Problemer med P4P800 deluxe
Fra : I. Schiøtt

Dato : 30-08-03 19:04

Jeg har et P4P800 deluxe problem. I går købte jeg nyt bundkort og gik i gang
med at installere windowsXP, og det gik da også godt, indtil første gang
maskinen skulle genstarte. Derefter nåede den at vise bl.a. hvor mange ram
og hvilken cpu den indeholder, derefter gik den kold. Når jeg genstarter,
går maskinene bare kold. Jeg har fosøgt med andet grafikkort og har pillet
alt fra på bundkortet som ikke er nødvendig for at pc'en kan køre, men intet
hjælper. Det lykkedes mig èn gang at komme ind i BIOS, men efter 10-15
sekunder blev jeg smidt ud af BIOS, og pc'en genstartede og gik kold. Er
der nogen som har et godt råd, eller ved hvad der er galt?

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 31-08-03 10:44

I. Schiøtt wrote:
> [...]
> ud af BIOS, og pc'en genstartede og gik kold. Er der nogen som har
> et godt råd, eller ved hvad der er galt?

Kan du nå at se hvor varm cpu'en bliver?
Check om cpu køleren sidder korrekt

//Henrik

Fra : I. Schiøtt

Dato : 31-08-03 18:20

"Henrik Sørensen" <sam@gamesremovethis.dk> wrote in message

> Kan du nå at se hvor varm cpu'en bliver?

Nej det kan jeg ikke

> Check om cpu køleren sidder korrekt

cpu køleren sidder som den skal

> //Henrik

Den gør det også når den er helt kold

//I. Schiøtt

Fra : Allan / Kolding

Dato : 31-08-03 21:47

Læg en ny bios i på gammeldags manér.
Der er en ny vætion 1010.
( Hvis du kan )
Mon ikke den står til 1. boot fra floppy i defaled.
Evt. clear C-MOS.

Hvis det ikke virker, tror jeg bundkortet er defekt.

Øh.. det kan vel ikke være en ramfejl ????

Men det er ikke en fejl jeg har oplevet før,
eller bare hørt om.
Kunne forstå hvis der var gået virus i bundkortet,
men det er jo helt nyt.

Så det er bare et skud i tågen.

Allan / Kolding

KLIP

Fra : bamse

Dato : 31-08-03 23:58

det er højst sandsynligt at CPUen eller bundkortet er beskadiget...