7250 i vann... :-(
Fra : Reidar Lysnes

Dato : 25-08-03 17:26

Er det noe håp for min Nokia 7250 etter å ha badet med meg i 5min.... ????

Nå er den helt død... (får den til å lyse i maks 5sec.....)

Reidar
Norge

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 06-09-03 04:59

"Reidar Lysnes" <rlysnes@frisurf.no> skrev i en meddelelse
> Er det noe håp for min Nokia 7250 etter å ha badet med meg i 5min....
????

> Nå er den helt død... (får den til å lyse i maks 5sec.....)

Ja for pokker (dog ikke hvis det er saltvand den har været i)

Pil batteriet af skidtet hurtigst muligt ( det kan kun gå for langsomt) og
skild den ad det bedste du har lært (dog uden at gøre noget sønder) indtil
du sidder med printpladen

Tag mikrofonen af og gem den af vejen.

lav et fad med varmt vand (helst destileret hvis du kan hitte sådant men
vanligt vand fra kranen går også bra) det skal være så varmt at du bare kan
få hænderne i uden at skolde dem.

Skyld så printet forsigtigt i vandet og når du har fået kalkrester og andet
snavs af
lægger du printet til tørre et varmt sted og gerne i solen så vandet kan
fordampe så hurtigt som muligt før det laver nye aflejringer eller korodere
komponenterne.

Når du er 100% sikker på at printet er fuldstændigt tørt kan du samle
telefonen igen og prøve den med batteriet på.
Hvis du har været heldig virker den nu igen hvis ikke ja så kan du jo næsten
gætte resten selv.

Dette trick har reddet mange telefoner bl.a. en 3330 (mener jeg det var) som
havde været overhældt med cola og havde ligget i
flere dage med batteriet på. Cola er noget af det værste (kun overgået af
saltvand som leder strømmen meget og brænder ALT elektronik af i telefonen)
som man kan byde sin telefon.

God fornøjelse.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.