MS Windows
briani 27239
Updatering af W2k UK til XP dk: Hjælp søge~
Fra : Leif

Dato : 29-08-03 17:23

Jeg har købt en studie-licens af XP PRO DK, men da min, fra tidernes
morgen,W2K er UK
kan jeg ikke opdatere. Det fortalte ingen mig da jeg købte.

Kan man let lave det om?

Kan man lave W2K UK om til DK ved at skifte nogle filer?

På forhånd tak for et par gode (brugbare) råd

Leif

Fra : Thomas Blitz

Dato : 29-08-03 17:27

Leif wrote:

> Jeg har købt en studie-licens af XP PRO DK, men da min, fra tidernes
> morgen,W2K er UK
> kan jeg ikke opdatere. Det fortalte ingen mig da jeg købte.
>
> Kan man let lave det om?
Nej - men du kan jo prøve at få byttet din DK til en UK

> Kan man lave W2K UK om til DK ved at skifte nogle filer?
Nej
> På forhånd tak for et par gode (brugbare) råd

Lav en backup af alel relevante filer du vil gemme: Dokumenter, favorit
links, e-mails, og hvad du ellers har af ting.
Brænd det ned på cd'er eller lig det evt over på en ekstra disk, hvis du
har en sådan.

Derefter smider du din win xp cd i drevet, og booter på den, og så
formater du skidtet og laver en ren installation med win xp DK.
HEefter kan du flytte din backede ting tilbage på rette pladser
Venligst

Thomas

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-08-03 17:38

Thomas Blitz wrote:
> Derefter smider du din win xp cd i drevet, og booter på den, og så
> formater du skidtet og laver en ren installation med win xp DK.
> HEefter kan du flytte din backede ting tilbage på rette pladser

Spørgsmålet er så om det vil virke, for så vidt jeg er orienteret kommer
WinXP studie licens kun som upgrade. Laver man en clean install vil den
spørge efter en CD-Rom med et ældre windows operativsystem. Men hvis den
ikke vil lave en upgrade fra UK til DK, er det heller ikke sikkert at den
vil tillade at WinXP kan installeres på denne måde...

--
Martin K

Fra : Thomas Blitz

Dato : 29-08-03 17:50

Martin Kirschmeyer wrote:

> [...]
> ikke vil lave en upgrade fra UK til DK, er det heller ikke sikkert at den
> vil tillade at WinXP kan installeres på denne måde...

Ja det er sandt.... men jeg mener faktisk at når du køber med
studielicens, kan du vælge, ligesom alm. køber, om du vil have en
upgrade eller en full install. Det er så lidt op til dig selv, og
pengepungen.

Den vil ikke acceptere upgrades af forskellige sprogede styresystemer,
ligegyldigt om det er en upgrade eller en full install cd du her med at
gøre.
Det skal være enssprogede.

venligst

Thomas

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-08-03 18:21

Thomas Blitz wrote:
> [...]
> studielicens, kan du vælge, ligesom alm. køber, om du vil have en
> upgrade eller en full install. Det er så lidt op til dig selv, og

Nix. Den eksiterer ikke. En studielicens får kun som upgrade:

http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454686

Korrekt....

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-08-03 18:24

Martin Kirschmeyer wrote:
> Nix. Den eksiterer ikke. En studielicens får kun som upgrade:
>
> http://www.edbpriser.dk/software/software-top10.asp?ID=1454686

Og for lige at underbygge det yderligere:

http://www.microsoft.com/danmark/license/os/license_os.asp

De to nederste kasser i tabellen...

--
Martin K

Fra : Thomas Blitz

Dato : 30-08-03 07:12

Martin Kirschmeyer wrote:

> Og for lige at underbygge det yderligere:
>
> http://www.microsoft.com/danmark/license/os/license_os.asp
>
> De to nederste kasser i tabellen...

I stand Corrected on that mattter

venligst

Thomas

Fra : Leif

Dato : 29-08-03 18:45

Jeg har nu læst tråden herunder, mange tak for svarene selvom det ikke løste
noget.

Et eller andet sted checker upgraden jo på nationaliteten - men hvor mon?

Mvh, Leif

Fra : Thomas Blitz

Dato : 30-08-03 07:17

Leif wrote:

> Jeg har nu læst tråden herunder, mange tak for svarene selvom det ikke løste
> noget.
Det gør de vel egentlig.
Du har ikke så mange muligheder.
Få byttet din upgrade til en med samme sprog som dit nuværende system
har, eller køb en fuld winxp i Dk sprogudgave og start forfra med
installation.

> Et eller andet sted checker upgraden jo på nationaliteten - men hvor mon?

Ja det er jo ikke godt at vide, men i denne samenhæng er det næsten
irrellevant, da du ikke får noget godt ud af at prøve at "snyde"
installationen.
Årsagen til at to forskelligsprogede OS'er ikke kan installere på
hinanden/upgraderes er fordi der er altså nogle meget store forskelle,
som vil give dig umådeligt store problemr, hvis det bare virkede en smule.

Enten må du prøve at få fat i en upgrade i det rigtige sprog, elelr du
må ud og købe en helt ny skive med XP, uden Studie licens.
Ellers kan du måske få fat i en via. www.dba.dk eler lignende medier.

Venligst Thomas