Include file
Fra : Christian

Dato : 30-08-03 11:50

Hejsa gruppe,

Jeg ved godt dette ikke er et HTML og CSS spørgsmål men jeg kunne
bare ikke finde andre steder at stille spørgsmålet...

Jeg har lavet en menu i CSS og vil gerne have den includeret med
SSI. Jeg har gemt Menuen som menu2.html.

så når jeg skal linke til den fil, sker der ikke noget.

menu2.html indeholder følgende:

table
{
table-layout:fixed;
font-family:verdana;
font-size:0.9em;
}
th
{
background:rgb(255,205,50);
}
td
{
background:rgb(255,250,235);
}
tr.diff td
{
background:rgb(255,245,215);
}
caption
{
text-align: left;
font-weight: bold;
}
col
{
text-align:left;
width:25%;
}
colgroup
{
text-align:right;
width:15%;
}
</head>

<col></col>
<colgroup span="5"></colgroup>
<thead>
<th>Forsiden</th>
</thead>

<thead>
<th>Sjov</th>

</thead>

<tbody>

<thead>
<th>Bøger/Film</th>

</thead>

<thead>
<th>Blandet</th>

</thead>

</tbody>

og siden hvor linket ligger indeholden følgende:

<head>

</head>

<!--#include file="menu2.html"-->

jeg har ikke uploadet det til min side da det er stadig jo er på
sine tidlige stadier.

mvh Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 30-08-03 12:04

Christian <SphinX@mail-online.dk> wrote in news:bipvhb$7ig$1@sunsite.dk:

> jeg har ikke uploadet det til min side da det er stadig jo er på
> sine tidlige stadier.

Du skal naturligvis uploade dine sider til en server der understøtter SSI
ellers er det klart der ikke sker noget.

Til en anden gang så hører SSI spørgsmål hjemme i serverside-gruppen da SSI
afvikles på serveren (og du behøver ikke lave 100 tomme linjer efter dit
navn - der gør det sværere at klippe væk fra dit indlæg).

Mvh,
Andreas

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-08-03 13:48

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> Til en anden gang så hører SSI spørgsmål hjemme i
> serverside-gruppen da SSI afvikles på serveren

Jep. Er man i tvivl om hvilken gruppe der er den rigtige kan man
spørge i dk.velkommen - dog ikke via html.dk :( - eller kigge på
<http://usenet.dk/grupper.pl>.

> (og du behøver ikke lave 100 tomme linjer efter dit navn

Der er sådan set heller ikke nogen grund til at sende over 100
linjers kode med for at fortælle at SSI-inkluderingen ikke virker.

[Til Christian]
Prøv at læse <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 30-08-03 12:09

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa gruppe,
>
> Jeg ved godt dette ikke er et HTML og CSS spørgsmål men jeg kunne
> bare ikke finde andre steder at stille spørgsmålet...

dk.edb.internet.webdesign.serverside

> Jeg har lavet en menu i CSS og vil gerne have den includeret med
> SSI. Jeg har gemt Menuen som menu2.html.
>
> så når jeg skal linke til den fil, sker der ikke noget.
<snip kode>

Afvikler du det på en server ?
SSI kræver jo, at serveren tillader serversideinclude. Du kan ikke blot vise
siderne i browseren lokalt med d:/mitwebsted/index.html
Det vil ikke virke.
Du skal have installeret en server, der tillader SSI, f.eks. IIS, Apache,
PWS eller lign.

--
Benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 30-08-03 15:58

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev

> Du skal have installeret en server, der tillader SSI, f.eks. IIS, Apache,
> PWS eller lign.

Det kan du læse mere om her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/net/pws.asp

Erik Ginnerskov