På GPRS med S55
Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-08-03 15:19

Hejsa

Har netop købt en Siemens S55, som jeg kører med Telmore på. Jeg har fået
tilsendt GPRS-profil fra TDC - og WAP kører fint.

Men hvis jeg vil forbinde min Pocket PC (iPAQ 2210) til nettet via
telefonen går det galt. BT-forbindelsen er fin, men jeg får ikke hul
igennem.

Jeg har prøvet at tilføje en profil, hvor APN var "internet" - jeg har
prøvet at ringe op med både *99#, *99***1", *98***2# og hvad jeg ellers
har kunnet finde på nettet.

Men hvad skal jeg gøre helt nøjagtigt? Nogen, der har et forslag? Jeg har
forsøgt mig med
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/selvbetjening/opsaetning_af_mobil/gprs_opsaetning/siemens_me45/index.jsp
- men det hjælper heller ikke rigtig.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-08-03 16:17

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> wrote in message
> Hejsa
>
> Har netop købt en Siemens S55, som jeg kører med Telmore på. Jeg har fået
> tilsendt GPRS-profil fra TDC - og WAP kører fint.

Lige et spørgsmål! Sagde din fon ikke at den var låst, da du proppede dit
telmore kort i telefonen?

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-08-03 16:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*remove.*spamfilter.dk> writes:
>Lige et spørgsmål! Sagde din fon ikke at den var låst, da du proppede dit
>telmore kort i telefonen?

Min er købt uden abonnement hos TDC - de sendte mig unlock-koden i en
e-mail. Det gik meget hurtigt. Fin service.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Rune Larsen

Dato : 25-08-03 18:09

Jeg har rodet lidt med at få min PalmV (palmos 3.5)til at ringe op.
Indstillingerne er nok ikke 100% som dine, men kan måske hjælpe.

Først lavede jeg en "opkaldsprofil" hvor initstrengen til modem'et er

AT+CGDCONT=1,"IP",internet";

Under mine network-settings har jeg lavet en profil med username:aa
password:aa (de skal bare være noget andet end tomme), sagt den skal bruge
min føruddefinerede opkaldsprofil, og så ringe op til telefonnummer
*99***1#

Det virker ihvertfald med telmore og min S55'er.

/Rune

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-08-03 18:45

Rune Larsen <rune.larsen@tiscali.dk> writes:
>Det virker ihvertfald med telmore og min S55'er.

Tak for tippet. Jeg har prøvet med init-strengen (som også fremgår af
http://www.tdcmobil.dk/portal/erhverv/selvbetjening/opsaetning_af_mobil/gprs_opsaetning/siemens_s45/index.jsp)
men desværre ikke med det store held.

Jeg er dog i tvivl om, hvilke tegn, der skal være hvor. Du skriver

men skal det sidste ; med - og skal der ikke et " foran internet?

Anyway, jeg har prøvet alle kombinationer - og det virker ikke. Har på
fornemmelsen, at det er noget med profilerne på min mobiltelefon, da
GPRS'en virker fint med min Nokia 6310i.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 25-08-03 19:07

> [...]
>
> Har netop købt en Siemens S55, som jeg kører med Telmore på. Jeg har fået
> tilsendt GPRS-profil fra TDC - og WAP kører fint.

Jeg har også anskaffet mig S55'eren (TDC) - netop pga. Bluetooth og GPRS.

> Men hvis jeg vil forbinde min Pocket PC (iPAQ 2210) til nettet via
> telefonen går det galt. BT-forbindelsen er fin, men jeg får ikke hul
> igennem.

Nemlig Også en 2210 med PocketPC2003 på!

> Jeg har prøvet at tilføje en profil, hvor APN var "internet" - jeg har
> prøvet at ringe op med både *99#, *99***1", *98***2# og hvad jeg ellers
> har kunnet finde på nettet.

Præcis det samme som her.

> Men hvad skal jeg gøre helt nøjagtigt? Nogen, der har et forslag? Jeg har
> [...]

Jeg har også prøvet "ALT"! Det er nu 3-4 aften jeg bruger på at forsøge
"ALT" igen og igen. Jeg får snart FLIP af det skide GPRS!
Er der virkelig ingen i hele danmark der har hul til nette fra deres
PocketPC2003 vha. Bluetooth/IrDa og en S55? Det må der da være? *hulk hulk*
Lars fra PocketFreak.dk ... Kan du ikke nok (please please) lave en
PocketPC2003 udgave af din guide?

Ulykkelige/hidsige hilsener
Rolighed .oO(kyler snart den telefon ad H****** til!!!)

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 25-08-03 19:46

"RenÈ Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> writes:
> [...]
>hulk*
>Lars fra PocketFreak.dk ... Kan du ikke nok (please please) lave en

Nu er Lars "desværre" på en caribisk ferie-ø, og der går længe, før han
kommer hjem.

Men jeg har faktisk fået det til at virke nu!!! Jubii!

Problemet lå hos mig i, at jeg i init-strengen havde skrevet AT til at
begynde med. Hvis du fjerner disse og i stedet blot skriver
+cgdcont=1,"IP","internet" .

Det sidste "internet" er APN, og hvis man ikke har TDC/Telmore, så skal
det naturligvis rettes til
Hvis det ikke virker for dig, så sig til - så laver jeg en præcis guide på
www.pocketfreak.dk

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 26-08-03 07:11

> Nu er Lars "desværre" på en caribisk ferie-ø, og der går længe, før han
> kommer hjem.

Kan han ikke lave det "remote"??

