[DVD] LOTR: TTT <-- feeed lyd! :)
Fra : Kong Kent

Dato : 27-08-03 13:01

Lejede den hos den lokale videobiks i går, og UHA der kommer lyd igennem
anlægget når man skruer godt op for volumen. Jeg gav med vilje subwooferen
et ekstra hak inden filmen blev sat i gang, og skruede også lige en anelse
højere op på forstærkeren. Da jeg havde gjort det, gik DD 5.1 EX lydsporet
ellers i gang, og så skal jeg love for mine højtalere blev masseret hele
vejen rundt.

Sjældent har jeg hørt så dynamisk et mix. Der er nærmest konstant fuld gang
i baghøjtalerne, og subwooferen får godt nok en ordentlig tre timers
work-out. Da bomben bliver anbragt, og sprunget v. Helms Kløft gav det et
sådant lydtryk hjemme i stuen, at jeg her igen i eftermiddag har måtte spole
tilbage, og tilbage, og tilbage igen for at høre den sekvens igen og igen og
igen. Hold k*ft der er gang i butikken.

Saving Private Ryan, The Matrix, Star Wars ?? Normalt alle skiver jeg bruger
som lyd-reference, men NO F*CKIN MORE. Der er en ny skive på markedet, og
den giver godt nok de tidligere dvd-udgivelser kam til håret. Puha det lyder
godt!!

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : sniper_Nolight

Dato : 27-08-03 13:13

> [...]
> som lyd-reference, men NO F*CKIN MORE. Der er en ny skive på markedet, og
> den giver godt nok de tidligere dvd-udgivelser kam til håret. Puha det

Jam der er ikke så meget andet at sige end.... enig!
Glæder mig så ekstra meget til DTS lyden på lotr TTT extended - som iøvrigt
ser skønno ud i previewet
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Brian Nielsen

Dato : 27-08-03 16:52

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote in message
> [...]

> som lyd-reference, men NO F*CKIN MORE. Der er en ny skive på markedet, og
> den giver godt nok de tidligere dvd-udgivelser kam til håret. Puha det

Du snød jo! Du skruede op for subwooferen! Vil du bilde os ind
at du allerede nu har set de tre andre film du nævner med den nye
subwooferindstilling?

/Brian

Fra : Kong Kent

Dato : 27-08-03 17:29

> Du snød jo! Du skruede op for subwooferen! Vil du bilde os ind
> at du allerede nu har set de tre andre film du nævner med den nye
> subwooferindstilling?

*LOL*

Du har jo ret. Jeg har faktisk snydt lidt, men ikke mere end jeg normalt gør
når jeg ser en film første gang. Så bliver der lige tweaket lidt, så jeg har
skam set de andre film ved den volumen. Alligevel vil jeg påstå, at
lydbilledet i LOTR:TTT er lidt bedre end de ovennævnte andre gode lydsider.

Og som "sniper" siger, så bliver det kun endnu bedre når den lange version
kommer med dts-lydspor. Så bliver der for alvor noget at glæde sig til hvis
man er til fyldig lyd i hjemmebiffen.

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com