil (*.bat) og læg en genvej til den i din start folder.