Identity (SPOILER)
Fra : Morten Steen

Dato : 24-08-03 10:53

Så subjekt i går. Må sige jeg er pænt skuffet. Så mange (forholdsvis) store
navne i en nærmest standard slasher/whodunit film... arh, det var sgu lidt
tyndt.
Og det ER svært at skabe maximal suspense med netop så mange kendte på
rollelisten. Man VED jo at John Cusack ikke dør. Og Ray Liotta. Og Amanda
Peet.
Så kommer 3. akt, og giver os et rimelig snedigt plottvist... men-men-men.
Måske er det bare mig, men da først sammenhængen var afsløret, mistede jeg
da enhver tilknytning jeg havde til karaktererne, da jeg nu vidste at de
slet ikke var rigtige mennesker.
Plottet var sådan set snedigt nok, men jeg har sgu brug for noget (nogen) at
forholde mig til, for at den slags skal fungere i min verden.
Ja, jeg synes sgu det var noget pjat...

Kommentarer?

Morten

P.S. Jeg synes dog den rent teknisk var glimrende lavet. Den fungerede bare
ikke for mig.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 24-08-03 13:05

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev:

>Kommentarer?

Jeg synes, det er en fantastisk film. En af de bedste og mest
originale thrillere, jeg længe har set. Fantastisk fotograferet
blanding af "Ten Little Indians", "Fredag den Trettende", "Psycho",
"Never Talk to Strangers" og en hel masse andre. Kræs for folk, der
kan lide film, men ikke gider kede sig med Grand-repertoriret.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 24-08-03 19:41

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> Så subjekt i går. Må sige jeg er pænt skuffet. Så mange (forholdsvis)
store
> navne i en nærmest standard slasher/whodunit film... arh, det var sgu lidt
> tyndt.

Den var da alt andet end standard synes jeg. Ja OK starten lægger op til at
den er standard, men selv om den er det, så er den yderst godt lavet a
ligevel. Standard ikke på den kedelige ligegyldige måde, men på en
gennemført kvalitet måde.

> Og det ER svært at skabe maximal suspense med netop så mange kendte på
> rollelisten. Man VED jo at John Cusack ikke dør. Og Ray Liotta. Og Amanda
> Peet.

Glemte du helt at følge med efter det du kalder 3. akt. De dør jo netop alle
sammen.

> [...]
at
> forholde mig til, for at den slags skal fungere i min verden.

Jamen du har det mindste en god argumentation for din kritik, så jeg vil
ikke holde din holdning imod dig, blot konstatere at jeg ikke er enig. For
mig virkede den sgu 110%. Selvom man vidste at det ikke var rigtige
personer, blev jeg alligevel lidt grebet i slutningen.

Jeg synes den var både original og genial. En af sommerens abolutte
højdepunkter i mine øjne.

Fra : Per

Dato : 25-08-03 07:31

Den er rigtig flot filmet, og var også ganske spændene lige indtil plottet
afsløres og man finder ud af hvad der rigtigt foregår. Derefter døde filmen
totalt. Jeg var skuffet over slutningen.