MS Windows
briani 27239
Adgangskode i XP under opstart
Fra : FNULLER

Dato : 30-08-03 19:40

Hvergang jeg starter XP op spørger den efter adgangskode, kan man ikke slå
det fra et sted ??

Fnuller

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-08-03 19:48

Hej FNULLER, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvergang jeg starter XP op spørger den efter adgangskode, kan man
> ikke slå det fra et sted ?

Jeg tror, det var Madsen, der gav mig flg. opskrift:

"1. Gå i Start > Kør
2. Skriv control userpasswords2 og klik OK
3. Vælg fanebladet Brugere
4. Fjern hak i "Brugere skal angive brugernavn og password for at logge
på denne maskine".
5. Klik OK
6. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og
password der skal bruges til automatisk logon.
7. Klik OK."

(Citeret fra Madsen eller den der leverede det)

Det bør lige tilføjes, at jeg ikke selv anvender XP men 98SE, hvorfor
jeg (endnu) ikke har afprøvet det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : jens

Dato : 30-08-03 23:41

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og
> password der skal bruges til automatisk logon.

Korrekt husket.

> (Citeret fra Madsen eller den der leverede det)

> Det bør lige tilføjes, at jeg ikke selv anvender XP men 98SE, hvorfor
> jeg (endnu) ikke har afprøvet det.

Det gør jeg, og det virket.........

Mvh Jens

Fra : mbi

Dato : 31-08-03 12:04

Jeg har brugt tricket på adskillige maskiner, men på en, bærbar, med wxp
home virker det ikke. Der kommer bare ikke noget vindue på skærmen, heller
ikke noget fejlmelding. Er der nogen der har en ide?

Fra : jens

Dato : 31-08-03 12:21

"mbi" <mbi@mbi.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har brugt tricket på adskillige maskiner, men på en, bærbar, med wxp
> home virker det ikke. Der kommer bare ikke noget vindue på skærmen, heller
> ikke noget fejlmelding. Er der nogen der har en ide?

Home er den skrabede model jo.
Jeg mener ikk der er mulighed for at "Ændre måden brugere logger på", i
kontrolpanel brugere....
Men en bærbar ?, hvor mange brugere er der oprettet på den ?

Mvh Jens

Fra : Peter Loumann

Dato : 31-08-03 12:25

On Sun, 31 Aug 2003 13:20:56 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Home er den skrabede model jo.
>Jeg mener ikk der er mulighed for at "Ændre måden brugere logger på", i
>kontrolpanel brugere....

Jo, det gør den. Den hedder "Skift måden, ..."

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : jens

Dato : 31-08-03 12:30

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, det gør den. Den hedder "Skift måden, ..."

Ja, den, så skift måden og prøv med passwords 2 igen, det skulle give w2k
like logon, hvor der muligheden "Antag altid at følgende bruger logger på"
findes.

Men det er jo nemmere at fjerne koden på den eneste bruger som er oprettet,
og så bruge velkomstskærmen, den ryger durekte ind så.

Mvh Jens

Fra : M.S.R.

Dato : 31-08-03 13:55

Rudi Stegen wrote:
> [...]
> 6. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og
> password der skal bruges til automatisk logon.

Jeg har fulgt vejledningen men xp pro vil ikke starte op uden da den siger
at adgangskoden er forkert.

Jeg har 2 adm på min opsætning, hvoraf den ene er fra opgradering fra ME.

Nogen ideer til hvad jeg skal gøre?

/Morten