Sonofon GPRS
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 28-08-03 13:34

Hej alle

Er der nogen her der har erfaringer med pris og kvalitet på mobilabonnement
med GPRS hos Sonofon (kontra TDC)?

Cheers
Rolighed

Fra : ASC

Dato : 29-08-03 14:17

René Rolighed Christensen <spambox@freestyler.dk> wrote in article
<3f4df6fb$0$24654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Hej alle
>
> Er der nogen her der har erfaringer med pris og kvalitet på
> [...]

'
Hej René,

Som udgangspunkt er GPRS kvaliteten afhængig af den enkelte operatørs
dækning, og her har både Sonofon og TDC hver for sig områder, hvor de
dækker bedre end den anden, så hvis du bor i et yderområde (eller skal
bruge GPRS her) så tjek den almindelige GSM tilgængelighed.

Hvad angår kvaliteten ved brug, så er der kun mindre forskelle i
downloadrate hhv. fejl i forsendelser (retransmission) ved brugen af FTP,
HTTP og e-mail.
Når du bruger Sonofon, så bliver din trafik Nat'et, dvs. du fremstår ikke
med egen public IP adresse udadtil. Dette giver en øget sikring mod angreb
udefra, i tilfælde af, at du bruger en GPRS telefon til at surfe med (ved
hjælp af PDA eller Laptop). Downside er, at der vil være tjenester, som du
ikke kan bruge, med mindre du fremstår med en off. ip adresse. Så vidt jeg
ved har du hos TDC en off. ip-adr. som standard.

Hvad angår priser, så er GPRS basisprisen ens hos begge operatører: et
dataabonnement samt 18,75 pr. MB incl. moms.

Hvis du bruger GPRS meget lidt (under 1 MB pr. måned), så kan det svare sig
at få GPRS 2Go hos Sonofon, hvor du ikke betaler abonnement (kan ikke
anvendes af Taletid og Selvhenter kunder), men hver Kbyte koster 6 øre.

Hos TDC kan du få et businessabonnement, hvor GPRS er inkluderet, men så
koster de første 2 MB 75 kr. så vidt jeg husker.
Hos Sonofon kan du få en GPRS forbrugspakke på 20 MB, hvis du abonnerer på
MobilData. Denne forbrugspakke giver en gns. MB pris på 12,50.

ASC

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-03 15:07

"ASC" <ASC(fjern-dette)@Sonofon.DK> wrote in

> Hos Sonofon kan du få en GPRS forbrugspakke på 20 MB, hvis du
> abonnerer på MobilData. Denne forbrugspakke giver en gns. MB
> pris på 12,50.

Men man betaler vel for alle 20mb uanset om man bruger dem eller ej ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : ASC

Dato : 01-09-03 20:18

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> "ASC" <ASC(fjern-dette)@Sonofon.DK> wrote in

> Men man betaler vel for alle 20mb uanset om man bruger dem eller ej ?
>
> --

ja

ASC