Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 06-04-01 21:42

Jeg har brug for hjælp til valg af film...

Jeg skal bruge dem på en rejse, og jeg kommer ud for alt lige fra Ørken
Safari, til tæt og mørk regnskov.
Skal jeg vælge Negativ eller dias?
Det er ikke så meget hastighed, men mere et mærke jeg har brug for...
nogle forslag?

Mvh

Henrik Ehlert

Fra : The Webcat

Dato : 09-04-01 20:51

Fuji, Kodak eller Agfa. Det siges at den bedste film er Kodaks Kodachrome.
Mest korrekt gengivelse fås med Dias.
Spørg din lokale ekspert på området.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-04-01 14:14

Hej Henrik,

Jeg har efterhånden læst en del svar til denne slags spørgsmål rundt omkring
og et svar der dukker op mange gange og hver gang er: Prøv dig frem og se
hvad du kan lide..

Jeg har læst posts fra folk der synes at Kodak Supra 800 er fantastisk på
Kodak Royal papir, og andre der sværger til at bruge Fuji papir da de synes
det giver bedre farver. Forskellige øjne er lig med forskellige meninger..

Men jeg er enig med Webcat i at du bør holde dig til de anerkendte mærker
som han nævner. Det kunne bestemt være en fordel for dig at finde en
"forbruger" film og ikke en prof film, idet du så kan opbevare filmen under
normale forhold (dvs. ikke nedkølet) før og efter eksponering og det er jo
en fordel hvis du vil fremkalde herhjemme..

God tur...

Hilsen
Kenneth