Excorcisten!
Fra : Andrew

Dato : 06-04-01 20:10

HEJ

Jeg skal ind og se forpremiære på excorcisten imorgen og jeg glæder mig!
Jeg har aldrig set den, heller ikke den første version af den!

ER det virkelig verdens mest uhyggelige film!
SVAR VENLIGST UDEN AT RØBE HANDLINGEN, tak!

Mvh Anders
--
- - -

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 06-04-01 20:19

"Andrew" skrev i en meddelelse

> ER det virkelig verdens mest uhyggelige film!
> SVAR VENLIGST UDEN AT RØBE HANDLINGEN, tak!

OK, jeg røber intet - svaret på dit spørgsmål er: Nej!

Kåre

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-04-01 01:04

Kåre skrev:
> OK, jeg røber intet - svaret på dit spørgsmål er: Nej!

Hvad er så efter din mening den uhyggeligste film? Jeg synes nemlig aldrig
rigtigt, at jeg har set nogen...

....Peter

Fra : Kenny Jensen

Dato : 07-04-01 06:47

"Peter Bjerre Rosa" <Peter.rosa@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er så efter din mening den uhyggeligste film? Jeg synes nemlig aldrig
> rigtigt, at jeg har set nogen...

Uhyggelig er vel nogenlunde det samme som at få chok, du skal se Stir Of
Echoes eller på Dansk The Secret Sense, aldrig har jeg fået så mange chok i
en film, det var lige før jeg fandt kramme puderne frem
Jeg anbefalede den til 3 kollegaer og alle synes den var for vild

Kenny Jensen
www.skydebanen.net/~kenny

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 07-04-01 11:37

> Uhyggelig er vel nogenlunde det samme som at få chok, du skal se Stir Of
> Echoes eller på Dansk The Secret Sense, aldrig har jeg fået så mange chok
> en film, det var lige før jeg fandt kramme puderne frem

Den vil jeg prøve at få fat i! Tak!

....Peter

Fra : anders

Dato : 07-04-01 11:47

> Uhyggelig er vel nogenlunde det samme som at få chok, >

Wrong, det er IKKE det samme.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 06-04-01 19:37

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ind og se forpremiære på excorcisten imorgen og jeg glæder mig!
> Jeg har aldrig set den, heller ikke den første version af den!
> ER det virkelig verdens mest uhyggelige film!

Jeg er bange for at hvis du ikke skruer dine forventninger ned, så bliver du
skuffet.
Da jeg så den (den originale) blev jeg temmelig skuffet. Jeg kan slet ikke
se hvad nogen mener er så uhyggeligt ved den, eller bare specielt for den
sags skyld. Jeg fandt den nærmest kedelig. Jeg håber dette for dine
forventninger lidt ned, så du måske kan nyde den mere.

Joakim
--
joker @ icq# 19193882

Fra : Don G.

Dato : 07-04-01 01:08

"Andrew" <gylp@kvalme.dk> skrev...
> ER det virkelig verdens mest uhyggelige film!

Det er jo helt klart individuelt, og jeg vil påstå at det har utrolig meget
at gøre med omgivelserne. Personligt måtte jeg holde en veninde i hånden
fordi jeg va bange da jeg så den første gang i de tidlige teenageår

Men helt klart en af bedste IMHO.

Et par andre af favoritterne i den kategori må være Event Horizon og The
Shining.

Mvh. Don G.
http://www.don-g.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-04-01 00:23

"Don G." <news@don-g.dk> skrev:

>Et par andre af favoritterne i den kategori må være Event Horizon og The
>Shining.

To af verdens dårligste film? Gider du lige...?

Niels Søndergaard

Fra : Tommy Nitz

Dato : 08-04-01 01:17

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:da8vcto0quknitp4pgf7vkq9glr6jhsqg0@4ax.com...

Niels Søndergaard skrev:>
> To af verdens dårligste film? Gider du lige...?

Hej Niels,

Nu har jeg desværre ikke set Event Horizon endnu, men bare fordi du ikke
forstår The Shining, så skal du da ikke kalde den en af verdens dårligste
film!!

Den hører efter min mening til en af de bedste gysere der er lavet!! Det
skal dog være den med Jack Nicholson, den nye version er efter min mening
ikke noget at skrive hjem efter (eller herinde for den sags skyld)...

hilsener

Tommy

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 08-04-01 07:36

"Tommy Nitz" <tommy@directorscut.dk> skrev:

> [...]
>forstår The Shining, så skal du da ikke kalde den en af verdens dårligste

Jeg forstår udmærket The Shining. Det er faktisk mig, der har oversat
bogen, og når man læst den, kan man ikke andet end hade Kubricks film,
som giver en totalt meningsløs fordrejning af Kings mesterværk.

"Event Horizon" lider af samme skavank. Den er teknisk flot, men
fuldstændig usammenhængende.