> [...]
> det naturligvis rettes til
> Hvis det ikke virker for dig, så sig til - så laver jeg en præcis guide på

Jeg har TDC, så mine telefonindstillinger fik jeg sendt elektronisk fra
samme - men hvor præcist skal jeg ind og rette i APN min S55?

Lav ENDELIG en guide på PocketFreak - når det virker for dig, må det jo også
virke for mig når vi har præcist samme hardware og software!

Cheers
Rolighed

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 26-08-03 09:13

"RenÈ Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> writes:
>Jeg har TDC, så mine telefonindstillinger fik jeg sendt elektronisk fra
>samme - men hvor præcist skal jeg ind og rette i APN min S55?

Prøv det her:

Menu - > Surf and Fun -> Internet -> Profiler -> Rediger TDC Mobil ->
Rediger Forb.profil (TDC Wap) - > GPRS-data -> ret APN

Jeg prøver at se på en guide på www.pocketfreak.dk så hurtigt som muligt.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 26-08-03 10:08

> Prøv det her:
>
> Menu - > Surf and Fun -> Internet -> Profiler -> Rediger TDC Mobil ->
> Rediger Forb.profil (TDC Wap) - > GPRS-data -> ret APN

Øv - det var en af de maaaange ting jeg allerede havde prøvet. Men hvis det
er det eneste du har gjort, så er telefonindstillingerne da på plads nu. Så
er det bare indstillingerne på 2210'eren der skal på plads.

> Jeg prøver at se på en guide på www.pocketfreak.dk så hurtigt som muligt.

Hurry hurry!!!

På forhånd 1000 tak!

Cheers
Rolighed

Fra : Pniels

Dato : 27-08-03 11:04

Hej gruppe.

Jeg har også 2210+ s55, som jeg har bøvlet med, men nu har jeg fået hul
igennem., om det er det mest optimale ved da det er første gang jeg leger
med pocket 2003, bluetooth og gprs, det der kommer neden under er lidt en
samling fra denne tråd og pocketfreak.dk hel og lykke med det.

Sådan har jeg fået det til at virke, med tdc

S55:

1.Hent wap instillinger fra TDC, se om du kan anvende WAP, hvis det virker
ændre VPN til internet( menu- indstillinger-dataforbind.-dataservice-mms,wap
vælg WAP GPRS rediger, ja,GPRS-data,rediger, slet wap og skriv internet og
gem.)

2.Bluetooth skal være aktiv.( menu- indstillinger-dataforbind-bluetooth,
flueben med rediger, derefter instillinger- mit BT navn, har jeg ændret til
SiemensS55-ok,(har ingen betydning) hvis BT er aktiv på 2210 nu vil du kune
se denne under kendt udstyr.

2210:

Peg på BT icon højre forneden, vælg bluetooth manager-new (neders venstre)
connect- partner with cell phone-next- next- next peg på -no device
selected, så skulle du kunne se -siemensS55- peg på den - passkey evt 1234-
enter, skriv også denne på S55 da den beder om dette på nuværende tidspunkt
og ja til tilføj enhed t. ..... herefter vender vi tilbage til 2210 sæt
flueben -use this as default........... og peg på new Connection... - next
connections name f.eks. gprs i country code 1 og area code 1, phone number
*99***1# derefter fininsh

så skal vi prøve om vi kan få forbindelse, og vi er i billed bluetooth -my
shortcuts, peger på siemensS55: dial-up networkking, i lang tid til
muligheden connect kommer frem og peg på den, vælg herefter gprs ok user
name -aa- password -aa- flueben i save password -ok , nu prøver vi om den
kan ringe op, men det mislykkes, derfor peger vi på settings, og
derefter -manage exiting connection , prik i gprs - edit - next- her får vi
mulihed for at peger på -use dialing rules- herefter flueben i use dialing
rules , -new- i name skriv work country code 1 area code 1, peg herefter
på -dialings patterns- og skriv et g i alle linjer ok
herefter -next -advanced -baud sættes til 115200 og 2 flueben og indsæt
ekstra dial-string +cgdcont=1,"IP","internet" ok og finish ok og
ok , så prøver vi at kalde op igen, Så er der måske hul igennem.

MVH Peder

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 27-08-03 13:01

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> wrote in message

> MVH Peder

Cool... Så kan jeg også connecte. Takker!

Jeg har dog problemer med at IE og PocketOutlook ikke fatter at benytte
forbindelsen. Messenger ringer og connecter fint når jeg beder om at signe
på, men altså ikke de andre!?! Hvad? Hvorfor?

Cheers
Rolighed

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 28-08-03 07:10

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> wrote in message

> Jeg har dog problemer med at IE og PocketOutlook ikke fatter at benytte
> forbindelsen. Messenger ringer og connecter fint når jeg beder om at signe
> på, men altså ikke de andre!?! Hvad? Hvorfor?

Nå... Jeg har lavet en Hard Reset og installeret alt fra bunden igen. Altså
har jeg også sat BlueTooth forbindelsen til S55'eren op påny, samt opsat min
GPRS connection igen. Og nu virker alt som det skal! Yezz! Undertegnede
kan nu ALTID være online med adgang til www, email, messaging etc.

Cheers og tak for al Jeres hjælp
Rolighed

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 28-08-03 07:58

> [...]
>forbindelsen. Messenger ringer og connecter fint når jeg beder om at signe
>på, men altså ikke de andre!?! Hvad? Hvorfor?

Hvis andre har dette problem, så kan det tænkes, at der er skrevet en
proxy-server ind i forbindelsen. Prøv at fjerne denne.

Mange hilsner

Kasper Hyllested