Hundehus - størrelse?
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 30-08-03 23:04

Er der nogen som ved hvilke mål et hundehus skal have til en schæfer
på 36 kg / 60 cm? - Indv. længde, bredde, højde, mål på adgangsåbning,
isoleringstykkelse?

Mvh
Søren

Fra : Lou

Dato : 03-09-03 07:47

slh@DELETEcity.dk (Søren Lausten-Hansen) wrote in message news:<3f511ec0.309119@news.webpartner.dk>...
> Er der nogen som ved hvilke mål et hundehus skal have til en schæfer
> på 36 kg / 60 cm? - Indv. længde, bredde, højde, mål på adgangsåbning,
> [...]

Hej...
Mit hundehus til en schæfer er: ca. L=1m. H=1,20 B= 1/2 m, sådan cirka
isoleringen er meget tyk 100mm cirka...desuden er det isoleret i
bunden. og en plasikklaa ved indgangen så hunden kan varme det op med
sin kropsvarme...klappen vil han dog helst have oppe, så han kan ligge
og kigge ud, så den står nu permanent åben...

Vi har desuden et skur som han kan gå ind i og være helt i læ!!! ikke
at man behøver det, men nu havde vi muligheden.

mvh
Lou

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 03-09-03 15:59

On 2 Sep 2003 23:47:00 -0700, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

> [...]
>
>Vi har desuden et skur som han kan gå ind i og være helt i læ!!! ikke
>at man behøver det, men nu havde vi muligheden.

Tak for info.
Jeg har i mellemtiden besluttet at lave det 1,1 x 0,9 m i grundfladen.
Det er det hun fylder når hun ligger på siden + lidt luft hele vejen
rundt. Det bliver også med 100 mm isolering og hævet lidt fra jorden.
Jeg har købt materialer, så nu skal jeg bare igang. Indgangen vil være
i en krog jeg vil overdække og hvor der i forvejen er læ.
Mvh
Søren