MS Windows
briani 27239
harddisk
Fra : Hanne A

Dato : 29-08-03 14:18

Hej

Jeg sidder med en harddisk, hvor windows ikke kunne starte, jeg kunne med
besvær redde de data der var vigtige ( satte den i det andet ide), men jeg
kan ikke formatere - kan ikke køre scandisk - kunne godt slette
partitionerne og oprette ny partion - da jeg så ville formatere skrev den at
spor 0 var ødelagt .
prøvede at skrive fdisk/mbr - det hjalp heller ikke -

Er der noget jeg kan gøre eller er disken kaput - det er en 15 GB seagate

Hanne

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-08-03 14:23

On Fri, 29 Aug 2003 15:18:25 +0200, Hanne A wrote:

> [...]
> prøvede at skrive fdisk/mbr - det hjalp heller ikke -
>
> Er der noget jeg kan gøre eller er disken kaput - det er en 15 GB seagate

Har du prøvet med Seatools? (den på en diskette)
http://www.seagate.com/support/seatools/

--
Lars

Fra : Hanne A

Dato : 29-08-03 14:30

> Har du prøvet med Seatools? (den på en diskette)
> http://www.seagate.com/support/seatools/
>
> --
> Lars

Ja
Men måske kan jeg ikke finde rigtig ud af at bruge det.
Jeg kan ikke se hvad man kan når programmet er startet - jeg er ikke særlig
god til dos

Hanne

Fra : Thomas Blitz

Dato : 29-08-03 17:23

Hanne A wrote:

> Ja
> Men måske kan jeg ikke finde rigtig ud af at bruge det.
> Jeg kan ikke se hvad man kan når programmet er startet - jeg er ikke særlig
> god til dos

Du skal low level formatere disken.
Jeg ved ikke om seatools kan bruges til alle diske, men normalt er
programmet produkt afhængigt.
Derfor ville jeg finde ud af hvilken disk jeg har og på producentens
hjemmeside hente deres program til at low level formatere.
Og jeg ville også lige læse manualen der følger med i form af en tekst
fil. Det er altid en god start.

med venlig hilsen

Thomas
ZX-10 on sale: www.flashking.dk