Tager chancen...bogbestilling fra amazon.c~
Fra : Sparre

Dato : 29-08-03 17:44

Hejsa....

Tager chancen og spørger her da folk ser ud til at vide lidt om told osv...

Hvordan er det nu det er, regner med at bestille en bog fra amazon.co.uk,
hvordan er det med told og moms osv.

i må undskylde at jeg smider det her..., men kunne ikke lige finde en
gruppe...

--
Sparre

Fra : Emil Rune

Dato : 29-08-03 18:53

Du skal betale dansk moms når du køber fra Amazon. Det bliver simpelthen
indregnet i prisen når du lægger en bestilling. Varene bliver så heller ikke
taget i tolden...

Hilsen Emil

Fra : Tim Christensen

Dato : 30-08-03 15:07

Sparre wrote:

> Hvordan er det nu det er, regner med at bestille en bog fra amazon.co.uk,
> hvordan er det med told og moms osv.

amazon.co.uk afregner dansk moms når du køber bøgerne. Det gør en ret
stor forskel med bøger da der ikke er moms på dem i England. Du skulle
overveje en af de mindre kendte engelske boghandlere som fx.
http://www.pickabook.co.uk/ som er ret billige men dog ikke har det
samme udvalg som Amazon tilgængæld slipper du for momsen. Hvis du vil
finde billige bøger prøv bogsøgningen på pensum.dk eller kelkoo.co.uk.
Jeg har købt bøger hjem fra en del forskellige engelske boghandlere og
har aldrig haft nogle problemer.

Husk at hvis du bestiller inden for EU kommer der ikke told eller moms
oveni det som forhandleren indkræver.

Mvh

Tim

Fra : Troels

Dato : 30-08-03 18:00

> Hvis du vil
> finde billige bøger prøv bogsøgningen på pensum.dk eller kelkoo.co.uk.
> Jeg har købt bøger hjem fra en del forskellige engelske boghandlere og
> har aldrig haft nogle problemer.

Også http://boger.so.dk/ kan anbefales.

/Troels