Røde knopper
Fra : Madsen

Dato : 25-08-03 15:25

Hej!

Jeg ved emnet har været vendt her før, ang. røde knopper ved
intim-barbering, men jeg har nu prøvet

- ny skraber hver gang

- hvis ikke ny, så skoldet med kogende vand

- alskens sæber og cremer og vand inden barbering

- cremer med Aloe Vera, Helosansalve efter barbering

og har stadig lige mange røde knopper...

må jeg så bare resignere og sige at min hud er sin egen herre, eller er der
nogen der har et råd som jeg ikke

har afprøvet endnu?

Hilsen "knoppen" Rikke.

Fra : Anita

Dato : 25-08-03 15:36

"Madsen" <Rikkemadsen123@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> nogen der har et råd som jeg ikke har afprøvet endnu?

Har du overvejet at droppe alle de der cremer m.v. og bare barbere?
Jeg anvender intet hverken før, efter eller under barbering. Kun vand - da
det som regel foregår i badet.

Jeg har kun problemer med de famøse udslet, hvis jeg begynder at klø i det,
da det kan klø en smule bagefter.

Venligst Anita

Fra : DaneX

Dato : 25-08-03 19:10

> Har du overvejet at droppe alle de der cremer m.v. og bare barbere?
> Jeg anvender intet hverken før, efter eller under barbering. Kun vand - da
> det som regel foregår i badet.

Jeg vil vove pelsen og blande mig i denne snak på trods af at jeg er af
hankøn.
Men jeg bruger samme metode, når jeg barberer mine nosser.

Uden barberskum og mens jeg er i bad - som regel til slut i et karbad.

Har ingen problemer med svie eller kløen. Men huden er også dejlig blød og
medgørlig efter at have ligget i blød så længe. Og jeg bruger Sanex
bodyshampoo i mit karbad - det hjælper sikkert også godt til.

/DaneX

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-08-03 15:41

Madsen wrote:
> Hej!

hey ;)

> Jeg ved emnet har været vendt her før, ang. røde knopper ved
> intim-barbering, men jeg har nu prøvet
>
> - ny skraber hver gang

hvilken type skraber?
altså snakker vi engangsskraber, eller en god kvalitetsskraber....
jeg bruger gilette for women, og har ingen problemer, medmindre hårene
bliver for lange imellem barberingerne.....

> - hvis ikke ny, så skoldet med kogende vand

burde ikke gøre den store forskel hvis det er en god kvalitet.....

> - alskens sæber og cremer og vand inden barbering

som hvad feks?

> - cremer med Aloe Vera, Helosansalve efter barbering

prøv at droppe cremerne, og brug istedet klorhexidin til at duppe på området
med en tot vat (som du ville bruge skintonic i ansigtet)..... det vil svie
lidt, men det disinficerer og hindrer skægpest (hvilket i realiteten er hvad
du lider af ;) )

> og har stadig lige mange røde knopper...
>
> må jeg så bare resignere og sige at min hud er sin egen herre, eller
> er der nogen der har et råd som jeg ikke
> har afprøvet endnu?

et andet råd kan være at bruge den samme metode i en periode inden du
erklærer den uegnet, for hvis du skifter meget, kan huden ikke helt følge
med, og den skal jo have tid til at hele op imellem....
derfor foretag mindst 4-5 barberinger med en metode inden du finder den
uegnet......
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Madsen

Dato : 25-08-03 17:49

snippe-lip
> hvilken type skraber?
> altså snakker vi engangsskraber, eller en god kvalitetsskraber....
> jeg bruger gilette for women, og har ingen problemer, medmindre hårene
> bliver for lange imellem barberingerne.....

Jeg har også prøvet Gilette, hvilken jeg synes er rigtig god, men skiftede
til engangsskraber før at følge et råd med en ny skraber hver gang, og med
Gilette bliver det for dyrt.

> [...]
> lidt, men det disinficerer og hindrer skægpest (hvilket i realiteten er

Det vil jeg prøve, det var også den desinficerende effekt Helosansalven
skulle have.
Kan det bruges hver dag? Mit problem er som sagt den famøse skægpest, og når
jeg barberer dagligt, bliver de små sår også skrabet af, og kan derved ikke
hele ordentligt op.

> [...]
> med, og den skal jo have tid til at hele op imellem....
> derfor foretag mindst 4-5 barberinger med en metode inden du finder den
....taget til efterretning!

> Knus Sabina
>
> www.MandeZonen.dk
> Danmarks førende mandeportal.

Rikke.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-08-03 19:06

Madsen wrote:
> Jeg har også prøvet Gilette, hvilken jeg synes er rigtig god, men
> skiftede til engangsskraber før at følge et råd med en ny skraber
> hver gang, og med Gilette bliver det for dyrt.

hvis du sørger for at skylle Giletten ordentligt og ellers opbevarer den i
holderen ( så plejestofferne på skraberen ikke påvirkes) skulle det ikek
være noget problem at bruge den i en periode.... jeg kan bruge min i op til
15 gange, før det er nødvendigt at skifte den......
jeg vil dog sige, at når det er ved at være tid til at skifte bladet, får
jeg også en smule skægpest...... det modvirker jeg selv med en skintonic (
hvor underligt det end lyder, men det er ret sjældent og det kommer ikke i
berøring med slimhinderne da det kun er i bikinilinen jeg har problemet) på
et stykke vat.....
ligesom jeg ALTID barberer mig under rindende vand, sådan at evt bakterier
bliver skyllet med det samme og jeg på den måde undgår at de har så stor en
chance fro at trænge ind i hårsækkene.....
engangsskrabere er fint nok for dem der kan tåle det, men når man er sart
vil jeg klart sige at man bør købe en Gilette, gerne med marc 3..........