Niels Søndergaard

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 08-04-01 10:55

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg forstår udmærket The Shining. Det er faktisk mig, der har oversat
> bogen, og når man læst den, kan man ikke andet end hade Kubricks film,
> som giver en totalt meningsløs fordrejning af Kings mesterværk.

Man må jo nok forvente at en handlingen i en film baseret på en bog bliver
ændret, og det synes jeg for så vidt ikke er noget problem, blot skal man
ikke forvente samme historie.
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-04-01 11:08

Rene Eske Jensen taught me all about sex, drugs and this:

[The Shining]

>Man må jo nok forvente at en handlingen i en film baseret på en bog bliver
>ændret, og det synes jeg for så vidt ikke er noget problem, blot skal man
>ikke forvente samme historie.

Prøv lige at læse det du selv har skrevet.

Man skal ikke forvente samme historie når en bog bliver lavet om til
film? Hvad har du gang i?

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : Tommy Nitz

Dato : 08-04-01 16:00

Niels Søndergaard <ns@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dh10dt0a4d36pqnvpvi8nkienlhaktge9o@4ax.com...

> Jeg forstår udmærket The Shining. Det er faktisk mig, der har oversat
> bogen,

Kanon, og jeg har læst den.

>og når man læst den, kan man ikke andet end hade Kubricks film,
> som giver en totalt meningsløs fordrejning af Kings mesterværk.

Jeg synes ikke at der er nogen af filmatiseringerne af Stephen Kings bøger
der er værdige, hvis man stiller bøger og filmene op mod hinanden. Den
eneste der kommer i nærheden af er, Misery.

- Tommy

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 09-04-01 19:02

> [...]
> der er værdige, hvis man stiller bøger og filmene op mod hinanden. Den
> eneste der kommer i nærheden af er, Misery.

Nej den grønne mil rammer faktisk rigtig godt, og også filmen En Verden
Undenfor, som er bygget efter en kort King historíe (en novelle tror jeg
faktisk) Men det hænger nok sammen med at både Den Grønne Mil og En Verden
Udenfor begge på bog form er i forhold til andre King bøger, forholdsvis
korte, og så er det nok lettere at få det meste med.

Fra : Don G.

Dato : 08-04-01 16:42

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev...
> To af verdens dårligste film? Gider du lige...?

Personligt synes jeg at en film som Battlefield Earth nok hører med i den
kategori du sætter de 2 ovennævnte film i.

Kom nu, Niels. Fair nok at du ikke bryder dig om filmene -smag er jo
individuelt, men du kunne da i det mindste komme med lidt uddybning af din
kritik. Og det kom måske som en stor overraskelse at bogen ikke stemmer
overens med filmen i The Shining's tilfælde? -Det er sjældent set i filmens
verden, og slet ikke med Stephen King.

Mvh. Don G.
http://www.don-g.dk

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-04-01 12:53

"Don G." <news@don-g.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kritik. Og det kom måske som en stor overraskelse at bogen ikke stemmer
> overens med filmen i The Shining's tilfælde? -Det er sjældent set i

Det passer ikke helt. "The Dead Zone" og "Misery" er efter mening ret
vellykkede. Og den nye filmatisering af "The Shining" er tro mod forlægget
og derfor IMHO en ganske udmærket filmatisering.

Men Kubricks film virker rædsomt "forkert", når man kender bogen. Mange
siger, at det er en god film, hvis man ikke kender bogen. Tja... det kan jeg
ikke rigtig sætte ind i, da jeg nærmest har levet med den bog i årevis. HVis
Kubrick gerne ville lave en god gyser, hvorfor pokker skrev han så ikke en
selv i stedet for at ødelægge Kings historie?

"Event Horizon" er nok en af de dårligste science fiction-film, jeg har set.
Jeg kan ikke engang rigtig huske den længere, men den hang bestemt ikke
sammen.

Det gør til gengæld "Red Planet", som jeg lige har set. Mange har givet den
en hård medfart, så jeg vil da godt lige benytte lejligheden til at rose
den. Den er meget, meget bedre end makværket "Mission to Mars", der kom
nogenlunde samtidig.

Don G, jeg har kigget på din hjemmeside, og jeg kan se, at vores filmsmag
divergerer. Jeg giver dig ret i, at Godfather, Deliverance, Fargo, Usual
Suspects og Groundhog Day og de fleste af dine andre valg er rigtig, rigtig
gode film, men "Pulp Fiction" og "Blinkende Lygter" står højt på min
hadeliste over groft overvurderede blålys.

mvh
Niels

Fra : Don G.

Dato : 09-04-01 17:02

> [...]
> Kubrick gerne ville lave en god gyser, hvorfor pokker skrev han så ikke en
> selv i stedet for at ødelægge Kings historie?

