Spørgsmål vedr. Nokia 6210
Fra : Kim Larsen

Dato : 24-08-03 21:55

Hej alle i NG.

Jeg har nogle spørgsmål vedr. min Nokia 6210 som jeg ikke har haft særligt
længe. Jeg har tidligere haft en Nokia 6150 men denne har ser noget
anderledes ud hvad angår SMS beskeder.

Et af punkterne i min manual siger:

"Svar via samme SMS-central.

Denne netværksistjeneste lader modtageren af din besked sende et svarbesked
via din beskedcentral."

Hvad er lige meningen med det? Gør man ikke det normalt? Jeg har skrevet ja
til dette punkt. Er det den rigtige indstilling?

Et andet punkt siger:

"Standard modtagenummer.

Telefonen vil foreslå nummeret der er gemt under dette valg, som
standartnummer for afsendelse af beskeder, når denne SMS-profil er valgt."

Her står intet nummer. Skal der det og hvilket nummer taler vi om ???

Håber at en i nyhedsgruppen kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

Med venlig hilsen
Kim Larsen

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 24-08-03 22:12

"Kim Larsen" wrote in message
[klip]
> "Svar via samme SMS-central.
> Hvad er lige meningen med det? Gør man ikke det normalt? Jeg har skrevet
ja
> til dette punkt. Er det den rigtige indstilling?

Jeg ville umiddelbart sige du skal sætte den til nej/deaktiveret... De
forskellige operatører har forskellige beskedcentraler, og med denne
indstilling kan du tvinge den til at bruge samme som afsenderen når du
vælger "besvar" på sms'en. Hvad fordelen skulle være, og om det overhovedet
virker i DK ved jeg ikke!

> "Standard modtagenummer.
> Her står intet nummer. Skal der det og hvilket nummer taler vi om ???

Der skal ikke nødvendigvis stå et nummer. Det du kan med denne indstilling
er, at skrive et nummer, som så står der med det samme når du vælger at
sende en sms. Dvs det er faktisk kun brugbart hvis du stortset kun sender
beskeder til én person. Grunden til at man kan, er hvis du f.eks har en
sms-profil til emails, så skal de altid sendes til samme nummer (ved tdc er
det f.eks. 200)....

Håber det sev ind

Hygge...
Daniel

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-08-03 22:37

"Daniel Alstrup" <nospam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> beskeder til én person. Grunden til at man kan, er hvis du f.eks har en
> sms-profil til emails, så skal de altid sendes til samme nummer (ved tdc

Det gjorde det !

Mange tak for hjælpen og jeg ændrer den førstnævnte konfiguration til "nej"
i stedet for.

Med venlig hilsen
Kim Larsen