> Det vil jeg prøve, det var også den desinficerende effekt
> Helosansalven skulle have.

forskellen på helosan og klorhexidin er at med klorhexidinen fjerner du
umiddelbart efter de bakterier der evt har overlevet.... med helosanen
smører du dem bare ud i området, og giver dem derfor chancen for at finde ny
grobund......

> Kan det bruges hver dag? Mit problem er som sagt den famøse skægpest,
> og når jeg barberer dagligt, bliver de små sår også skrabet af, og
> kan derved ikke hele ordentligt op.

ja det vil jeg mene...... jeg har tidligere anbefalet det, dog primært til
skægpest på kinderne, og det har været brugt hver dag uden problemer.....
dog skal du være varsom og ikke bare pøse det på, men duppe det forsigtigt
på området, og undgå slimhinderne totalt..... når det så er tørret ind og du
måske føler det stadig er lidt sart, kan du bruge helosanen eller evt en
intimcreme eller lignende oven på.....

prøv iøvrigt kun at barbere hver anden dag, og helst undgå det når du har
menses, da huden i skridtet her ofte er let ophovent og varmt og derfor mere
modtagelig for infektion..... hvis du føler dig "langskægget" kan du trimme
hårene ned inden en ny barbering.....

Fra : Jan Holm

Dato : 25-08-03 17:59

> må jeg så bare resignere og sige at min hud er sin egen herre, eller er
der
> nogen der har et råd som jeg ikke
>
> har afprøvet endnu?

Et råd som måske lyder mærkeligt, men virker for os, er at smøre det
barberede område ind i hårbalsam - og så undlade at skylle det af. Det
virker som en bodylotion, og forhindrer ihvertfald hos os skægpest - om det
så er sundt ? Tja... vil jeg lade være op til andre at vurdere.

Mvh.

Jan

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-08-03 08:19

"Jan Holm" <jan_holm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker som en bodylotion,

Kan man så ikke lige så godt bruge bodylotion eller fugtighedscreme?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-08-03 10:18

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Jan Holm" <jan_holm@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man så ikke lige så godt bruge bodylotion eller fugtighedscreme?

nej ikke helt.....
balsam har en federe konsistens, og lægger sig i et beskyttende lag på
huden(og håret) og giver derved den ønskede beskyttelse lige efter en
barbering.....
en lotion vil trænge ind og kun pleje hudens dybere lag, og dermed ikke give
den ønskede beskyttelse....
hvis man derimod anvendte en fed silikonecreme ovenpå ville det give den
rette effekt....

Fra : Rap

Dato : 25-08-03 23:12

Hey

Jeg har haft samme problem som du, og fandt til sidst ud af, at i mit
tilfælde kommer knopperne når jeg skraber flere gange på samme sted på
huden. (hvis man ikke lige får det hele med i første skrab)

Øvelse gør mester

Rap

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 26-08-03 08:39

Hej Rikke!

Jeg har samme problem i hovedet..... hvis jeg barbere mig IMOD stubbene.
Prøv at kører hånden hen over daggamle stubbe, du kan så mærke hvilken vej
hårene vender. Barber dig nu MED stubbene, det virker i mit hoved, så måske
også hos dig....

Barberingen bliver ikke så tæt, men hvad betyder det hvis knopperne
forsvinder.

Hilsen
Kurt

Fra : Anne

Dato : 26-08-03 11:15

Hej Rikke

> [...]
>
> - ny skraber hver gang
>
> - hvis ikke ny, så skoldet med kogende vand
>
> - alskens sæber og cremer og vand inden barbering

Jeg skulle umiddelbart mene at creme inden barbering ikke er godt!? i og med
at du barberer cremen ind i huden hvis du forstår hvad jeg mener!?!? Vand og
sæbe virker for mig.

> - cremer med Aloe Vera, Helosansalve efter barbering

Det eneste der nogensinde har virket ved mig er en creme med tea tree oil.
Og det aller bedste er hvis jeg også smører cremen på de dage jeg ikke
barberer. Der kommer da en rød knop eller tre i ny og næ men ingenting i
forhold til hvad der ellers ville komme.

> og har stadig lige mange røde knopper...

Som en anden også skriver. Barbering mod hårene er muligvis problemet!? Jeg
kan i hvert fald ikke gøre det uden at få knopper.

HTH,

Anne

Fra : Nette

Dato : 26-08-03 13:44

"Madsen" skrev i en meddelelse
> må jeg så bare resignere og sige at min hud er sin egen herre, eller er
der
> nogen der har et råd som jeg ikke
>
> har afprøvet endnu?

Mandelolie, fås til billige penge. Indsmørres et pr gange om dagen, alt
efter behov.
Problemet med knopper er oftest, "foroven" altså ved selve "hårtrekanten",
da det er der man sveder mest.

Nette

Fra : Biker Mike

Dato : 29-08-03 13:26

Madsen wrote

> og har stadig lige mange røde knopper...
>
> må jeg så bare resignere og sige at min hud er sin egen herre, eller
> er der nogen der har et råd som jeg ikke
>
> har afprøvet endnu?

Barbersprit min ven, så skal du bare se løjer

Hilsen Michael