Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digitalkamera i USA via nettet??
Fra : Zeros

Dato : 30-08-03 16:46

Håber det er den rigtige gruppe.........

Jeg har fundet det digitalkamera jeg vil have, billigt på en amerikansk
side: www.tigerdirect.com
Kodak LS-443 4.0 Megapixel til 299,99dollars.(2010kr)
Og et Dane-Elec 128MB Secure Digital (SD) Memory Card til 41.99dollars (nu
vi er i gang :)
portoen bliver 29,45dollars og ialt sparer jeg stadig omkring 1000kr.
men kommer der flere udgifter til?? Såsom overførselsgebyr.... dansk
moms.... dansk postgebyrer....... og hvad har vi ikke alt??

Payment Method
Wire Transfer
*Bank fees not included. (ved ikke hvad det betyder?)

Man kan ikke betale med visa som "udlænding"

Er der nogen der har erfaring med at købe sådan via bankoverførsel fra USA
så hører jeg gerne fra jer.

Og hvis der lige er en der kan fortælle mig hvad de rabatter betyder nogle
varer har på www.tigerdirect.com
For når man overfører sådan en vare med rabat til sin indkøbskurv, så er
prisen en helt anden??

/Mart!n

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-08-03 16:50

Zeros wrote:
> men kommer der flere udgifter til?? Såsom overførselsgebyr....
dansk
> moms.... dansk postgebyrer....... og hvad har vi ikke alt??

Ja - der kommer 25% dansk moms, som opkræves af Post Danmark ved
udleveringen.

Der er ikke told på digitalkameraer - men muligvis et gebyr til
Post Danmark ?

--

M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-08-03 16:53

PS !

Køb i Tyskland eller et andet EU land - så slipper du for den
danske moms.

Fra : Niels Ejlertzen

Dato : 30-08-03 18:33

"Jan Vestergaard" <jan@nomailjve.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk
> Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør besvares i gruppen.

Køb i Portugal eller Irland, det er de to lande der har den laveste moms i
EU.
Og når du køber indenfor EU, betaler kun moms i det land hvor du køber
varen, også selv om det er bestilt på nettet.
Hvis du køber et af de gode mærker, får du heller ikke problem med
garantien.

Hilsen Niels Ejlertzen

Fra : Tom

Dato : 30-08-03 18:53

> Hvis du køber et af de gode mærker, får du heller ikke problem med
> garantien.

Tja det er så hvordan man tolker det.
Det står klar og tydeligt på f.eks Olympus hjemmeside at garanti ved køb af
kamera fra eks. USA dækkes ikke i EU og er det i EU men ikke i Danmark så er
garantien begrænset.

--
Tom

Fra : Niels Ejlertzen

Dato : 31-08-03 06:02

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> kamera fra eks. USA dækkes ikke i EU og er det i EU men ikke i Danmark så

Tom du mener altså at Olympus er et af de gode mærker????

Niels Ejlertzen

Fra : Tom

Dato : 31-08-03 07:38

> Tom du mener altså at Olympus er et af de gode mærker????

Ja og så er det er mærke som JEG også har erfaring med.

--
Tom

Fra : Frank Nørvig

Dato : 30-08-03 18:28

Hej Martin

> Jeg har fundet det digitalkamera jeg vil have, billigt på en amerikansk
> side: www.tigerdirect.com

Du bør nok også kontrollere om garantien gælder internationalt, hvis
kameraet en dag skal repareres. Jeg ved at garantien for Nikon
digitalkameraer kun gælder i det land kameraet er købt. Det betyder at
kameraet skal en tur til USA for at blive repareret.

Mvh Frank

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-08-03 18:51

Frank Nørvig wrote:
> [...]
betyder at
> kameraet skal en tur til USA for at blive repareret.

Helt klart ja.

Canons garanti dækker i hele EU, hvis det er købt i et EU land.

Men ikke på kameraer købt i USA - der skal det til USA, hvis der
er problemer.

Fra : Tom

Dato : 30-08-03 18:48

> [...]
> men kommer der flere udgifter til?? Såsom overførselsgebyr.... dansk
> moms.... dansk postgebyrer....... og hvad har vi ikke alt??

Jeg handler en del i USA og der er ingen problemer med det.
Min tommelfinger-regl siger at US prisen skal ganges med 10 i stedet for 7
hvis man er så uheldig at tolden fanger pakken, for at få Kroneprisen.

Fanger de ikke pakken i tolden så er det bare den pris som du aftaler med
forhandleren som er gældende.
Jeg bruger for det meste Paypal til at betale med fordi Paypal giver dig en
forsikring for at du modtager pakken (der er dog visse beløbsgrænser)
VISA fungerer også smertefrit men Paypal er langt at foretrække.

Selv om tolden skulle fange pakken så plejer det at være en del billigere at
købe i USA alligevel. Men det giver unægtelig lidt problemer med garanti
m.m.
Heldigvis har jeg aldrig fået defekte varer så det er jo meget fint.

Danmark ER bare for dyr med deres varer

--
Tom

Fra : Zeros

Dato : 30-08-03 23:34

Er der så nogen der kender nogle super lavpris elektronik internetsider i EU
?

Fra : Tom

Dato : 31-08-03 07:40

Ja da, der er www.ebay.de og der er også en ebay til england, holland osv.

--
Tom

Fra : Frank Nørvig

Dato : 31-08-03 16:11

> Jeg handler en del i USA og der er ingen problemer med det.
> Min tommelfinger-regl siger at US prisen skal ganges med 10 i stedet for 7
> hvis man er så uheldig at tolden fanger pakken, for at få Kroneprisen.

Så vidt jeg har forstået så er digitale kameraer ikke toldpligtige ved
indførelse til Danmark?!

Mvh Frank

Fra : Martin K. R.

Dato : 31-08-03 19:13

"Frank Nørvig" <spam@noervig.dk> wrote in message

> Så vidt jeg har forstået så er digitale kameraer ikke toldpligtige ved
> indførelse til Danmark?!
>
> Mvh Frank

Ja, men husk at told og moms ikke er det samme!
Momsen er 25% og tolden er normalt 3-4%. Hvis digitalkameraer er fritaget
for told, er det altså kun de 3-4% der falder væk.

MVH,
Martin

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 31-08-03 10:30

"Zeros" <filuma@SLETadslhome.dk> writes:

> Jeg har fundet det digitalkamera jeg vil have, billigt på en amerikansk
> side: www.tigerdirect.com

Deres rating paa BizRate.com er "so so":

http://bizrate.com/ratings_guide/cust_reviews.xpml?mid=23939

- ask

--
ask bjoern hansen, http://www.askbjoernhansen.com/ !try; do();