Hvilken film?
Fra : Morten DH

Dato : 27-08-03 09:04

Jeg ved jo i elsker det spørgsmål

Film er amerikansk og fra 1985-1988 vil jeg tro, mente den hed Fear men kan
ikke finde den på IMDB.

Det jeg kan huske er noget med en person (vist nok en kvinde) som er synsk
og kan se en massemorder begå mordene (eller også er hun i telepatisk
kontakt med ham eller noget i den stil) og han ender derfor med at gå efter
hende...

Det var en af de 15. generations piratkopier der var så populære den gang
jeg har set den på; men husker faktisk ikke ret meget andet.

Nogen bud?

Fra : Frank Brøndum Dabels~

Dato : 27-08-03 23:57

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev:
> [...]
> og kan se en massemorder begå mordene (eller også er hun i telepatisk
> kontakt med ham eller noget i den stil) og han ender derfor med at gå efter

Der er vist en del film, der passer på den korte beskrivelse.
Jeg kom til at tænke på:

Eyes of Laura Mars (1978)
http://akas.imdb.com/Title?0077530

Årstallet passer dog ikke.

mvh
Frank

--
** Frank Dabelstein frankd@imf.au.dk http://home.imf.au.dk/frankd **
** SA at Dept. of Math. Sciences, University of Aarhus, Ny Munkegade **

Fra : Jane

Dato : 28-08-03 00:19

Morten DH skrev i <news:3f4c65ff$0$6829$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> Det jeg kan huske er noget med en person (vist nok en kvinde) som er
> synsk og kan se en massemorder begå mordene (eller også er hun i

er hun blind?
har fået transplanteret noget i øjet?

> telepatisk kontakt med ham eller noget i den stil) og han ender derfor
> med at gå efter hende...

er det hendes biologiske far?

Jane

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-08-03 08:05

Således skrev Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> i dk.kultur.film
27 Aug 2003 23:18:46 GMT:

>er hun blind?
>har fået transplanteret noget i øjet?

Jeg kommer til at tænke på en (tv?)-film, om en pige, som får synet
tilbage via en operation, og som, i perioden inden hun helt genvinder
synet, ser et mord, hvorefter alle tror at hun hallucinerer.

Jeg tror dog at den er nyere end 1985

>er det hendes biologiske far?

Jeg mener at der var et afsnit af X-files, der handlede om en blind
pige, der så de mord, som hendes biologiske far begik.

Knud
--
All computers wait at the same speed

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 28-08-03 08:08

Således skrev Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> i dk.kultur.film Thu,
28 Aug 2003 09:05:24 +0200:

>Jeg kommer til at tænke på en (tv?)-film, om en pige, som får synet
>tilbage via en operation, og som, i perioden inden hun helt genvinder
>synet, ser et mord, hvorefter alle tror at hun hallucinerer.

Hov, mon ikke det er http://uk.imdb.com/Title?0109297> jeg tænker på?

Knud
--
Are you still here? The message is over. Shoo! Go away!

Fra : Jane

Dato : 28-08-03 21:51

Knud Winckelmann skrev i <news:bikgpp.120.1@joshua.winck.dk>:

> Hov, mon ikke det er http://uk.imdb.com/Title?0109297> jeg tænker på?

Det var en af dem jeg tænkte på, men der er et hav af film
med piger som ser mord syntes jeg?

Jane

Fra : Morten DH

Dato : 28-08-03 10:00

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> er hun blind?
> har fået transplanteret noget i øjet?

Mener faktisk hun var blind nu du siger det... Måske var der et eller andet
"gimmic" ved måden det var filmet på når hun så disse mord, nu jeg tænker
mig om...

> er det hendes biologiske far?

Pas, kan kun huske det er en mand

Til jer andre, det er ikke et afsnit af X-files, en tv-film eller den film
fra 1994 eller 1978 - perioden ca. 1985-1990 er det eneste jeg er rimelig
sikker på... Jeg havde som sagt fået den som piratkopi; så det er rimelig
sandsynligt det var en kommende biograffilm eller en evt. genrefilm (jeg
oplevede bl.a. også Nekromantik og Brian Yuzna's Society i den periode)

Fra : Thomas

Dato : 28-08-03 08:02

> [...]
> og kan se en massemorder begå mordene (eller også er hun i telepatisk
> kontakt med ham eller noget i den stil) og han ender derfor med at gå efter

Kunne også passe med The Fury:

http://www.imdb.com/Title?0077588

som jeg faktisk husker som en udmærket film med Kirk Douglas.

VH

Thomas