Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Komprimering af videoer taget på kameraet
Fra : Annie

Dato : 29-08-03 14:57

Hvilket program er godt til opgaven, og hvor på nettet kan jeg evt. finde
det..? Gratis helst

Mvh
Michael

Fra : emj

Dato : 29-08-03 15:05

On Fri, 29 Aug 2003 15:57:07 +0200, "Annie" <annie@cbds.dk> wrote:

>Hvilket program er godt til opgaven, og hvor på nettet kan jeg evt. finde
>det..? Gratis helst

Du skriver ikke noget om, hvilket format dit digi optager video i, så
hvad er det, vi skal svare på?
Hilsen emj

Fra : Annie

Dato : 29-08-03 15:17

"emj" <emj@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 29 Aug 2003 15:57:07 +0200, "Annie" <annie@cbds.dk> wrote:

> Du skriver ikke noget om, hvilket format dit digi optager video i, så
> hvad er det, vi skal svare på?
> Hilsen emj

JPEG mener svigerfar. Kan vi komme videre så?

Michael

Fra : Doktoren

Dato : 29-08-03 15:47

> JPEG mener svigerfar. Kan vi komme videre så?
>
> Michael

Du kan så vidt jeg ved ikke optage i jpeg, da det er et
billedformat... Mit kamera optager i AVI (canon v3). Jeg overvejer
også at komprimere disse evt. vha. TMPGenc (eller noget i den stil)
med divx Codec eller noget i den stil. Jeg har bare ikke haft tiden
endnu til at lege med det....
Tjek evt. www.vcdhelp.com for at finde ud af at konvertere fra et
format til et andet

Fra : Thorkild M. Bertelse~

Dato : 29-08-03 18:25

On Fri, 29 Aug 2003 15:57:07 +0200, Annie wrote:

> Hvilket program er godt til opgaven, og hvor på nettet kan jeg evt. finde
> det..? Gratis helst

Microsoft har noget der hedder Windows Movie Maker til Windows XP. Det kan
bruges til at redigere og tilføje effekter med. Du kan desuden vælge
hvordan filmen skal komprimeres når du gemmer.

Jeg kan ikke huske om det følger med XP som standard, eller om det skal
hentes via Windows Update, eller alm. download hos www.microsoft.com.

Jeg kender ikke andre videoredigeringsprogrammer, men jeg er sikker på at
det ikke er det bedste der findes Jeg synes dog at det er anvendeligt
og nemt at bruge.

/Thorkild

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 30-08-03 10:10

On Fri, 29 Aug 2003 19:24:41 +0200, "Thorkild M. Bertelsen"
<nospam@nospam_.dk> wrote:

> [...]
>hvordan filmen skal komprimeres når du gemmer.
>
>Jeg kan ikke huske om det følger med XP som standard, eller om det skal

Det medfølger i Windows XP for dumme Aka Windows XP Home Edition *G*
Flemming Jacobsen