MS Windows
briani 27239
Login med win98 OK - med XP fejl
Fra : KsNa

Dato : 30-08-03 09:45

Hej

Min datter går på handelsskole og der bruger de deres egen mail, men når hun
skal logge ind på skolens mailserver hjemmefra opstår der problemer.

Forbindelsen herhjemme er ADSL med Router, 2PC'er med Win XPhome og 1PC med
Win 98 de 2 PC'er med win XP kan _ikke_ logge på mailserveren men den PC med
Win98 kan fint.
Når man skriver webaddressen i adressefeltet på Win98 kommer der en
dialogbox frem med 3 bokse, nemlig "Brugernavn", "Adgangskode" og "Domæne",
med Win XP kommer der ikke nogen boks til "Domæne" og derved kan der ikke
logges ind.

Hvordan for man fortalt XP at der skal logges ind til det "Domæne" når der
ikke er nogen Boks at skriv det i ?

Der er ikke nogen af PC'erne, hvor der logges ind ved start af maskinen.

Mvh.
Kim

Fra : KsNa

Dato : 30-08-03 13:53

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er nogen Boks at skriv det i ?
>
> Der er ikke nogen af PC'erne, hvor der logges ind ved start af maskinen.

Jeg har løst problemet, i boksen med brugernavn skrives "Domæne\Brugernavn".

Kim