Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gammelt Canon Powershot 600
Fra : Michael Schrøder

Dato : 30-08-03 15:10

Jeg har fået forærende et gammelt Canon Powershot 600.

Jeg tænkte at ungerne måske kunne bruge det til at lege med...
(http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_600.asp)

0.5 Mpixels

Det kan godt tage billeder - men det driller...

CF-kortet (Canon FC-4M - 4Mb) i kameraet kan jeg ikke læse i min kortlæser -
den går nærmest i baglås.

Min bærbare kan godt læse kortet i den PCMCIA adaptor det sidder i i
kameraet, og der er skam billeder på kortet.

Jeg forsøgte så at formatere kortet i den bærbare, men det bryder kameraet
sig ikke om - nu melder det fejl "Er F" - en kort-format fejl...
(Løsningen ifølge vejledningen er at formatere kortet i en PC...)

Så nu kommer jeg ikke videre uden jeres hjælp...

Kan jeg formatere kortet så kameraet igen vil tage billeder, og kan jeg
komme til at læse kortet i min kortlæser ?

mvh Michael

Fra : Peter Schrøder

Dato : 30-08-03 23:01

"Michael Schrøder" skrev
> Kan jeg formatere kortet så kameraet igen vil tage billeder, og kan
jeg
> komme til at læse kortet i min kortlæser ?

Løsninger er antagelig at formattere i computeren
igen, men huske at bruge "skub ud" inden du fjerner
kortet fra læseren.
Så burde du efterfølgende kunne formattere kortet
i kameraet.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Michael Schrøder

Dato : 30-08-03 23:46

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen, men huske at bruge "skub ud" inden du fjerner
> kortet fra læseren.
> Så burde du efterfølgende kunne formattere kortet

Kameraet kan ikke formattere kortet, kun slette det...

mvh Michael