Down to basics
Fra : Earl

Dato : 24-08-03 16:40

Hej
Nogen der ved hvor man finder en oversigt over de forskellige begreber som
WAP, GPRS, MMS og lignende?
Jeg har en Nokia 3650, ville gerne bruge den som mellemled for mobilt
internet fra en PDA. Det skulle vistnok være bedst, hvis man bruger GPRS som
mellemled. Har hentet automatiske indstillinger fra TDC, men det virker
bare ikke. Sidst jeg snakkede med deres hotline, mente den unge mand, at jeg
skulle have abonnement på MMS for at kunne bruge GPRS, er det virkelig
rigtigt?
Mvh.
Erling

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 24-08-03 17:02

"Earl" <eoe@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvor man finder en oversigt over de forskellige begreber som
> WAP, GPRS, MMS og lignende?

Kunne være sådan en:
http://www.dk4.dk/dimser/ordbog.shtm

> Sidst jeg snakkede med deres hotline, mente den unge mand, at jeg
> skulle have abonnement på MMS for at kunne bruge GPRS, er det virkelig
> rigtigt?

Nej, det er ikke rigtigt! MMS har ikke noget med din GPRS forbindelse at
gøre hvis det er for at kunne surfe på PDA eller bærbar computer

/ Jonas

Fra : Fischer

Dato : 24-08-03 17:13

> Det skulle vistnok være bedst, hvis man bruger GPRS
> som mellemled.

Det kommer an på hvad du skal bruge det til.
GPRS er ret dyrt, men du har fordel af at være på hele tiden. Så til at
surfe på nettet er det den bedste løsning (men stadig dyrt).
Hvis du vil hente mails, kan et alm. dataopkald være lige så godt.
Og hvis du f.eks. vil koble dig op på en terminal-server, så er GPRS håbløst
pga. stor tidsforsinkelse.

> Har hentet automatiske indstillinger fra TDC, men
> det virker bare ikke.

Og du har et GPRS tillægsabonnement?

*Fischer