Internet over 6210
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-04-01 00:46

Hejsa

Jeg ville lige for sjov se,, hvordan Internet køre over 6210´eren...

Jeg har Nokia modemmet driverne indstalleret på Computeren..

Jeg brugte TDC´s mobilopkaldsnummer 21210000

Og min nettid 80, brugernavn og password.

Den kunne sagtens kalde op.. ca. 35 sek tog det at etablere...

Men,,, en ping på ca. 1,5 sekund,, og modtagelse på omkring 830 bytes/sekund er det sku ikke ligefrem en super forbindelse

Denne lille test,, troede jeg endeligt ikke jeg kunne gennemføre...

Jeg har et Worldonline mobil abonnement.. Jeg abonere ikke på data, eller noget andet data-halløjsa.

Men det undre mig lidt, at hastiheden ikke kommer over de 9,6 kbit/s telefonen kan jo køre 43,2 mener jeg det er....

Er der andre der lige kan komme med et par test resultater?

MVH. Bjarke Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-04-01 03:23

Bjarke Hansen skrev:

>Men det undre mig lidt, at hastiheden ikke kommer over de 9,6 kbit/s telefonen kan jo køre 43,2 mener jeg det er....

Så skal du købe data-abonnement hos din udbyder, og det sælger WOL
ikke til privatkunder. Du kan kun komme på med de 9600bps, hvis du
ikke har købt dataabonnement.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : jan steen sørensen

Dato : 08-04-01 07:55

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen <9alkgs$41m$1@sunsite.dk>...
> [...]
>Og min nettid 80, brugernavn og password.
>Den kunne sagtens kalde op.. ca. 35 sek tog det at etablere...

har du den rigtige opsætning?,
35 sek er urimeligt langsomt - det burde ikke tage mere end ca 5 til 7 sek
jeg kan checke mail på ganske få sekunder (effektiv betalt tid)

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-04-01 14:26

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> wrote in message news:VWTz6.1544$mj.81563@news101.telia.com...

> har du den rigtige opsætning?,

Det ved jeg ikke... Jeg prøvede bare lige det hurtigt...

Skal ikke bruge det til noget..

> 35 sek er urimeligt langsomt - det burde ikke tage mere end ca 5 til 7 sek
> jeg kan checke mail på ganske få sekunder (effektiv betalt tid)

Ja,, jeg tænkte også lidt på det..

Det er jo som om den kalder op til et analogt modem.. Og ikke ISDN.

Men hvor skal der sættes noget op da?

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 08-04-01 16:25

On Sun, 8 Apr 2001 15:26:18 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*spamcop*spamfilter.dk> wrote:

>Det er jo som om den kalder op til et analogt modem.. Og ikke ISDN.
>Men hvor skal der sættes noget op da?

Jeg kan huske at der var en AT kommando, man kunne benytte i
modemdriveren til Nokia 6150 (med Datasuite). Måske der også er noget
lignende til 6210. Jeg er nemlig også ret lang tid om at connecte med
min.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Rainer Schöbe