installation af apache og php4
Fra : Nørskov

Dato : 06-04-01 22:51

Jeg forsøger nu for tredje dag i træk at få php4 og Apahe til at virke under
win98.
Jeg har fulgt alle anvisninger i flere forskellige vejledninger jeg har
fundet online, men det vil ikke virke - når jeg åbner en php-fil åbnes bare
en "download denne fil" dialogboks.
Jeg fatter ikke hvad jeg gør galt - har andre haft lignende problemer?

Ole

Fra : KASPER

Dato : 06-04-01 22:59

"Nørskov" <olenoerskov@hotmail.com> wrote in
<9aldda$480$1@news.inet.tele.dk>:

> [...]
>bare en "download denne fil" dialogboks.
>Jeg fatter ikke hvad jeg gør galt - har andre haft lignende problemer?

Har du husket noget lignende:

ScriptAlias /php4/ "E:/Apache/php/"
Action application/x-httpd-php4 "/php4/php.exe"
AddType application/x-httpd-php4 .php .phtml .php4 .php3

i din httpd.conf fil? Og har du konfigureret php.ini?

--
KASPER

Fra : Martin

Dato : 07-04-01 12:26

On Fri, 06 Apr 2001 21:59:03 GMT, kd42@hotmail.com (KASPER) wrote:

> [...]
>AddType application/x-httpd-php4 .php .phtml .php4 .php3
>
>i din httpd.conf fil? Og har du konfigureret php.ini?

Skal man ikke åbne IE eller NS også gå ind i http://localhost det gør
jeg ihvertfald... jeg kan ikke bare dobbletklikke på en php fil også
få hele svineriet til at ..!
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : KASPER

Dato : 07-04-01 12:57

Martin <martini@mailme.dk> wrote in <48utctsldnfi5314h040gad9712ubk75jt@
4ax.com>:

[KLIP]

>Skal man ikke åbne IE eller NS også gå ind i http://localhost det gør
>jeg ihvertfald... jeg kan ikke bare dobbletklikke på en php fil også
>få hele svineriet til at ..!

Jo, du skal hente php filen gennem webserveren med din browser før den
eksekveres af php.exe - jeg kender ihvertfald ikke nogen 'stand-alone'
løsning.

--
KASPER

Fra : Ronni

Dato : 07-04-01 16:31

Det er måske nok en del at donwloade, men ellers kan jeg anbefale at
downloade
NuSphere. Denne kan hentes gratis på www.nusphere.com

Det er MEGA smart :)
Den lægger det hele ind, PHP4, MySQL, Apache, Perl, phpMyAdmin + en masse
eksempler som booking system og en webshop.

/Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Martin

Dato : 07-04-01 16:34

On Sat, 7 Apr 2001 17:31:12 +0200, "Ronni" <riwen@ofir.dk> wrote:

>Det er måske nok en del at donwloade, men ellers kan jeg anbefale at
>downloade
>NuSphere. Denne kan hentes gratis på www.nusphere.com

Gratis ?? Hvor ser du det henne ??

Buy Now Only $299

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Ronni

Dato : 07-04-01 16:59

Martin? Er man lidt sløv i optrækket ?? :)

Kan du se oppe i toppen, der står "DOWNLOAD".
Hvad tror du der sker hvis man trykker dér ???

Jeg tror det er noget med at man kan registrere sig og downloade ?

Hvem ved ? Prøv!

/Ronni
ronni1@ofir.dk