Tja. Jeg HAR læst bogen og enig: Den er anderledes på mange væsentlige
punkter. Men jeg synes absolut at Kubrick skildrer historien, og ikke bare
en hvilken som helst ligegyldig gyser. Det som du synes er utroværdigt eller
forkert, ser jeg nok mere som "kunstnerisk frihed" og han formåer IMHO at
lave en rigtig god gyserfilm, som helt klart hviler i sig selv.

> [...]
> gode film, men "Pulp Fiction" og "Blinkende Lygter" står højt på min
> hadeliste over groft overvurderede blålys.

Hehe, Niels. Det er jo nok der det ligger... -Smag kan diskuteres, men der
findes jo ikke en facitliste

Mvh. Don G.
http://www.don-g.dk

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 09-04-01 19:04

Undskyld min uvidenhed, men er der nogen der gider fortælle hvad IMHO
betyder.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 09-04-01 20:15

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld min uvidenhed, men er der nogen der gider fortælle hvad IMHO
> betyder.

In My Humble Opinion

det samme som
EMYM

Niels

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 09-04-01 21:02

Tak så blev jeg da det klogere, det er jo et ret meget brugt forkortelse
her.

Fra : Lars Josephsen

Dato : 09-04-01 21:31

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> writes:

> Undskyld min uvidenhed, men er der nogen der gider fortælle hvad IMHO
> betyder.

Den slags kan slås op på Acronym Finder:
http://www.acronymfinder.com/

Resultat:
In My Humble Opinion

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-04-01 23:32

> [...]
> en hård medfart, så jeg vil da godt lige benytte lejligheden til at rose
> den. Den er meget, meget bedre end makværket "Mission to Mars", der kom

Well, samme år om ikke andet. Maission to Mars havde premiere 6 marts og Red
Planet 6 november. Nu har jeg ikke set Red Planet men når jeg tænker på
Mission to Mars så skulle der ikke meget til at gøre den meget bedre

Tenz.

Fra : Hajaj®

Dato : 07-04-01 09:38

On Fri, 6 Apr 2001 21:09:39 +0200, "Andrew" <gylp@kvalme.dk>
wrote:

> [...]
>
>ER det virkelig verdens mest uhyggelige film!
>SVAR VENLIGST UDEN AT RØBE HANDLINGEN, tak!

Den er overhovdet ikke uhyggelig, bare ulækker.

--
Hajaj®
hajaj@webhiker.remove.dk

Do What Thou Wilt shall be the Whole of the Law

Fra : B. Kjeldsen

Dato : 07-04-01 09:51

Det er jo lidt svært at svare på, som du kan se har de andre svar været
meget forskellige.

Lad være med at skrue forventningerne for højt op, så bliver man så let
skuffet. Men når så det er sagt, så synes jeg at den originale er noget af
det bedste og mest uhyggelige JEG har set indenfor gyser genren.

Filmen har ikke en masse chok effekter, og de effekter der er, er faktisk
ikke så gode (nu har jeg jo ikke set den nyrenoverede version), men filmen
har en meget uhyggelig stemning, og en faktisk gangske god handling for den
slags film. Men det er klart stemningen der gør den uhyggelig. Hvis du synes
nogle af de nyere teenage gyser film som Scream og I know er uhyggelige så
er det ikke sikkert at du vil synes om denne her.
Men jeg synes klart at den er mange gange mere uhyggelig end de før nævnte,
som jeg ikke kunne finde ud af om de skulle være komedier eller gyser film.

Men smag er jo meget forskellig, så tag ind og se den og bedøm selv, men lad
være med at forvente for meget, det er jo en gammel film.

Fra : Keld Petersen

Dato : 07-04-01 11:24

Jeg kan kun anbefale at gå ind og se den. Jeg har endnu ikke fået set min
DVD af den nye version, men den gamle står for mig som den ubetinget bedste
gyser nogensinde.
Der er ikke noget videre vold, ej heller choks, men der er til gengæld en
dyster, krybende stemning, som bedre end nogen anden film kan rejse de små
nakkehår...
Hvis du er til "pop"gysere a la Scream, må du endelig ikke forvente noget
lignende af denne film. Det får du nemlig ikke. Til gengæld får du en
filmoplevelse du ikke glemmer foreløbig...

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 07-04-01 11:48

Hej "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk>

>Jeg kan kun anbefale at gå ind og se den. Jeg har endnu ikke fået set min
>DVD af den nye version, men den gamle står for mig som den ubetinget bedste
>gyser nogensinde.

Jeg så den, da jeg ikke var ret gammel, og det er nok den film der har
skræmt mig mest, måske sammen med Alien, som jeg også så som ret
lille.

Som voksen, har jeg set filmen igen, og den var ikke nær så skræmmende
som det stod brændt i min hukommelse, men det er en udmærket gyser,
ikke des mindre.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/