Skærme
Fijala 3554
grafik kort ? nogle specielle til Faldskær~
Fra : Robert

Dato : 31-08-03 12:43

Hej med jer...
Har lige fået en nyhedsmail fra Matrox, hvor de skriver at lige netop deres
kort er velegnet til fladskærme ?
Hvad siger i om det ? Er der grafikkort målrettet til fladskærme ? og
hjælper det ?
Hvilke kort kan i evt. anbefale ?

-- Hilsen Robert
The site about lymphangiomatosis and Gorham's Disease
www.gorhams.dk

Fra : Robert

Dato : 31-08-03 13:31

--rettede lige min stavefejl

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 31-08-03 14:01

Robert wrote:

> --rettede lige min stavefejl

Hvorfor, jeg ville da gerne vide om der var grafikkort der var
designet specielt til faldskærme

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
Nu med eget domæne.

Fra : Erik W.

Dato : 31-08-03 22:03

"Robert" <veng_spam@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> hjælper det ?

Et grafikkort specielt godt for fladskærme, kunne f.eks være et kort med DVI
port som kan gå op til høje opløsninger som f.eks 1600*1200. Mange
standard-korts DVI port går kun op til 1280*1024. Matrox laver nogle kort
med en heftig DVIport, nogle har enda flere af slagsen.
Ellers er fladskærme vel mindre krævende end CRT skærme. En fladskærm
behøver kun 60hz opdateringsfrekvens, mens en CRT helst skal have fra 85Hz
og opefter. Mindre frekvens stiller naturligvis mindre krav til
grafikkortet, da støj, feedback og den slags som regel først bliver
problematisk ved højere frekvenser.

Mvh Erik

Fra : Arne

Dato : 01-09-03 18:49

Matrox laver vist kort med både 2 og 3 DVI porte på - og man kan således på
samme kort have 3 Fladskærme på
F.eks bankansatte og lign der har behov for at følge med på mange ting
samtidig

Eivind

Fra : Zulfqar Ali

Dato : 02-09-03 11:10

jeg har kun set set et matrox-kort tilsluttet en tft-skærm og det var et
Matrox 512Parhelia + Eizo Flexscan L565. Resultatet var unikt og ganske
fremragende. Jeg har ikke oplevet noget lignende - jeg har da også set Sony,
Phillips, Samsung skærme med ATI & NVidia...men den nævnte konfiguration
slår ALT.

Btw, så er Eizo's med S-IPS og jeg mener ikke, at ha' set andre skærme med
samme, stå lige så flot!
Og skal man ikke bruge sin PC til spil, så er der ikke nogen vej udenom
Matrox....de er helt suverænt no. 1 til 2-D applikationer ligesom
film+grafikrelateret brug.

Mvh

Ali