Q: gode rpg spil der kan anbefales
Fra : martin rahm

Dato : 29-08-03 14:50

jeg er lige faldet over spillet Neverwinter nights, og er blevet ret bidt af
det. Og så ville jeg høre om der var nogle der kendte andre gode spil i den
genre og spillestil.

På forhånd tak

MVH
Martin

Fra : JH

Dato : 29-08-03 14:53

martin rahm wrote:
> jeg er lige faldet over spillet Neverwinter nights, og er blevet ret
> bidt af det. Og så ville jeg høre om der var nogle der kendte andre
> gode spil i den genre og spillestil.

Hvis du er interesseret i rollespil,
så prøv at kigge her:
http://www.rollespilcentralen.dk/reviews.asp

Vh JH

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-08-03 15:07

"martin rahm" <jayhawk@mail.tele.dk> mumbled something in

> jeg er lige faldet over spillet Neverwinter nights, og er blevet ret
> bidt af det. Og så ville jeg høre om der var nogle der kendte andre
> [...]

hmm måske Diablo (meget hack'n'slash) Evil Islands, Baldurs gate, Pool of
Radiance,

mere seriøst Rollespil f.eks Morrowind eller fremtids spil såsom Deus Ex

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Devast8or

Dato : 29-08-03 17:13

martin rahm wrote:
> jeg er lige faldet over spillet Neverwinter nights, og er blevet ret
> bidt af det. Og så ville jeg høre om der var nogle der kendte andre
> [...]

Baldur's Gate serien. Specielt BG2 har en rigtig god historie (om jo er en
fortsættelse af etteren). Det er bygget på AD&D 2nd ed reglerne (i
modsætning til NWN der er bygget på 3rd ed).

Devast8or

Fra : L & L

Dato : 29-08-03 19:34

Jeg vil også helt klart anbefale Baldurs Gate 1+2.

2'eren er et af de spil der har fænget mig mest gennem tiderne, 1'eren er
også god men grafik og opløsning halter lidt i forhold til nutidens spil.
Gothic 1+2 er også en mulighed.

Lars

Fra : Silas Alstrup

Dato : 02-09-03 15:42

"martin rahm" <jayhawk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> det. Og så ville jeg høre om der var nogle der kendte andre gode spil i

Fallout 1 og 2 er også kanone rollespil, måske en lidt anden genre, men
ihvertfald rigtige fede rollespil.

Hilsen Silas aka Zubject

Fra : arc@na

Dato : 09-09-03 23:07

"Silas Alstrup" <silan@silan.dk> wrote in

> Fallout 1 og 2 er også kanone rollespil, måske en lidt anden genre,
> men ihvertfald rigtige fede rollespil.

Absolut, men de kan være drilagtige at få til at køre godt på moderne
PC'er. Det kan sagtens lade sig gøre, men man skal patche og rode med cfg-
filer.

Der er hjælp på http://www.interplay.com/fallout2/

arc@na