Channel Info på en SE P800.
Fra : PPlys

Dato : 27-08-03 14:18

Hejsa.

Jeg er smadder tilfreds med min nye p800.
Det eneste jeg mangler er Channel Info (Det der kaldes netmonitor på
en nok*a).

Er der en der ved om det kan lade sig gøre. Og i så fald hvordan?

Fra : Jimmy

Dato : 02-09-03 10:17

"PPlys" <p.f.detteskalfjernespgaspam@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en nok*a).
>
> Er der en der ved om det kan lade sig gøre. Og i så fald hvordan?

For det første skal din netværksoperatør understøtte det. Det gør TDC, og
andre der kører på deres net. Jeg ved ikke med de andre.

Dernæst skal du under kontrolpanelet ind under meddelelseskonti.
Derinde trykker du på pilen til højre til du ikke kan komme længere, og
sætter hak i celleinfo
Ok
Ok
osv...

Ved ikke om det er nødvendigt at slukke telefonen før det virker, men virker
det gør det ;)

Jimmy

Fra : PPlys

Dato : 04-09-03 12:25

On Tue, 2 Sep 2003 11:16:40 +0200, "Jimmy"
<pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote:

> [...]
>osv...
>
>Ved ikke om det er nødvendigt at slukke telefonen før det virker, men virker

Hmmm. Der er stor forskel på cellinfo og channelinfo. Channelinfo
viser kanalnumre, feltstyrke, feltstyrker på naboceller og 1000 andre
ting. Det er det der kaldes Netmonitor på en Nok*a.

Fra : Søren Blom

Dato : 04-09-03 13:32

> [...]
> viser kanalnumre, feltstyrke, feltstyrker på naboceller og 1000 andre
> ting. Det er det der kaldes Netmonitor på en Nok*a.

Man kan godt få Cell info på P800, jeg har det på min, kan bare ikke huske
hvordan jeg har fået det frem, hvilket er grunden til at jeg ikke tidligere
har svaret tråden. Men det kræver at man har nyeste software i telefonen for
at kunne få cell info.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jimmy

Dato : 04-09-03 14:24

> Hmmm. Der er stor forskel på cellinfo og channelinfo. Channelinfo
> viser kanalnumre, feltstyrke, feltstyrker på naboceller og 1000 andre
> ting. Det er det der kaldes Netmonitor på en Nok*a.

Ups, det kan jeg godt se. Hm... Ved det faktisk ikke så.

Samme sted er der noget med nogen kanaler m.m., jeg ved ikke helt hvad det
skal bruges til, men mon det er noget af det du søger?

Ellers kan man da sige at jeg prøvede ;)

Håber du finder ud af det. :)

Jimmy

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-09-03 04:14

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ok
> osv...
>
> Ved ikke om det er nødvendigt at slukke telefonen før det virker, men

Jeg tror I snakker om to forskellige ting. Du snakker om celle-info og PPlys
snakker om netmonitor.
Netmonitor på nokiaer er en funktion hvor man ikke bare kan se cellenavnet
men også alle naboceller, trafik på nettet
og en masse andet teknisk lir. Celleinfo er KUN cellenavnet der bliver vist.

Steven
--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.