Langsomt 100 Mbit netværk
Fra : Janus Jacobsen

Dato : 06-04-01 23:49

Hej.

Jeg kører et 100 Mbit mellem 6 computer - har Switch mellem det hele.
Alle 6 kører Full Duplex og 100 Mbit iflg. switchen.

Jeg kører Fildeling via IPX og Netbeui - ikke TCP/IP pga. sikkerhed til
internet. Desværre kan jeg kun overføre med ca. 2 MByte / sek.

Der er iflg. switchen ingen collisioener.

Skyldes de langsomme hastigheder IPX / Netbeui protokollerne? Hvad kan jeg
gøre ved det?

På forhånd tak:

/ Janus

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 06-04-01 23:59

Hej "Janus Jacobsen" <janus@mail.tele.dk>

>Jeg kører et 100 Mbit mellem 6 computer - har Switch mellem det hele.
>Alle 6 kører Full Duplex og 100 Mbit iflg. switchen.

Husk at bruge auto-sensing i *begge* ender eller endnu bedre låse
hastighed og duplex fast (til det samme).

>Jeg kører Fildeling via IPX og Netbeui - ikke TCP/IP pga. sikkerhed til
>internet. Desværre kan jeg kun overføre med ca. 2 MByte / sek.

Det vil sige små 20Mbps inkl. overhead. En nærliggende mulighed er
duplex-konflikt, en anden at dine computere ikke er hurtige nok.

>Skyldes de langsomme hastigheder IPX / Netbeui protokollerne?

Nej.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-04-01 00:03

Hej Lars Kim Lund <larskim@mail.com>

>Det vil sige små 20Mbps inkl. overhead. En nærliggende mulighed er
>duplex-konflikt, en anden at dine computere ikke er hurtige nok.

En tredje mulighed er at visse operativsystemer (Windows ikke-NT) og
drivere ikke håndterer fuld duplex ret godt. Prøv at skifte til halv
duplex i begge ender og se om det gør en forskel.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Eivind Olsen

Dato : 07-04-01 07:03

> En tredje mulighed er at visse operativsystemer (Windows ikke-NT) og
> drivere ikke håndterer fuld duplex ret godt. Prøv at skifte til halv
> duplex i begge ender og se om det gør en forskel.

en fjerde mulighed er at du ikke har DMA slået til på dine harddiske
eller at dine netkort deler interrupt med andre enheder
eller at du har en dårlig/gammel netkort driver. nogle gange er den man
henter
hos leverandøren meget bedre end den der følger med WIN98/ME

men måske skulle du forsøge dk.edb.hardware ?
eller dk.edb.windows......

nå men prøv evt at skifte pci slot på netkortet i en maskine, så den næste
osv

Eivind