komponere polyfoniske ringetoner?
Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 30-08-03 18:42

Jeg har fået en Samsung telefon med nogle afskyelige ringetoner, som
jeg gerne vil skifte ud med nogle andre - findes der noget
gratis/billigt software til formålet, så jeg selv kan komponere nogen
på PC og så overføre dem til telefonen?

KS

Fra : Erik W.

Dato : 31-08-03 23:19

"kelds snabela ofir dot dk" skrev i en meddelelse
> findes der noget gratis/billigt software til formålet, så jeg selv kan
komponere nogen
> på PC og så overføre dem til telefonen?

Så vidt jeg ved bruger Samsung mmf-formatet ligesom Siemens, måske er der
nogen tekniske forskelle men det må du selv eksperimentere med.
Midi og Wav til MMF-konverter downloades på
http://www.ne.jp/asahi/phs/phs/psmplayer/psmp380e.zip

Jeg kan lige så godt beskrive det lidt bedre, nu hvor jeg er igang...

1. Man åbner en Midi eller Wav fil med PSM player.
2. Man kører rullegardinet ud i File->Create SMAF->SMAF 16chords (EZ-web)
3. Der åbner et filnavnvindue og man klikker blot OK efter at have sat de
settings man ønsker
4. Der ligger nu en mmf fil samme sted hvor man åbnede sin wav fil fra.
5. Tilsidst et lille trick: Hvis du højreklikker på mmf filen og vælger "Åbn
med" -> PsmPlayer og "brug altid dette program til filtypen", så vil
mmf-lydene automatisk blive afspillet når du sidder og klikker mmf-lyde på
en eller anden hjemmeside.

God fornøjelse
Mvh Erik

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 01-09-03 22:38

On Mon, 1 Sep 2003 00:19:28 +0200, "Erik W." <erik.w@mail.com> wrote:

> [...]
>med" -> PsmPlayer og "brug altid dette program til filtypen", så vil
>mmf-lydene automatisk blive afspillet når du sidder og klikker mmf-lyde på

Tusind tak - både for link og den gode forklaring

Det må da i øvrigt gøre det svært at sælge ringetoner, når det er så
let at lave dem selv.

vh

KS

Fra : Erik W.

Dato : 02-09-03 15:10

"kelds snabela ofir dot dk" <kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse > Tusind
tak - både for link og den gode forklaring

> Det må da i øvrigt gøre det svært at sælge ringetoner, når det er så
> let at lave dem selv.

Ja jeg synes også at det er optrækkeri at kræve penge for ringetoner. Der er
masser af gratis ringetoner derude til download, men problemet er vel, at
mange mennesker ikke kan uploade ringetonen fra PC'en til mobilen. Derfor er
de henvist til de hjemmesider, som uploader direkte til telefonen via
mobilnummer, og netop de hjemmesider kræver typisk betaling.

Mvh Erik

Fra : huntere

Dato : 14-09-03 20:52

http://www.kandu.dk/