Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotos fra CANON 10D
Fra : Peter SH

Dato : 31-08-03 14:12

Jeg vil købe en 10D fra Canon men de testfotos der på fors. sider ved jeg
ikke om jeg kan regne med ?,så er der nogen der har noget jeg kan se på fra
en 10D .
Jeg har en Sony 717 som laver ok fotos,men hvad med skarpheden og hvilke
linser skal man bruge til 10D

Mvh Peter SH

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 31-08-03 14:36

"Peter SH" <sappe@tdcadsl.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Jeg vil købe en 10D fra Canon men de testfotos der på fors. sider ved jeg
>ikke om jeg kan regne med ?,så er der nogen der har noget jeg kan se på fra
>en 10D .

Nu skriver du ikke, hvilke sider, du har set testfotos på, men
testfotos er og bliver testfotos. Det bedste er stadig selv at have
kameraet i hånden, skyde nogle billeder og se resultatet på print
efterfølgende.

DPReview har nogle fine sider om kameraet, hvor de bl.a. sammenligner
billedkvaliteten med andre Canon-kameraer i samme størrelse:

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos10d/

Du kan også på fotokritik.dk lave en søgning på kameraet, men her er
billederne jo efterbehandlede i et billedbehandlingsprogram, så det
giver ikke et præcist billede af kameraets kvaliteter:

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_kamera=Canon_10D (Tryk på
Opdater)

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 31-08-03 18:36

On Sun, 31 Aug 2003 15:35:31 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

> [...]
>billederne jo efterbehandlede i et billedbehandlingsprogram, så det
>giver ikke et præcist billede af kameraets kvaliteter:

Jeg synes ikke lige jeg kan få det til at virke. Jeg får billeder op
taget med andre kameraer end Canond 10D. Feks. Sony. Eller Canon 30D

MVH Tommy

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 31-08-03 19:27

Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Jeg synes ikke lige jeg kan få det til at virke. Jeg får billeder op
>taget med andre kameraer end Canond 10D. Feks. Sony. Eller Canon 30D

Du har ret. Det er åbenbart lavet sådan, at man ikke lige umiddelbart
kan linke på den måde.

Så du må i stedet vælge Kameraliste fra menuen og her vælge Canon
efterfulgt af Canon 10D.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 01-09-03 17:02

On Sun, 31 Aug 2003 20:26:35 +0200, Jens Tønnesen
<usenet@pressefoto.invalid> wrote:

>Så du må i stedet vælge Kameraliste fra menuen og her vælge Canon
>efterfulgt af Canon 10D.

Ok, tak det havde jeg ikke prøvet - jeg troede det var links til
producenternes hjemmesider

MVH Tommy

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-08-03 15:19

Se også her http://www.pbase.com/cameras/canon/eos_10d. Det er dog langt fra
alle billeder, der viser kameraets kvalitet. Desuden kan man jo ikke se,
hvilke linser, der er anvendt. En del billeder (mange!) bærer præg af ikke
at have været gennem et USM filter.
Mvh, Hans

Fra : Michael Holm

Dato : 31-08-03 19:50

http://www.gizwiz.dk/gallery/MichaelsPictures

Billederne i Portraits, Tivoli, Nature, Fredensborg , Other Pictures og
Makro er alle 10D. Ligeledes http://www.gizwiz.dk/gallery/album08 er alle
10D.

Du kan klikke på billederne for at få dem i 800x600, og så klikke på det
billede for den rå JPG, oftest (99%) direkte ud af kameraet. Jeg har brugt
en Canon 28-135 USM IS på langt de fleste billeder.

--Michael