win98 og win2000
Fra : Rune og Pernille

Dato : 31-08-03 19:19

Hey

Jeg sidder med to computere der har ovenstående styresystemer installeret.
Er der nogen der ved om man kan koble dem sammen uden brug af netkort? Evt.
med et ældre link-kabel (fra com-port til com-port)?

Hilsen Rune

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 20:50

Rune og Pernille wrote:
> [...]
> Er der nogen der ved om man kan koble dem sammen uden brug af netkort? Evt.
> med et ældre link-kabel (fra com-port til com-port)?

Det kan du godt, via en seriel ell. parallel kabel forbindelse. Tjek
Win2000 "Netværks og opkaldsforbindelser" -> "Opret ny forbindelse" ->
"Opret en direkte forbindelse til en anden computer".

Vær dog opmærksom på, at du max kan komme op på 115.2000 bps hastighed
(ca. 14 KB/s) ml. maskinerne på den serielle COM-port (det dobbelte af
et analogt 56K modem), og at forbindelsen skal "startes" hver gang du
vil overføre filer.

Mit råd: Køb to netkort og en billig hub/switch + 2 netkabler (kan købes
for 300-400 kr) og brug MS Fil- og printdeling. Hastigheden er med
netkort 100Mbit/s (ca 12,5 MB/s).

mvh
/michael

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-08-03 08:41

In dk.edb.netvaerk, Michael U. Hove <pots_72@e-mail.dk> says...
> Vær dog opmærksom på, at du max kan komme op på 115.2000 bps hastighed

Det afhænger af hardwaren bag COM-porten. Der findes også hurtigere COM-
porte som ISDN-brugere ofte har.

> Mit råd: Køb to netkort og en billig hub/switch + 2 netkabler (kan købes

Mit råd: Køb to netkort og et krydset kabel. Drop al yderligere
hardware.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen