MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Problemer med enhedsdriver (SCSI-controlle~
Fra : Claus Larsen

Dato : 30-08-03 20:30

Hil...

Jeg har problemer med min SCSI.controller.

Under enhedshåndtering står den 2 gange. Henholdvis:
- Adaptec AHA-2940U2W - Ultra2 SCSI og
- SCSI/RAID-værtscontroller (markeret med gult udråbstegn)

Under egenskaber for sidstnævnte står:
Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren,
da der er en kopi af enheden, der allerede kører på systemet. (Kode 42)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed.

Når jeg klikker på fejlfinding får jeg ingen hjælp - ikke engang forslag til
løsninger !

Har søgt på google efter bl.a. "kode 42", "SCSI", "enhedsdriver" og meget
andet, men uden resultat.
Har også prøvet at fjerne først den ene, så den anden og begge på samme
tid - og geninstallere, men igen uden held.

Jeg kører Windows XP Pro SP1, DK
Hvad gør jeg ?

Screenshot ligger i dk.binaer under "Problemer med SCSI-controller"

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l(snabel-a)cool.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-08-03 00:45

Claus Larsen wrote:
> [...]
> - Adaptec AHA-2940U2W - Ultra2 SCSI og
> - SCSI/RAID-værtscontroller (markeret med gult udråbstegn)

Mon ikke SCSI/RAID controlleren er noget onboard IDE-RAID på dit bundkort?
Sådan en fætter har jeg også på mit Asus P4S8X. Prøv at se om der ikke
skulle være en driver til den på producenten af dit bundkorts
hjemmeside, og så fjern den fra enhedshåndtering og brug den korrekte
driver når Windows finder den igen.

/Robert

Fra : Claus Larsen

Dato : 31-08-03 10:41

Nej, der er ikke SCSI eller RAID-controller på bundkortet.
Bundkortet er et Soltek SL85-DRV2

Controlleren har virket som den skal - problemet er så at sige opstået ud af
den blå luft.
Det skal dog sige at jeg har ingen problemer med hverken mit CD-ROM drev
eller med brænderen,

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l(snabel-a)cool.dk