MS Windows
briani 27239
Hvordan begrænser man adgang i win xp pro?
Fra : NoBrain

Dato : 29-08-03 09:45

Den lokale ungdomsklub har 9 maskiner med win xp pro installeret.

Hvordan kan man begrænse brugernes adgang. De skal ikke kunne downloade fra
nettet eller installere egne ting?

Vi har lavet en admin. konto samt en bruger konto, og dermed forhindret at
de kan slette programmer og ting i mappen windows.

Det problem vi oplever er, at admin kontoen kan spille C.S. men det kan
brugerne ikke.

Hvorfor er det sådan og er der nogle der har løsningsforslag eller links?

På forhånd tak

Steen Jensen

Fra : Nuke

Dato : 02-09-03 08:37

Ja jeg mener jeg har løsningen...

Det du skal gøre er at finde CS spillet eks: c:\Games\jeres spil\spillet.exe

Det ikon hvor i starter spillet skal i højre klikke på, så er der noget der
hedder kør som. Der skriver i bare administrator & så det password i nu
har...

DONE... §

/Lars Hoppe

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-09-03 10:55

> [...]
der
> hedder kør som. Der skriver i bare administrator & så det password i nu

Ja, hvorfor ikke bare udlevere administrators password?

Jeg tror heller jeg vil prøve at tildele de rette rettigheder.

Find mappen c:\Games\jeres spil højreklip på denne, og giv rettigheder til
brugeren.

Per

Fra : Nuke

Dato : 03-09-03 11:12

Så fik du lige COPY/ PAST min tekst ja det var nææmt i Per

/Lars Hoppe
Nuke

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-09-03 15:01

"Nuke" <info@portalzine.dk> skrev i en meddelelse
> Så fik du lige COPY/ PAST min tekst ja det var nææmt i Per

Der er ingen grund til at genskrive noget der er rigtigt. :)

Per