godt, hurtigt og stabilt netkort?
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-08-03 17:39

Kære NG

Efter at have benyttet en del "noname" netkort over en periode er jeg
blevet træt af deres uregelmæssige overførselshastigheder og diverse
andre trælse ting de kan fører med sig.

Jeg går derfor og overvejer at udskifte mit eksisterende surecom netkort
o min stationærer med enten et 3Com eller Intel netkort.

Men desværre er det nemmere sagt end gjort da der findes mange
forskellige netkort fra de 2 producenter.

Men jeg skal bruge netkortet til at kører mit intenet over samt spille,
samt nogle direkte overførsler til tider. Jeg ønsker at det skal "så
lidt" CPU tid så muligt, kunne køre FD samt kunne leverer tæt på
maskimumhastigheden.

Fx leverer mit netkort i min stationærer kun tæt på 50% af den ydelse
der påståes at det kan yde.

Lige et spørgsmål mere.

Hvad er egt forskellen på de noget billigere netkort fra fx 3Com og de
dyerere såfremt at man ikke vælger ekstra features på kortet.

Skulle der blive behov for uddybelse så skal jeg forsøge at gøre det
bedst efter min evne.

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 21:38

In dk.edb.netvaerk, Thunderbird [7100] <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk>
says...
> Men jeg skal bruge netkortet til at kører mit intenet over samt spille,
> samt nogle direkte overførsler til tider. Jeg ønsker at det skal "så

Køb det billigste fra Intel, så er du ganske godt hjulpet. Havde du haft
en stor, voldsom server ville jeg anbefale et Intel fra den dyrere ende
af prisskalaen.

Men til almindeligt brug er der ikke behov for de ekstrafeatures der
ligger i de dyre kort.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 31-08-03 21:37

On Sun, 31 Aug 2003 22:37:43 +0200, Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen
steder.dk> wrote:

> [...]
>af prisskalaen.
>
>Men til almindeligt brug er der ikke behov for de ekstrafeatures der

Hvad er det for nogle features. Jeg vil ikke bare "nøjes" med et eller
andet standard "kontor" netkort da de som regel heller ikke kan presse
fuld load konstant eller over længere tid.
Flemming Jacobsen

Fra : No1

Dato : 31-08-03 23:03

> Hvad er det for nogle features. Jeg vil ikke bare "nøjes" med et eller
> andet standard "kontor" netkort da de som regel heller ikke kan presse
> fuld load konstant eller over længere tid.

Hvis det er overførsel mellem to harddiske, kan de godt være flaskehalsen.