Might & Magic klon?
Fra : CKS

Dato : 30-08-03 20:51

Hej i gruppen.

Sad forleden og blev helt nostalgisk.
Prøvede at installere M&M 6-8 (den skuffende 9´er er smidt ud), men kunne
ikke få nogen af dem til at køre på XP.
Så var det jeg kom til at tænke... Findes der nyere RPG spil, som har samme
karakter-system, hvor man styrer et helt party gennem et enormt og
stemningsfuldt spilunivers?
Har andre herinde oplevet at sidde med et nyt spil og tænkt: "Wouw, det
ligner M&M ret meget..."?
Jeres oplevelser ville være interresant at høre om...
Eller er der ganske enkelt ikke lavet noget, der med rette kan kaldes M&M
klon? (tænker især på stemningen i M&M 6-8)
Hvis nogen anbefaler et spil på min forespørgsel, bedes vedkommende venligst
oplyse om spillet har afgrænset bevægelsesfrihed som i M&M 9 og Crusaders of
M&M (skodspil).
Jeg foretrækker klart åben bevægelsesfrihed som i M&M 6-8.

Mvh.

Cks

Fra : blackout

Dato : 03-09-03 16:51

Tjaa, jeg er selv stor fan af M&M (for de smelter ikke i hånden), men du kan
da prøve morrowind og Gothic 2 - det eneste problem er at du ikke har et
party, hvilket virkeligt er et minus, efter min mening.
Ellers skal du længere tilbage - til før mm6, og det er vist ikke umagen
værd...

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-09-03 21:43

On Sat, 30 Aug 2003 21:51:01 +0200, "CKS" <ckjels@hotmail.com> wrote:

>Hej i gruppen.
>
>Sad forleden og blev helt nostalgisk.
>Prøvede at installere M&M 6-8 (den skuffende 9´er er smidt ud), men kunne
>ikke få nogen af dem til at køre på XP.

Det svar jeg fik fra 3DO var at de ikke kan køre under DirectX 9.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Carsten

Dato : 04-09-03 12:56

Hvad med Wizardry 8? Måske det var noget for dig.
Carsten

Fra : CKS

Dato : 05-09-03 10:12

"Carsten" <tsb915@airmat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Wizardry 8? Måske det var noget for dig.

Ja, det tror jeg...
Var det ikke det som udkom for omkring 1 1/2 år siden?
Fylder vist 3 cd´er...?
Har du et link?
Vil gerne vide mere.

Mvh.
Cks

Fra : Carsten

Dato : 08-09-03 07:20

www.gamemail.dk kan det købes og jeg tror også der er links til noget
info.
Carsten

Fra : CKS

Dato : 08-09-03 09:16

> På www.gamemail.dk kan det købes og jeg tror også der er links til noget
> info.

Takker. Har søgt en del efter oplysninger, og spillet lyder ret sejt.
Men de skriver at kampene er for svære i real time.
At man kun kan klare sig ved at spille dem turbaseret.
Det lyder lidt skuffende, eller er det nu også så slemt?

Mvh.
Cks

Fra : blackout

Dato : 08-09-03 09:33

> [...]
> At man kun kan klare sig ved at spille dem turbaseret.
> Det lyder lidt skuffende, eller er det nu også så slemt?

Jamen sådan var det da også i m og m - det var da umuligt at kæmpe i
realtime.

Fra : Carsten

Dato : 08-09-03 12:47

Wizardry fungere på samme måde som m&m ingen realtime med mindre man vil
have slag
Spillet ser rigtigt stort ud. Jeg spillede det en del timer men løb tør for
tid og købte nye spil(sådan går det tit ) men jeg vil sige at jeg mener
du får noget for pengene.
Du skulle måske prøve Lands of Lore 3. Det er ikke helt som M&M men det er
realtime og spillet ser ret ok ud taget den alder i betragtning. Dog kræver
det lige at man kører de patches ind der er lavet for der var en del fejl da
det kom ud, men ellers et ret godt spil.
Carsten

Fra : CKS

Dato : 08-09-03 13:25

"blackout" <blackout_postboxNOSPAMPLEASE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen sådan var det da også i m og m - det var da umuligt at kæmpe i
> realtime.

Nå!
Ja, så må jeg jo være ret sej... LOL!
Jeg har aldrig spillet M&M med kampene turbaseret.
Og hvad svært er der i at spille M&M kampene i real time?
But, i´ll give it a go!
Jeg finder et billigt Wizardry 8, og bedømmer det.
Tak for hjælpen

Cks.

Fra : Carsten

Dato : 09-09-03 09:47

Ja ok det er ikke altid et proplem emn M&M 6 f.eks reagerede sgu ikke så
stærkt så i starten fik jeg høvl hvis jeg ikke spillede turbaseret.